obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Firewall KPN Routers
Kniest
Vraag. Heb sinds een paar dagen McAfee eruit gegooid, zeker gezien het feit dat bij diverse recente testen McAfee bijzonder matig presteerde. Inmiddels MSE Microsoft Security Essentials geïnstalleerd en de de Windows firewall weer aangezet. (McAfee firewall was dus verwijderd)

Naast het andere gratis programma Avast is MSE prima door de testen gekomen als bescherming en heeft zich solide genesteld tussen de andere betaalde programma´s die mogelijk voor de meer professionele gebruiker wat extra opties bieden.

Nu is mijn vraag of je die firewall van Windows wel echt moet aanzetten en levert de ´ingebouwde´ Firewall van de KPN routers, in mijn geval de Thomson 789, wel voldoende bescherming. Twee firewalls beïnvloeden m.i. de snelheid van je systeem.

Graag enig onderbouwd advies waarvoor alvast hartelijk dank.
 
KaPteiN
De ingebouwde firewall van de kpn router biedt geen bescherming tegen malafide programma's die vanaf je pc/laptop een verbinding naar 'buiten' proberen te maken. Daarvoor zijn veel software firewalls wel geschikt.

Als je echter geen 'rotzooi' van internet download dan volstaat m.i. de firewall van de router.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Kniest
Ok, hartelijk dank. Voor geïnteresseerden over virusscanners verwijs ik graag naar de volgende heldere informatie op security.nl

http://www.security.nl/artikel/36826/1/F-Secure_en_BitDefender_beste_virusscanners_Q1.html
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Firewall KPN Routers', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
firewall router V10 Algemeen : 2 22 nov 2017
Firewall uitzetten Experiabox V10 Eigen netwerk : 2 28 okt 2015
Korte uitleg: Wat is het verschil tussen hubs, switches, routers en toegangspunten? KPN Handleidingen : 1 13 jan 2014
Firewall instellingen Eigen netwerk : 2 27 nov 2012
kpn experia tg789ivn poorten firewall openzetten ip cam cam Hardware instellingen : 3 25 nov 2012
Advertentie