obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Onderwerp afdrukken
Experia box en VPN
emile123456

Quote

erichoog schreef:
Hallo allen,

Afgelopen zondag ben ik door KPN (ADLS) teruggebeld, (...). Men gaf mij te kennen dat VPN via mijn nieuwste modem nog niet mogelijk is. Er komt hiervoor een upgrade beschikbaar, maar pas halverwege mei.


Vandaag is het 23 mei.

De oude Speedtouch gaat als een speer...

Nope....nog steeds GEEN Angry VPN via de Experiabox...

Jammer he...

Als het zeer binnenkort niet in orde is, dan gaan we naar een andere provider kijken.
Nu begin ik te begrijpen waarom de afkorting KPN geen betekenis heeft.
Gewijzigd door emile123456 op 23 mei 2009, 18:35
 
GerardH

Quote

emile123456 schreef:

Quote

erichoog schreef:
Hallo allen,

Afgelopen zondag ben ik door KPN (ADLS) teruggebeld, (...). Men gaf mij te kennen dat VPN via mijn nieuwste modem nog niet mogelijk is. Er komt hiervoor een upgrade beschikbaar, maar pas halverwege mei.


Vandaag is het 23 mei.

De oude Speedtouch gaat als een speer...

Nope....nog steeds GEEN Angry VPN via de Experiabox...

Jammer he...

Als het zeer binnenkort niet in orde is, dan gaan we naar een andere provider kijken.
Nu begin ik te begrijpen waarom de afkorting KPN geen betekenis heeft.


Ik werk als IT Engineer voor een grote multinational waar 25% van het personeel zeer regelmatig moet kunnen thuiswerken.
Eerst heb ik namens mezelf (ik heb ook zo'n 787 router) en later namens een aantal collega's (met hetzelfde modem/probleem) het probleem bij KPN gelegd.
In eerste instantie wilde ze mij een oud type modem sturen, daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn.
Toen ik een dag later terugbelde om voor mijn collega dezelfde oplossing te regelen zei de vriendelijk dame op de helpdesk dat ze die oplossing niet in het systeem kon verwerken.
quote: Ja ik begrijp dat dat een oplossing is, maar ik kan in het systeem alleen "nieuw modem" aanklikken, maar het nieuwe modem is een Thomsson 787. De oudere leveren we niet meer.
Toen ik zei dat ik maar naar een andere provider moest gaan kijken, en mijn klanten dat ook zal aanbevelen zei ze dat ik anders ook via Marktplaats nog wel een ouder type modem kan kopen voor een paar 10tjes. En anders was het inderdaad misschien wel beter om over te stappen.

Mijn conclusie: KPN weet niet dat VPN een standaard is waar een modem/router aan moet voldoen in de huidige markt.
KPN heeft het modem niet of niet goed getest, of ze weten niet wat VPN Passthrough betekend.
KPN doet in dit geval totaal geen moeite om het probleem te escaleren om snel tot een oplossing te komen.

Hier wat mogelijke oplossingen en tips.

1 Test de modem/routers op alles voordat je ze als standaard gaat uitleveren
2 Houd altijd wat oudere typen modems/routers achter de hand voor het geval er problemen.
3 Als helpdesk medewerkers (1ste lijns) er niet uitkomen, laat ze het probleem dan escaleren naar een afdeling met meer bevoegdheden en kennis (ipv een andere provider aan te raden.
4 Doe geen valse beloftes (halverwege mei firmware upgrade, of we gaan het escaleren naar Thomsson)
5 Als je (bijna) marktleider bent in het leveren van Breedband internet hoef je niet/mág je niet afhankelijk zijn van leveranciers van hardware (zoals in dit geval moeten wachten op firmware van Thomsson)

KPN laat aub wat van je horen hier.

mvg GerardH
Gewijzigd door GerardH op 25 mei 2009, 10:00
 
GerardH
Zojuist heb ik met de helpdesk gesproken.
Ze zeiden dat KPN GEEN VPN ondersteund. omdat er te weinig vraag naar is.
Er zijn ook te weinig klachten binnengekomen om er een HIGH PRIO issue van te maken.
Ik ga kijken of ik via een andere lijn (sales manager ofzo) meer geluk hebt.
Ze willen eventueel wel voor mij mn modem omwisselen, maar dit is niet gebruikelijk zeiden ze.
maw, we zorgen dat het voor jou werkt zodat je ophoudt met bellen.Frown Er komt dus geen structurele oplossing voor dit probleem.
 
emile123456
WAT?!

