obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Radio luisteren via radio/cd-speler en tegelijktijd TV kijken
Loosduiner
Zoals altijd met voetbal zet ik de TV op zoals met EKs en WKs Nederland 1 en de radio/cd-speler op Radio 1.
Vroeger had ik Internet Plus Bellen van KPN en Radio en TV via Ziggo. NU KPN eindelijk BBC bij Interactieve TV heeft ben ik overgestapt. Alleen nu vindt/heeft de radio/cd-speler geen radiozenders meer. Ook niet als ik de radio/cd-speler opnieuw installeer/laat zoeken naar zenders. Ik lees hier wel opties om via je radio/cd-speler dan wel versterker het geluid van de TV, dan wel de digitale radiozenders, te beluisteren maar dat is mijn probleem niet. Ik wil via de radio/cd-speler radiozenders kunnen beluisteren en tegelijkertijd TV aan kunnen hebben op een TV-zender.

Is daar een mogelijkheid/oplossing voor?
 
Henk2304
Net als bij mij heeft Ziggo gewoon de kabel "doorgeknipt". Dan heb je dus geen signaal meer op de coax staan en kun je dus geen zenders meer ontvangen. Alleen middengolf gaat nog als je radio die heeft tenminste, maar dan heb je geen Radio1. Je zou ook nog een FM-binnenantenne kunnen ophangen. Bij een aantal radio/CD-spelers wordt zo'n antenne meegeleverd. Voorlopig denk ik niet dat het analoge radiosignaal al snel uit de lucht gaat, zoals dat bij het TV-signaal wel is gebeurd. Er zijn nog ontelbare autoradio's, draagbare radio's, wekkerradio's etc. met FM die je niet zomaar kunt overzetten op digitaal (DAB ). Dus met zo'n binnenantenne kun je de levensduur van je radio/CD-speler nog een behoorlijke tijd verlengen.
Twee zenders (één TV en één radio) tegelijk ontvangen via de KPN tuner gaar sowieso niet lukken.
L8r, Henk
 
Giant2000
Radio 1 is bij ons gewoon via de ether te ontvangen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Radio luisteren via radio/cd-speler en tegelijktijd TV kijken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Schokkerig beeld bij TV Kijken KPN Glasvezel Storing : 5 02 jun 2017
Radio luisteren via tv ontvanger Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 3 30 dec 2015
Radio via bose set Frequently Asked Questions : 2 15 nov 2015
Radio ontvangst bij ITV ontvanger Frequently Asked Questions : 1 02 mrt 2015
Bij voetbal kijken is beeld soms blokkerig KPN Televisie Storing : 12 04 okt 2014
Advertentie