obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Onderwerp afdrukken
Experia box en VPN
silkink
Hallo allemaal,

Ook ik heb kan geen verbinding maken via VPN met mijn werk. De helpdesk van KPN komt er niet uit en stuurt het door naar de 2e lijn....
De VPN zegt nog wel "controleren gebruikersnaam en wachtwoord" maar daar blijft het bij. Voorheen bij Online/Orange had ik geen problemen...

Waardeloos dus, maar als ik wat hoor zal ik het hier doorgeven.

Silvano
 
emile123456

Quote

erichoog schreef:

Echt 'de modem in' kan dus niet heeft zowel Thomson als de KPN zelf aangegeven (in ieder geval niet meer bij dit nieuwste model modem. waar menu opties als 'geavanceerd' ed bewust door de KPN zijn uitgeschakeld :-(



Hoi Erichoog, bedankt voor je reactie. De enige plaats waar je iets kan instellen is dus 192.168.2.254. Nu maar hopen dat we het daarmee kunnen verhelpen. Ik heb nog geen poortwaarden kunnen vinden om het te laten werken -als dat al zin heeft, wat dat is ook nog niet duidelijk....Verder valt er weining in te stellen lijkt het. Hopelijk komt KPN met de gouden tip -als een gebruiker ze niet voor is Wink
 
erichoog
Hallo allen,

Afgelopen zondag ben ik door KPN (ADLS) teruggebeld, maar was helaas zelf niet thuis. Echter, ik heb hen zelf gisteren teruggebeld waarna een en ander als volgt is opgelost. Men gaf mij te kennen dat VPN via mijn nieuwste modem nog niet mogelijk is. Er komt hiervoor een upgrade beschikbaar, maar pas halverwege mei. Vervolgens is er een afspraak gemaakt met een KPN monteur en die heeft vanmorgen mijn experia box vervangen door een oudere versie (Thomson/SpeedTouch ST780WL). Volgens de bon moest hij na vervanging de KPN bellen die een script zouden draaien om een en ander werkende te krijgen, maar nadat de modem daarvoor wel internet verbinding kon maken, lukte dat na het draaien van dit script niet meer ..., dus zeker ook geen VPN... De monteur heeft toen een nieuw modem gehaald (wederom een ST780WL) en na initialisatie GEEN script laten draaien en VPN werkt weer als een zonnetje :-)
Jammer, dat bij het afsluiten van mijn internet+bellen abonnement de KPN niet heeft aangegeven dat bij ontvangst van de nieuwste soort modem iets als VPN dus niet meer werkt. Nu heb ik dus weer precies dezelfde modem (wellicht wel een iets andere software) als dat ik al had voordat ik overging naar internet+bellen waarmee ik die experia box in huis heb gekregen :-0
Hoe dan ook, mijn VPN werkt gelukkig weer! En telefoneren gaat ook goed ;-) Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en de problemen bij jullie ook snel opgelost zijn!
Overigens voor als jullie dit nog niet wisten: de splitter is blijkbaar ook niet meer nodig en die heeft de monteur er dus tussenuit gehaald (dit kan overigens pas heb ik begrepen, NADAT internet+bellen gecativeerd is en dus werkt).
Gewijzigd door erichoog op 21 april 2009, 15:06
 
Sanchez999
mooi dat het zo opgelost is.

splitter is voor mensen die van het vaste net afkomen deze porting duurt ongeveer 2 weken en omdat je tot die tijd nog gebeld wordt vanaf het vaste net is de splitter nodig. uitbellen gaat dan wel al via voip. als je direct voip neemt (en dus een nieuwe nummer krijgt) dan wordt je al direct gebeld vanaf het voip platform en is de splitter direct al niet nodig.
 
emile123456

Quote

erichoog schreef:
De monteur heeft toen een nieuw modem gehaald (wederom een ST780WL) en na initialisatie GEEN script laten draaien en VPN werkt weer als een zonnetje :-)
Jammer, dat bij het afsluiten van mijn internet+bellen abonnement de KPN niet heeft aangegeven dat bij ontvangst van de nieuwste soort modem iets als VPN dus niet meer werkt. Nu heb ik dus weer precies dezelfde modem (wellicht wel een iets andere software) als dat ik al had voordat ik overging naar internet+bellen waarmee ik die experia box in huis heb gekregen :-0


Zeg Erichoog,

Ha, niks mis met oude spullen. Dat denken vast ook al die mensen met een nieuwe experia-box die nog steeds niet kunnen vpn-nen. Tja en dan willen we allemaal (deze draad heeft aardig wat lezers!) graag weten wat er aan die modem van jou zit datie wel werkt. Is het een fabriek-af ding ? Zit er iets speciaals in? Waarom verklappen ze dat nou niet, dan kunnen wij ook verder...

Kun je eens kijken in je modem of je nog iets van instellingen ziet met poorten oid ? Ik heb weliswaar een TG787 maar niet geschoten is altijd mis...Anders moet ik een maand gaan wachten en dan maar hopen dat ie wel doet. Nog een maand file rijden. Bah.

