obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
FEC fouten
imeet
Op dit moment heb ik een gedegradeerd contract op 8Mb. Voorheen had ik IPB 16Mb, maar door de vele (miljoenen) FEC-fouten op mijn verb, blijk het niet hoger te kunnen dan 8MB.
Ik heb in totaal 13 monteurs van KPN over de vloer gehad, maar niemand kan verklaren waarom er zoveel fouten over de lijn gaan, laat staan het probleem oplossen. De fouten onstaan tussen de KVD en mijn woning op een lengte van ongeveer 200 รก 300 meter. De voedende kant in de KVD is schoon en 19MB is daar mgelijk. Zodra de afgaande aders erop gezet worden, onstaan de fouten. Mijn verbinding is al omgelast op andere adres in de invoerkabel, maar dit maakte geen verschil. Ik zou graag iTV willen, maar dit lijkt mij op dit moment met zo'n slechte lijn niet mogelijk.

Ik hoop dat hier iemand is die mij kan uitleggen waar dit soort fouten vandaan komen en wat hier aan gedaan kan worden. Tot nu toe kan en wil KPN het niet oplossen en moet ik hier genoegen mee nemen.

Danny
 
boekbros
Ik had ook 16 Mb, maar heb zelf voor 8Mb gekozen, omdat ik de 12Mb nooit haalde en nu wel altijd (meer dan) 8Mb (VDSL2). Scheelt toch weer een tientje/mnd. Ik zit zo'n 1300 m van de centrale en heb iTV en internet.
Toen ik 16Mb had, kreeg ik ook honderdduizenden FEC-fouten. Ik weet niet wat het zijn, maar het automatisch resetten gebeurde eens in de 20 dagen of zo. Nu ik 8Mb heb, krijg idem dito FEC-fouten en de Thomson Experia reset zich ongeveer 2 x per week. De up-/downloadwaarden veranderen daarbij nauwelijks.
Ik weet niet wat de FEC voor effect zouden moeten hebben, maar ik merk er niks van: ik heb probleemloos internet en ongestoorde iTV-ontvangst.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FEC fouten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Veel hec fouten sinds update Snelheid : 6 03 jan 2011
FEC, CRC en HEC fouten Algemeen : 1 21 sep 2009
Advertentie