Quote

GerardH schreef:
Zojuist heb ik met de helpdesk gesproken.
Ze zeiden dat KPN GEEN VPN ondersteund. omdat er te weinig vraag naar is.
Er zijn ook te weinig klachten binnengekomen om er een HIGH PRIO issue van te maken.
Ik ga kijken of ik via een andere lijn (sales manager ofzo) meer geluk hebt.
.


KPN ondersteunt geen VPN. Ofwel de helpdesk heeft geen idee wat er in de wereld gaande is, ofwel KPN is behoorlijk in de war. Ik ga er vooralsnog vanuit dat de het KPN wel iets kan schelen en dat er iets in de organisatie niet in orde is, maar ik krijg steeds meer het idee dat ik mezelf voor de gek hou en de KPN in slaap is gesukkeld op het imago van de oude vertrouwde PTT-telecom. Ik begrijp steeds minder van die KPN.

Waar ik werk en in alle bedrijven waar ik kom wordt ELKE DAG door veel mensen met VPN gewerkt. Het heeft niets met leeftijd of sexyness te maken. Het is vanzelfsprekend, alle leeftijden, allerhande medewerkers. Ik mag dus aannemen dat medewerkers van KPN zelf nooit VPN gebruiken en dat ze het daarom niet in de gaten hebben?

Bovendien zijn de reacties van de helpdesk niet consistent; de ene keer komen ze een modem wisselen (zie hierboven) en zou er halverwege de maand mei een oplossing komen in de vorm van firmwareupdates en nu blijkt het weer wat anders te zijn. Het lijkt op willekeur.

En nu krijgen we de tip om een modem op marktplaats gaan zoeken? Stel je eens voor dat je een deur van je nieuwe auto niet openkrijgt. 'Helaas voor u denken wij dat mensen die deur niet gebruiken. Gaat u maar naar de sloop meneer, daar kunt u wel een oude deur vinden die wel open gaat.'. Dit kan toch niet waar zijn. Ze verplaatsten het probleem daarmee naar de klant. Zo. Opgelost.

Net zoals GerardH duidelijk maakt wat hij in de echte wereld aantreft denk ik ook dat veel mensen vinden dat VPN gewoon een standaard voorziening moet zijn, denk ook even aan het onderwijs.

Los daarvan; VPN kan een bepalende invloed op je manier van werken, je dagindeling en derhalve je priveleven hebben. Ik vind dat wel duidelijk moet gemaakt worden aan mensen die bij KPN voor ADSL kiezen of ze kunnen VPN-nen of niet. Nu blijkt dit achteraf en zit je met de ellende en knal je blijkbaar met je neus tegen de dichtgegooide helpdeskdeur aan (want zo voelt dat wel nu): Zoek het maar uit. Op een 1 of andere manier moet zichtbaar worden dat je voor VPN niet bij KPN moet zijn. Niet omdat het niet kan; KPN doet dat stomweg niet en is blijkbaar zo georganiseerd dat er op korte termijn niets aan te doen is. Het was er al, het kan dus wel, maar ze willen het niet. Maar het meest verbazende is dat er bij KPN blijkbaar niemand is die bij het opzetten van de ADSL-varianten aan het verschijnsel VPN heeft gedacht. En dat kan ik me niet voorstellen, of KPN is qua marketing seniel aan te worden.

Hoe zit dit juridisch eigenlijk ? Ik verwacht dat VPN gewoon kan, het kost me nu veel gehannes, tijd en geld, want ik zal een extra provider in de arm moeten gaan nemen.