En blijkbaar weten ze bij KPN niet wat een modem testen is. Kom op zeg, VPN moet toch gewoon werken tegenwoordig, dat hoort er gewoon bij!
Gewijzigd door emile123456 op 22 april 2009, 20:05
 
erichoog
Hi Emile123456,
Sorry voor deze erg trage reactie maar ik ben er even tussenuit geweest.
Ik kan helaas ook nu met dit modem weer niets vinden over poorten.. Wel de plek via 'toolbox, delen van .. etc' om eventueel een poort te openen, maar die lijst is nu leeg. En ik heb geen idee waar ik kan zien welke poorten nu openstaan....
Mocht je een suggestie hebben, laat het dan weten, dan probeer ik er nogmaals achter te komen.
 
emile123456
He jammer. Misschien is het wel iets anders dan die poorten. Raar dat we daar geen inzicht in kunnen krijgen; heb je een nieuwe modem, werkt VPN niet en kunnen we niet doen wat nodig is. Heeeeel raar. We hopen maar dat in mei er firmware wordt aangepast. Anders kunnen we beter overstappen op een andere provider waar het wel gewoon werkt.

Ik kan dit niet uitleggen op m'n werk en ik heb al een paar collega's die nu even toch maar niet voor KPN/HetNet etc kiezen, die hebben toch echt VPN nodig. Je zal maar in het weekend of 's avonds remote moeten kunnen werken aan een server bij een klant of zo. Dit kan toch echt niet en dit kost KPN klanten, ik zie het nu om me heen gebeuren! En volkomen begrijpelijk.

Inmiddels zit deze draad op de 1000 bezoekers, dus er zijn blijkbaar nog veel mensen die er mee zitten.

KPN! Doe iets! Dit kan echt niet! Shock
Gewijzigd door emile123456 op 06 mei 2009, 23:12
 
emile123456

Quote

erichoog schreef:(...)Men gaf mij te kennen dat VPN via mijn nieuwste modem nog niet mogelijk is. Er komt hiervoor een upgrade beschikbaar, maar pas halverwege mei.(...)



Nou het is bijna halverwege mei. Ik kijk er naar uit! Dat zou voor het priveleven ook wel gezond zijn. (VPN werkt dus nog niet).
 
emile123456
GrinHAHA! Ik lach me rot.
Ik heb gewoon de oude Speedtouch aangesloten die ik nog had van voor de Experiabox. VPN-nen als een gek dat ding, in 1x zonder fratsen en vragen. Het is zit em dus echt in dat modem, dat is nu wel duidelijk!

Had ik dat nou maar eerder gedaan! Al die uren in de file voor niets! Dankzij het mailtje van een van onze forumgenoten op een idee gekomen.

Harde werkers, vaders en moeders die nog even hun kinderen willen zien in de morgen in plaats van eerder weg in verband met het verkeer: gewoon je oude Speedtouchmodem gebruiken en het leven wordt weer een stuk aangenamer.

Hou kan dat nou? Wat hebben ze dan met die Experiabox uitgespookt ? Rare jongens die KPN-ners...

Laat me even genieten van de oude Speedtouch. Heerlijk!
 
emile123456

Quote

jacqueline schreef:
Ik heb twee weken geleden ITV ontvangen van KPN, met de bijgeleverde experiabox kon ik niet meer VPNen. Heb gebeld naar de helpdesk, vervolgens niets meer vernomen. Hiervoor had ik ook de speedtouch 780 en die werkte perfect. IK was in de veronderstelling dat ITV alleen werkte op de bijgeleverde experiabox dus baalde als een stekker. Ook internet was een stuk trager en is 2 maal weggevallen. Toen gisteren ook de tv ermee ophield, foutmelding 12, had ik het helemaal gehad en dacht weg ermee en heb mijn oude speedtouch weer aangsloten en het tv kastje uitgezet. Vanavond probeerde ik wederom met de oude speedtouch weer het tv kastje en het werkte. Althans ik kreeg alleen veronica te zien. Ik had namelijk sinds gisteren 2 films van deze zender ingepland staan om op te nemen. Ik heb de geplande opnames verwijderd en alles doet het weer. Zappen gaat overigens ook sneller, maar weet niet of dat er wat mee te maken heeft. Hoop dat KPN hier iets mee kan, scheelt inderdaad een hoop telefoontjes en ellende.
Groeten, Jacqueline


Die Experiabox zal wel e.e.a. doorgeven ('ik wil veronica' ). Raar dat de oude modem het beter doet dan de Experia eigenlijk.

Het blijft wel stil aan de overkant, KPN. Is er echt geen medewerker die even kan uitleggen wat we kunnen doen ? We zijn vast niet de enige en de helpdesk komt er blijkbaar niet uit. Zal wel niet in het scripje staan.

Kunnen we niet de Speedtouch en de Experia achterelkaar hangen met een switchje of zo ? Weet iemand dat ? Het heeft geen schoonheidsprijs maar je kunt er in ieder geval je abonnementjaar mee vol maken. Hebben ze zo tegen de opzegtermijn geen oplossing dan ... tja....
Gewijzigd door emile123456 op 13 mei 2009, 19:11
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experia box en VPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
Advertentie