obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Onderwerp afdrukken
Experia box en VPN
andre345678
Je gateway IP adres is gelijk aan het Inlog adres van je modem (experia box -thomson )

Het lokaal ip adres die in je modem staat kun je niet veranderen.
die krijg je van de KPN als lease

zover ik weet kun je het Gateway IP adres ook NIET veranderen van je modem.
althans niet zelf.
je kunt helaas bijna niks in de instellingen veranderen.
vanwege de beperkte toegangs rechten.
Anders zou je het MAC adres van de modem veranderen, in een willekeurig of bestaand MAC van een ander apparaat.
door dit te doen genereerd het apparaat een nieuw IP.
meestal veranderen dan de laatste paar cijfers.

in geval van IP bans zou je kunnen proberen het IP van je PC te Veranderen.
Het Ip van je PC is simpel bijvoorbeeld door het mac van je netwerkkaart te wijzigen..

1 Naar apparaat beheer gaan in je configuratie scherm onder systeem en hardware.
2 Dubbel klikken op je netwerk kaart.
3 Naar eigenschappen gaan .
4 Geavanceerd kiezen
5 Network adres kiezen.
6 vul een 12 cijferig Mac Adres in (schrijf je oude eerst op)
je kunt ook de jouwe gebruiken ,en het laatste cijfer veranderen.
7 herstart PC en MODEM
vergeet niet je bestaande MAC op te schrijven.
deze kun je vinden bij de eigenschappen van je netwerkinstellingen in je configuratie scherm.

het gebruik van een andere mac kan later problemen geven ,als deze door iemand anders al gebruikt wordt.
Gewijzigd door andre345678 op 18 mei 2010, 17:11
 
pesla
Een goedenavond. Ik zit met hetzelfde probleem als waar de topicstarter mee begon. VPN lukt onder geen beding. Ik heb een Thomson TG787 met firmware versie 8.2.2.1. Al zeker vijf keer met KPN aan de lijn gehangen om in het kader van VPN de nieuwste versie geïnstalleerd te krijgen (8.2.T.4). De arme medewerkers van KPN _blijven_ volhouden dat 8.2.2.1. de laatste versie.

Voordat ik overstap op een ander ISP voor zowel internet als TV, probeer ik nog éénmaal, via dit forum, in contact te komen met iemand die niet compleet afhankelijk is van een belscript en 'meetsoftware' (belachelijk). Wie o wie kan mij helpen om aan firmware te komen die VPN op mijn dichtgespijkerde router mogelijk maakt? Wat is de beste manier?

Alvast bedankt!
 
TokkieTokkie

Quote

pesla schreef:
Een goedenavond. Ik zit met hetzelfde probleem als waar de topicstarter mee begon. VPN lukt onder geen beding. Ik heb een Thomson TG787 met firmware versie 8.2.2.1. Al zeker vijf keer met KPN aan de lijn gehangen om in het kader van VPN de nieuwste versie geïnstalleerd te krijgen (8.2.T.4). De arme medewerkers van KPN _blijven_ volhouden dat 8.2.2.1. de laatste versie.

Voordat ik overstap op een ander ISP voor zowel internet als TV, probeer ik nog éénmaal, via dit forum, in contact te komen met iemand die niet compleet afhankelijk is van een belscript en 'meetsoftware' (belachelijk). Wie o wie kan mij helpen om aan firmware te komen die VPN op mijn dichtgespijkerde router mogelijk maakt? Wat is de beste manier?

Alvast bedankt!


Je moet proberen of KPN je een 780 wil toesturen (MITS je geen VDSL hebt), de 780 kan wel VPN zonder moeite.

En die meetsoftware is niet belachelijk, daarmee kunnen ze wel degelijk een X-aantal zaken mee zien (of ze de waardes ook daadwerkelijk snappen is een 2de).
 
emile123456
Dat zijn al een hoop lezers inmiddels. Hopelijk komt het VPN probleem bij de experiabox niet te veel meer voor.
Gewijzigd door emile123456 op 11 november 2010, 11:41
 
emile123456
Misschien toch een paar leermomentjes voor de KPN:

- Hoe kan het dat bij de inrichting van een dienst VPN niet is meegenomen? Geen onderzoek genoeg gedaan? Onder de tafel vegen van modemsoftwarefouten? Niet getest of VPN werkt voordat de boel de deur uitgaat? Komt nogal rammelig en ondoordacht over. Hoe kan dat nou?

- VPN is alleen voor zakelijke klanten? Wat is dat voor vreemde paarse krokodillentaal over particulier en zakelijk? Een particulier heeft een baan. Particulieren werken thuis. Werken is zakelijk, ook al is thuis voor de meesten particulier. VPN vormt nu juist de brug voor zakelijk werken op een particuliere plaats. Ik begrijp niet hoe iemand bij juist de KPN dat niet kan doorzien, tenzij ze in een hele andere wereld leven. Ik ga er nog maar niet vanuit dat het een poging is van een verantwoordelijke om met een smoesje van het probleem af te komen, want dat zou wel heel triest zijn.