En als er in het helpdeskscherm niet genoeg mogelijkheden zijn dan moet er toch minstens een leeg vakje voor 'anders' of 'gezond verstand' bestaan. Omdat de helpdesksoftware het niet toelaat kunnen ze niet bij een oplossing komen en wordt het probleem ook niet zichtbaar, tenzij er een helpdesker zo pro-actief is dat ie aan de bel trekt. Vraag me af wat we daar voor moeten doen? KPN, wakker worden! Shock Als mensen steeds tegen de helpdeskmuur te pletter lopen...ja..dan gaan ze weg.

Dit is een domper, ik ben boos en teleurgesteld.
Gewijzigd door emile123456 op 27 mei 2009, 07:37
 
Pieter
Bij mijn bedrijf werken mijn collega's en ik al zo'n 8 jaar met VPN. Mijn niet-technische collega is onlangs verhuisd en een KPN abonnement afgesloten inclusief experia box. Tot mijn verbazing werkte VPN niet terwijl met het oudere KPN modem VPN vlekkeloos werkt bij een andere collega.

Mijn collega heeft eindeloos gebeld met de KPN helpdesk, een keer het advies gekregen om de firewall uit te zetten (leuke poging, maar dat lost het probleem niet op).
Het zou prettig zijn als de beloofde update beschikbaar wordt gesteld. Een ouder modem is niet beschikbaar en men weigert een ander modem te leveren dat wel VPN ondersteund (ondanks dat ik bereid ben hiervoor te betalen).

Weet iemand (wellicht een KPN-er) een oplossing? Mijn collega kreeg meerdere malen de toezegging dat er gebeld zou worden met de beheerder (ik dus) maar deze afspraak wordt helaas structureel niet nagekomen.
 
TCP_IP
Tja het is wellicht niet een oplossing waar je op zit te wachten maar zelf een modemrouter aanschaffen die wel VPN ondersteund is een mogelijke (snelle)oplossing.

Mocht de betreffende update beschikbaar worden kun je de Experiabox weer inzetten en de gekochte router weer op marktplaats zetten (noem maar wat, maak er evt. een AP van).

Het kost misschien wel een paar tientjes maar als je collega thuis niet kan werken vermoedelijk meer.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
emile123456
Half mei zou er een update komen om te kunnen VPN-nen... eh...als de linkerhand weet wat de rechter doet.

Raad eens.... In 1x goed....Nog steeds niets...

Wat betreft op modems gaan jagen die het wel goed doen: Ik voel niet veel voor oplossingen te verzinnen voor probemen die er niet zouden moeten zijn en zeker als die eigenlijk opgelost moeten worden door de leverancier.

Het lijkt me logischer dat KPN voor een flinke berg modems zorgt en hiermee de niet VPN-geschikte modems vervangt in 1 grote actie. Dan kan KPN op hun eigen tempo op hun eigen manier zorgen dat deze modems dat wel kunnen en alsnog uitleveren. Over een jaar of wat. Als het dan toch moet, doe het dan goed.

'meneer de dealer, deze nieuwe auto heeft geen remmen' 'ja, kijkt u maar op markplaats.'
dacht het niet. Daar hebben ze terugroepacties voor uitgevonden.

Maar de allermakkelijkste oplossing lijkt me toch een firmwareupgrade. Upload en klaar. Waarom doen ze dat dan niet?

Stil...aan de overkant...tis stil...Frown

Ik ben boos en verdrietig. Dit is niet mijn oude vertrouwde KPN. Een illusie armer.
Gewijzigd door emile123456 op 08 juni 2009, 00:41
 
ruud
Ik heb sinds 2 weken Internet + Bellen + ITV en kreeg hiervoor ook de thomson TG787v SIP experiabox. Daarvoor had ik het volledige pakket bij ziggo maar ben daar weggegaan vanwege de administratieve bende en slechte support. Erg vervelend apparaat die experiabox omdat hij volledig is dichtgezet wat dat betreft een minpuntje voor KPN. Over de rest hoor je mij niet klagen. Ook al ging de installatie niet helemaal vanzelf (ze hadden me niet goed gepatched in de wijkcentrale) maar dat was binnen 1 dag geregeld en heb dan ook geen dag zonder internet/telefonie/TV gezeten. Mijn eerste ervaring met de KPN support was dus goed. Iedere keer wordt ik nog even gebeld of het goed was opgelost, erg netjes moet ik zeggen.

