obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
NAS kan UPnP onderst. apparaat niet vinden
VEP
Ik heb onlangs een netwerkopslagappaaraat geinstalleerd van LG (LG NAS N2A2) voor een klein netwerk (meerdere pc's). Veilig met twee schijven en maak gebruik van RAID 1. Aan het begin waren er geen problemen, heeft ongeveer een week goed gewerkt. Daarna viel het netwerk steeds weg. Heel vervelend. Ik ben er wat dieper ingedoken en waarschijnlijk ligt het aan de combinatie NAS / router.

De router is een Thomson TG789vn (via KPN), hier kan ik geen DMZ instellen. Komt het dat mijn NAS de volgende melding geeft bij netwerkinstellingen: Kan UPnP ondersteuningsapparaat niet vinden

Ik heb wel bij apparaten een 'spel / toepassing' toegevoegd en port forwarding ingevoerd,echter zijn de velden heel anders dan wat in de handleiding van de LG NAS wordt aangegeven, kan dus niet controleren of dat klopt. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Met een andere router, of zijn er toch nog instellingen aan bijvoorbeeld de Firewall te wijzigen waardoor de LG NAS wél het UPnP ondersteuningsapparaat kan vinden?

Wie heeft er tips??????.......................
 
VEP
Niemand?? Is het mogelijk om een andere router te verkrijgen via de KPN? Eentje mét DMZ functie?
 
Codemeister
Nee, geen enkel apparaat van KPN zal een DMZ-optie bieden. Oplossing: overstappen naar een andere provider.
 
VEP
Lekker klantvriendelijk dan.... (niet dus!) hebben ze daar ook een reden voor?
 
Moses 35i
De reden die waarschijnlijk het meest wordt gegeven is 'voor uw en onze veiligheid'. Meer voor hun veiligheid denk ik... iets anders kan ik er niet van maken.

Toch wel gek dat bv een dochteronderneming van kpn, XS4ALL wel goed configureerbare routers kan leveren. imho zou het kunnen zijn dat de HD van KPN het blijkbaar te moeilijk vindt om echte ondersteuning te geven voor de producten de men levert.

idd, overstappen naar bv XS4ALL of een andere adsl provider zou dan een mogelijkheid kunnen zijn, helaas.
 
VEP
Vandaag kreeg ik de tip om een andere router tussen de router van KPN en de NAS te zetten mét een DMZ optie. Kan dat?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAS kan UPnP onderst. apparaat niet vinden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
upnp gebruiken Hardware instellingen : 1 08 mrt 2019
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Advertentie