obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Dongel op oudere usb1 poort laptop?
muisje58
Hallo allemaal,

Heb al wat gegoogled, maar is is me nog niet duidelijkFrown

Vriend bestelde onlangs weer (na tijdelijke verhuizing) een 3-in 1 abb. (http://www.kpn.com/prive/pakketten/internet-bellen-en-tv.htm)
Levertijd is nog enkele weken.
Voor werk en prive is dat te lang, dus omdat er nog aanbieding was tot 1 april, in kpn winkel een dongel gehaald.

Zowel zijn pc als (mijn ouwe laptop) hebben nog usb1 poorten.
Volgens KPN zou dit niets uitmaken, werkt net zo goed als met usb2 op de pctjes?

Specs laptop zijn:

Acer travelmate centrino

Moederbord : COMPAL BY25
Chipset : SiS 650
Processor : Intel Pentium 4-M @ 1700MHz
Fysiek Geheugen : 1024MB (2 x 512 DDR-SDRAM )
Videokaart : SiS 650
Harde Schijf : SAMSUNG HM160HC (160GCool
DVD-Rom Station :HL-DT-ST DVDRAM GSA-T40N
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8139/810x Fast Ethernet Besturingssysteem : XP SP3 Professional (32-bit)
Winsock32 : v2.02
Netwerkkaart : Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
Netwerkkaart : 1394-netwerkkaart

Hoe krijgen we ( zo simpel/kostenarm mogelijk) nu internet aan de praat?
Ps abb. dongel/datalimiet is nu (nog) 500 mb Wink
 
Codemeister
Kan geen kwaad en zal gewoon werken, maar of je de aangeboden snelheid haalt durf ik niet te zeggen. Tenslotte is de snelheid van USB1.1 aanzienlijk lager dan USB2.0.
 
Moses 35i
Werkt gewoon, alleen zul je tijdens de installtie of tijdens het gebruik de melding krijgen dat je USB poort niet snel genoeg is. Kun je gewoon wegklikken. Snelheden kunnen idd wat lager liggen maar voor wat surfen en mailen moet het verder te doen zijn.

Zorg er wel even voor dat je voor de USB poort wel de meest recente drivers gebruikt die door Acer of de chipset-fabriekant beschikbaar worden gesteld. Dat scheelt iig een hap op een slok.

Suc6!
 
muisje58
Dank, ook wel een idee, zeker als dit tevens helpt voor iets snellere verbinding via nog usb1?

Alleen waar vind ik nog dergelijke 'ouwe drivers' voor
Moederbord : COMPAL BY25 enChipset SiS 650???
Ben gaan zoeken, maar het duizelt me al flink en weet dat in de niet juiste driver ook veel 'mis gan gaan' (wel herstelbaar maar liever ineens welde juiste tuurlijk Smile
 
muisje58
Kleine update?
Op moment is er nu tijdelijk een andere , ook wel oude laptop, in gebruik en deze is met usb 2 en voldoet gelukkig aan vrij redelijke snelheid van internet!

Toch is de laptop van eerder nog verder prima, en via mijn pc leverancier is nu deze in bestelling :
http://www.option.com/en/products/products/wireless-data-cards/globetrotter-gt-max-hsupa-w/

Zelf snap ik niet wat er ermee bereikt kan worden , oops, maar we hoeven dit kleine prijsje niet te betalen als hiermee geen acceptabele snelheids vermeerdering wordt bereikt Wink

Kennen jullie deze soort van insteekkaart?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Dongel op oudere usb1 poort laptop?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
openen poort 6655 en poort 80 Algemeen : 2 11 feb 2018
usb poort experia v10 t.b.v. externe usb hard disc Algemeen : 11 18 okt 2015
Dongel kpn buitenland vraag KPN Mobiel Internet : 1 12 mei 2015
Voip poort 5060 4G KPN Mobiel Internet : 20 18 mrt 2015
Poort openen in Z|XV10 H220N Hardware instellingen : 7 27 okt 2014
Advertentie