Erg vervelend werd het echter toen ik er achter kwam dat ik geen vpn verbinding meer tot stand kon brengen. Deze heb ik echt nodig voor m'n werk. Toen ik dit forum las zag ik mezelf al weer terug gaan naar ziggo. Ik hield me voor de domme en stuurde maar een mailtje naar support van kpn. 1 dag later kreeg ik antwoord van kpn dat ik een ander (ST 780) modem moet hebben en dat ze me deze kosteloos kunnen toesturen, ik moest maar even met 0900-0244 bellen om hem te bestellen. Ik was al lang blij en belde direct. Toen kreeg ik een malloot die aangaf het modem niet te kunnen toesturen want hij kon hem niet meer bestellen. Ik moest even doorgeven wie de systeembeheerder is bij mijn werkgever. Het interesseerde hem niets dat het bij ziggo wel altijd gewoon heeft gewerkt. Toen heb ik maar gewoon m'n eigen gegevens gegeven (ook al ben ik geen systeem beheerder) omdat ik wel weet dat het probleem niet aan de werkgeverskant zit omdat honderden collega's probleemloos kunnen vpn'en. De malloot heeft wel het probleem doorgezet naar de 2e lijn. De 2e lijn heeft een script uitgevoerd op mijn modem om e.e.a. open te zetten en het probleem is verholpen (in de experiabox log staat ook dat hij iets heeft gedaan: FIREWALL event (1 of 7): deleted rules). Vervolgens belden ze me keurig netjes op om te vragen of het probleem is opgelost. Wat mij betreft een dikke plus voor kpn.

De 2e lijn gaf nog wel aan dat er binnenkort een firmware update wordt gepushed waardoor het probleem helemaal verholpen is. Ik hoop maar dat het dan nog steeds gewoon werkt. Ik heb ook gevraagd of het mogelijk is een ander modem aan te schaffen die ik helemaal naar mijn hand kan zetten. Dat kan niet vanwege de telefonie omdat er door KPN ook e.e.a. wordt geupload t.b.v. telefonie. Heeft iemand misschien ervaring die het tegendeel bewijst (m.a.w. is het misschien toch wel mogelijk om internet, telefonie en ITV met een in de winkel aangeschaf modem werkend te krijgen)? Ik wil namelijk graag af van die vervelende experiabox!!!
Gewijzigd door ruud op 14 juni 2009, 22:38
 
emile123456

Quote

erichoog schreef:
Hallo allen,

Afgelopen zondag ben ik door KPN (ADLS) teruggebeld, (...). Men gaf mij te kennen dat VPN via mijn nieuwste modem nog niet mogelijk is. Er komt hiervoor een upgrade beschikbaar, maar pas halverwege mei.


Vandaag is het 23 juni.

De oude Speedtouch gaat als een speer...

Nope....nog steeds GEEN Angry VPN via de Experiabox...

Wat is dit nu voor gehannes. Hoe kan dit ? Ja we worden zo langzamerhand murw. Is dat de bedoeling ?Frown
Gewijzigd door emile123456 op 23 juni 2009, 07:35
 
Lanlogic
Als eerste mijn dank naar allen op dit forum.
Het heeft mij veel werk bespaard. Smile
Het feit dat een nieuw modem VPN niet zou doorlaten stond niet hoog op mijn mogelijke problemen lijstje.

Ik heb mijn probleem bij de KPN 2e lijns neer mogen leggen en ik hoop dat ze hiervoor een oplossing kunnen aanbieden.

En als we niet tot een oplossing kunnen komen voor mijn klant dan zijn we genoodzaakt een andere verbinding aan te laten leggen.
En zullen we thuisgebruikers afraden dit soort verbindingen af te nemen bij de KPN. Sad

Bij een eventueel antwoord zal ik deze hier direct vermelden.


 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experia box en VPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
Advertentie