obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel versus UPC
PietP
Ik ben sinds afgelopen vrijdag aangesloten op het KPN Glasvezelnet. Uiteraard waren er wat probleempjes rondom de bestelling en de afhandeling, maar ik kan niet anders zeggen dan dat de monteur uitstekend werk leverde en dat ik via de helpdesk snel en goed geholpen werd. Van iedere wijziging ontving ik netjes een bevestiging en gisteren vielen er zomaar 5 brieven van KPN op de mat waarin alle correcties ook nog eens per brief werden bevestigd.

Maar nu mijn vraag? Ik ben overgestapt op glasvezel omdat er de mogelijkheid voor was, het aanbod was niet onaantrekkelijk en het snelle internet waren voor mij redenen om het dan maar eens te proberen met KPN. Wel internet is snel (Iets minder snel dan beloofd, maar bij Zilver kom ik toch op 42mb)
Voor wat betreft HD-TV had ik een geweldige aansluitng bij UPC, nooit storing en een voortreffelijk beeld en dat valt me met de huidige aansluiting vies tegen.
Het beeld is redelijk scherp, maar voor mijn gevoel minder dan bij UPC, maar wat veel storender is, is het feit dat ik gemiddels per minuut 2 a 3 maal een "hik" in het beeld heb. Het beeld bevriest heel kort en gaat dan weer verder. Meestal alleen het beeld, maar soms hikt ook het geluid.

Ik heb twee decoders met Harddisk en beide hebben hetzelfde probleem, dus het zal niet aan de decoder liggen.

Het gebeurt bij alle uitzendingen, maar meer bij HD-tv en nog meer bij Uitzending gemist.

Is dit de ervaring van meer glasvezel aansluitingen?

Telefonisch al gemeld aan de helpdesk, die kon alleen maar adviseren de dcoders terug te brengen naar de fabrieksinstelleingen. dat heeft niet geholpen.

Nu de klacht dan maar per email gemeld aan de helpdesk, maar daar wordt niet op geantwoord.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen
 
PietP
Vanmorgen monteur langs geweest en probleem is verholpen. Bleek in het Glasvezelkastje te zitten. kastje vernieuwd, probleem opgelost.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel versus UPC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk : 4 12 okt 2016
Geen dolby digital 5.1 via Glasvezel? Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 20 30 sep 2016
Advertentie