- Waarom komt er niemand bij de helpdesk op het idee dat hun standaard helpdeskscripts blijkbaar niet overal in kunnen voorzien en dat je de uitzonderingen moet afvangen? Als een gegeven. Mensen hebben nu eindeloos moeten bellen en wachten en verschillende antwoorden gekregen van kan niet tot aan het advies van het kopen van een oude modem op marktplaats aan toe. Gelukkig hebben we een forum, waar dit bij elkaar komt.

-VPN is typisch zo'n tussen wal en schip-probleem. De gebruiker die gewoon zn werk wil doen zit tussen de provider en eigen netwerkbeheer in en die gaan beide alleen iets doen bij klachten. Zo lang die twee naar elkaar wijzen zit je als gebruiker klem en houdt het op, tenzij je zo handig bent iets aan te kunnen tonen-wat jouw werk helemaal niet zou moeten zijn- door bijvoorbeeld bij de buurman een supersnelle VPN-verbinding te maken omdat deze bij een andere provider zit waar dat prima werkt allemaal, zodat je kunt aantonen dat het toch heus aan het modem ligt. Of door op merken dat met het oude modem VPN nog steeds als een speer gaat.

Maar dat is natuurlijk onzinnig. Je bent geen netwerkbeheerder en ook geen provider. Of moeten we naast een manager of administratief medewerker ook netwerkbeheerder zijn voordat we van VPN gebruik mogen maken? Daar zijn die KPN en netwerkbeheerder nu juist voor om zich daar mee bezig te houden. Daar krijgen ze ook geld voor.

Waarom belt de helpdesk van de KPN dan niet even met netwerkbeheer van de werkgever van de VPN-ner? Moet zo gepiept zijn dan toch? De netwerkbeheerder van de werkgever kan remote misschien zien hoe de laptop van zijn bedrijf niet via KPN op zijn netwerk kan komen. Klikt eens wat hier daar, pingt eens wat hier en daar. Het probleem moet dan snel gevonden zijn. Spaart iedereen, KPN incluis tijd en dus geld. Nu blijft de gebruiker eindeloos heen en weer klooien en komt geen stap verder, een hoop irritatie en geeft het uiteindelijk op. Na een jaar wachten. Dat moet toch beter kunnen. Ga gewoon eens in de schoenen van de klant staan en loop eens een stukje en kijk waar je tegenaanloopt.

- Hieruit volgt ook dat wanneer een klant niet meer piept dat dus niet wil zeggen dat het probleem is opgelost. Het kan ook zijn dat ie het heeft opgegeven, afhaakt en vertrekt. Murw en geirriteerd van het kastje naar de muur lopen. Misschien voor de omzet van de KPN geen probleem, voor de klant wel.

-Ik heb zo het vermoeden dat wanneer een abonnement binnen twee maanden had kunnen worden opgezegd de firmwareupgrade er sneller was geweest. De klanten die VPN willen gebruiken waren waarschijnlijk direct uitgestapt en naar een andere provider gegaan. Nu kan dat niet, dus zitten ze de rit uit (in de file). Mooi meegenomen voor de KPN, superirritant voor de klant. En slechte ervaringen praten om zich heen.

- Waarom kunnen we nergens iets lezen op de kpn site dat er een VPN-probleem is met de Experiabox-software en dat aan een oplossing wordt gewerkt die op een beloofd tijdstip wordt afgeleverd? Dan kunnen we weer plannen en zo.

-Waarom die willekeur? De ene klant wel een sciptje en de andere niet? Klinkt ook duur om te doen voor de KPN.

Iemand anders nog meer leermomenten en verbeterpunten voor onze KPN?
Gewijzigd door emile123456 op 11 november 2010, 14:24
 
emile123456
N.a.v. een mail via het forum:

Onbegrijpelijk en zo jammer dat zo'n grote organisatie het niet voorelkaar krijgt om dit soort dingen netjes en degelijk te doen.

En dat is ook het imago dat de KPN aan het verliezen is als ze niet oppast: niet de degelijke oude Telecom, en niet meer beter dan de nieuwelingen op de markt die het doen voor misschien minder geld of meer winst. Niet meer dik in orde, maar 'goed genoeg'. En dat is een glijdende schaal. Die loopt tot aan 'wat de klant nog wil accepteren voor hij wegloopt'. Geen goed vooruitzicht.

Ik geloof dat ik het voornamelijk jammer vind dat we een illusie armer zijn, dat kwaliteit blijkbaar niet meer belangrijk is (wat dan wel, zou je zeggen), maar dat de consument dat echt via marktwerking moet afdwingen. Ok dan, maar helaas betaalt de consument wel het leergeld door met de rommel te zitten, die moeten accepteren, betalen en weer op onderzoek uit moet voor iets dat gewoon zou moeten werken. We hebben wel wat anders aan ons hoofd.
Gewijzigd door emile123456 op 11 november 2010, 13:48
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experia box en VPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
Advertentie