obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Geen verbinding ExperiaBox en VDSL
ADSLnaarVDSL
Beste medelotgenoten,

Iedereen heeft wel iets te klagen en zo ook ik.
Weet iemand waar KPN in G*dsnaam mee bezig is als ze je gratis even overzetten van ADSL naar VDSL ???
Vanaf mei (26-2011) tot op heden niet meer dan een ADSL vangpagina gezien in mijn browser.

Wat gaat er fout, weet iemand dat, zelfs monteurs van KPN zelf die over de vloer komen bij mij worden door hun eigen helpdesk met een kluitje het spreekwoordelijke riet in gestuurd...

Hoorde iets over uitgiftes van IPv6 die niet goed verlopen tot centrales die nog niet geschikt zijn.
Ik zelf gebruik de centrale Amsterdam-Zuid beter bekent als (Asd-Z).
Mocht iemand iets meer weten, heel graag.

Vriendelijke snoet,
een off0line broeder
ADSLnaarVDSL voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Had ik maar verbinding met KPN
 
van adsl naar vdsl 2
ik zit in precies dezelfde situatie: ook sinds 26mei overgezet naar VDSL, en sindsdien geen internet.
Wat ik weet is dat het eerst een algemene storing was, die mid vorige week is opgelost (zegt KPN) - ook jammer dat ze dat overigens niet actief melden.

Sinds gisteravond ben ik nu een 'individueel geval', en is er een ticket aangemaakt.
Modem meerdere mailen aan/uit gezet, gereset (op achterkant met paperclip) - maar fout zit kennelijk in hun centrale want ze herkennen modem niet / cq aanlsuiting niet en dus blokkeren ze toegang tot internet.

Dit is wat ik weet...
- de informatie voorziening is nul
- en volkomen reactief (als ik niet bel gebeurt er niets)

Volkomen onacceptabel - en nu dus al 12 dagen zonder (KPN) internet.

Ik weet ook niet zo goed wat je/we nog kunnen doen:
- klagen leidt ook tot niets (ik krijg alleen maar non-antwoorden)
- dus het enige wat nog overblijft is 'escaleren': dat is jargon voor de managers gaan bellen.

Sterkte.
 
ADSLnaarVDSL
Nou wat ik hoop is dat we nog meer lotgevallen kunnen vinden. Ik zit al aan mn 2de ticket geloof ik. of derde.
KPN is er mee bezig maar weet niet waar ze mee bezig zijn laat staan voor wie ze bezig zijn. Het voormail staatsbedrijf begint privatiseringstrekjes te krijgen. Laten we elkaar even op de hoogte houden van de feiten en gebeurtenissen omtrent deze mutering van adsl naar niets

Wees dapper, ik hoop ook dat de jongens snel met antwoorden komen.
Had ik maar verbinding met KPN
 
van adsl naar vdsl 2
Update: ben net gebeld door 2e lijns support.
- overall storing blijkt afgelopen zaterdag al verholpen te zijn
- dus dat het bij mij (en jou?) niet werkt kan eigenlijk niet
- het heeft ermee te maken dat ik modem al geinstalleerd had voor omzettingsdatum naar VDSL (maar KPN man erkent dat er niet in de modembrief stond dat dat niet moest)
- heeft vervolgens twee metingen gedaan: met modem uit (alles goed - betekent signaal tussen wijkcentrale en huis goed (als ik het goed begrepen heb)), en met modem aan (zag weer foutcode 2000 - die dus eigenlijk niet mee bestaat).
- op basis van jou ervaring met de monteurs (die het niet konden verhelpen) EN constatering dat het niet aan mijn infrastructuur zou moeten liggen (immers, oude ADSL werkte ook met nieuwe modem, sindsdien niets verandert hier in huis), gekozen om het naar de derde lijn door te zetten... dat leek mij beter dan een volgende oefening in frustratie voor zowel mij maar ook de monteur....

Tot zover.
 
ADSLnaarVDSL
Dank dank dank. Ik ben nog niet gebeld. Ik hoop snel contact te hebben met de KPN. Dan zal ik ook doorgeven dat er nog iemand is met hetzelfde probleem. Er zit dus als ik het goed begrijp ergens software matig iets fout in de modem (die te vroeg is aangesloten en nu waarschijnlijk denkt dat ie op een adsl verbinding zit...?

Jammer dat er geen fabrieks instellingen reset in de software van de modem zit ingebouwd.
Groet,
Ruben

Mocht ik wat horen dan hoor je het.
Had ik maar verbinding met KPN
 
Januil
Ook ik was blij verrast dat ik gratis omgezet zou worden naar vdsl.
Nu heb ik stevig spijt meegedaan te hebben.
Sinds dinsdag 7 juni geen internet en telefoon.
Volgens de helpdesk zit de storing niet bij mij.
Ticket is 8 juni aangemaakt en sinds die tijd blijft het akelig stil.
Helpdesk bellen heeft totaal geen zin want die kunnen niets doen!
Gelukkig hebben we geen tv in het pakket anders konden we die mooie reclames van KPN ook niet meer zien!!!
Hou jullie op de hoogte van de vorderingen

Samenvoegen aan juni 11 2011 16:21:47:
Nou, zonder een beloofd telefoontje van de tweede lijn, vanmorgen ineens alles in orde.
Snelheid is een ietsiepietsie beter dan voorheen maar niet spectaculair.
houden de vingers gekruist of het goed blijft gaan.
Gewijzigd door Januil op 11 juni 2011, 16:21
 
peterpan
Het enige wat bij KPN helpt waarbij je klachten naar hoger doorgestuurd worden is een brief sturen met je klacht en dat je daarin eist dat je terug geinformeerd wordt. Zo te lezen valt het nog mee bij de meesten, zelf heb ik bijna 2 maanden zonder tel. en internet gezet gezeten, dat alleen voor een omzetting van adsl naar glasvezel, wat heeeeel simpel moet zijn volgens kpn. Dus beste mensen een brief schrijven.
gr. peterpan
 
highflow
'- het heeft ermee te maken dat ik modem al geinstalleerd had voor omzettingsdatum naar VDSL (maar KPN man erkent dat er niet in de modembrief stond dat dat niet moest)'

tnx voor de tip !

dit staat overigens nog steeds niet in de brief
maar vermoede t al wel
al is t wel beetje gek dat mensen t modem al zeer snel ontvangen
lang voordat de omzetting plaats gaat vinden en men dan op verkeerd been gebracht kan worden door dan te denken dat ze t modem al geinstalleerd moeten hebben voor de omzetting.

Ik zit zelf met de vraag of t IP gelijk blijft als je van ADSL2 naar VDSL gaat en/of de DNS servers gelijk blijven ..
ik heb alleen t nieuwe modem even aan een pc gehangen om even vertrouwd te raken met de menu`s maar nog niet aan de "lijn" gehangen.
bovendien kan je dan toch nog niet veel omdat de meeste menu opties niet actief zijn doordat t modem geen lijn signaal ziet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding ExperiaBox en VDSL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Advertentie