obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
ZTE H220N modem VDSL
bramfm
Voor een garagebedrijf hebben we VDSL2 aangeschaft (internet only gebruik). Op de locatie is geen UPC/Ziggo en glasvezel beschikbaar. Daar KPN (nog) geen zakelijk VDSL levert hebben we in overleg met KPN een consumenten product aangeschaft.
Deze week hebben we de spullen geinstalleerd en is door KPN de ADSL verbinding omgezet in VDSL. Tot zover het goede nieuws.
Echter:

* de geleverde modem ZTE H220N is van een belabberde kwaliteit.
* Het LAN address is NIET in te stellen. Wat wil KPN hier mee bereiken? Helpdesk gebeld en het enige antwoord dat ik kreeg was: "daar kunnen wij U niet mee helpen" en basta. KPN zadelt ons op met een probleem doordat nu alle interne addressen veranderd moeten worden, met als gevolg dat de TCPIP instellingen van de printer drivers opnieuw moet worden ingesteld, server addressen moeten veranderen etc etc. Dit is werkelijk te belachelijk voor woorden. Als oplossing hebben we een extra router tussen het modem/router moeten plaatsen (en DMZ open gezet).
* Modem was settings deze morgen volledig kwijt. Ik denk door een firmware upgrade; ik mag toch niet hopen dat dit regelmatig gaat voorkomen.

Ik wil dus deze modem vervangen door een fatsoenlijk modem (bv Vigor2750n), maar ik ben bang dat KPN mij de voet dwars gaat zetten.
Is dit zomaar mogelijk zonder de KPN inquisitie achter mij aan te krijgen?
 
TokkieTokkie
Ja hoor bij internet only is dat prima mogelijk, je krijgt er echter geen ondersteuning op door kpn.
 
bramfm
Na de reactie van TokkieTokkie hebben we de vigor 2750n aangeschaft en aangesloten. Uiteindelijk werkt het, maar om andere mensen het uitzoek werk te besparen volgt hier het stappen plan:

1. WAN >> Internet access. Selecteer enable en gebruik connection type PPPoE
2. De username is als volgt opgebouwd: MAC_ADDRESS@direct-adsl
gebruik het mac address van je originele box en in de volgende vorm (geen dubbele punten maar streepjes gebruiken) xx-xx-xx-xx-xx-xx@direct-adsl
3. het password is kpn
4. Het is niet nodig het mac address te spoofen (clonen). Het is ook niet nodig de MTU size in te vullen (defaults naar 1442)
5. opslaan
6. Ga naar WAN >> Multi-VLAN en selecteer "Enable Multi-VLAN Setup"
7. Vul in het "WAN VLAN ID" veld het cijfer 6 in.
8. Druk op OK. Alles zou nu moeten werken. Het duurt vrij lang voordat de verbindig is opgezet. Controleer dit bij "Online Status".

Hoppa en de container is een experia box rijker! Grin
 
formsmae
Is dit modem ook te gebruiken icm internet/TV?

Dus wat normaal poort 3 is op de experiabox. Is deze ook in te stellen op de Vigor?

Bij voorbaat dank Smile



Groeten
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ZTE H220N modem VDSL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Airport extreme en kpn modem Algemeen : 2 24 mrt 2017
VDSL verbindings probleem FEC errors 100 per minuut KPN Internet Storing : 4 09 mrt 2015
Portforwarding H220N Snelheid : 3 06 mrt 2015
Advertentie