obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Synology NAS niet op Gigabit snelheid op oude Experiabox
Stansat
Hallo mede KPN experiabox gebruikers,

Ik heb een NAS geinstalleerd via een oude Experiabox 510, deze kan alleen 100mb snelheid aan wat resulteert in een -+5mb transfersnelheid.
Welke experiabox heeft wel gigabit snelheid en hoe kom ik daar aan.(mijn pc heeft een gigabit adapter)
Kan ik die bij de klantenservice aanvragen?
Ik heb IPBer sind de start van IPB en daarvoor al 20 jaar klant van KPN, zou toch wel zo klantvriendelijk zijn hoop ik.
Ik lees hier namelijk vervelende berichten over dat de box eerst kapot zou moeten zijn voordat hij vervangen wordt.

Stansat
 
TokkieTokkie
Zo ver ik weet beschikt nog geen 1 experia box over gigabit poorten.

Wil je gigabit dan zal je een gigabit switch tussen router en apperatuur moeten zetten.
 
Stansat
Hallo Tokkie Tokkie,

Helaas gaat dat niet werken: als de router geen gigabit is dan zal de switch (die wel gigabit aankan) zeker niet ineens van 100mb naar 1000mb gaan geven.
Dat is de wet van de zwakste schakel.
Als een tractor voor een ferrari de weg blokkeert kan die ook niet sneller dan de traktor.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Heeft de nieuwe Arcadyan router niet een gigabit router?
 
TokkieTokkie
Nee hoor, zo werkt dat niet, de (uplink) poort naar de router zal inderdaad op 100 mbit gaan werken (autosensing) de overige poorten van de switch zullen gewoon op 1 gig gaan werken als daar een gig apperaat aanhangt.

En omdat het verkeer niet over de router hoeft (als je een fatsoenlijke switch hebt) maar binnen de witch blijft zal je weldegelijk een gig verbinding hebben met je NAS.
 
Stansat
Ok weer wat geleerd Tokkie,Tokkie,

Ga ik zeker proberen, kun je me een goede switch aanbevelen?
Ik ben een dummie op het gebied van de NAS en ik hoop dat ik de oude Experiabox zodanig poorten kan open zetten om de NAS te bereiken vanaf een ander adres via de browser.
Ik lees op dit forum dat er experiaboxen zijn waar dit niet kan of heb ik dit ook verkeerd begrepen?

Stansat
 
Stansat
Ik heb dus de oude SX551 Experiabox!
 
TokkieTokkie
Er zijn legio gigabit switches gewoon eens gaan neuzen bij de mediamarkt, deze truuk werkt dus alleen BINNEN je eigen netwerk, vanaf buiten maakt het niks uit aangezien je daar toch niet sneller kan dan je ADSL verbinding toelaat.

de SX551 kan zover ik weet gewoon poorten openen.
 
Stansat
Tokkie Tokkie hartstikke bedankt ik ga morgen een gigabit switch kopen om de hogere snelheid te bereiken in mijn netwerk.

Ik laat nog weten wat de snelheidswinst is,

Stansat
 
TokkieTokkie
succes
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Synology NAS niet op Gigabit snelheid op oude Experiabox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Advertentie