obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
interactieve tv
missywilma
hallo lezers

ik wil graag 2 interactieve tv kastjes aansluiten op het modem .

hoe doe ik dat ????
 
cuore verde
Volgens mij is dit alleen mogelijk via glasvezel, een I-tv stream is ongeveer 3.5mb.
Dus wil je 2x I-tv heb je zowieso 7mb nodig, en als je wilt opnemen 14mb.
Tel daar nog eens internet bij op en dan heb je al 14mb + 8mb = 22mb nodig.
Misschien wil je ook nog bellen erbij, dan heb je minstens 25mb nodig.
Bovenstaande snelheden zijn op dit moment nog niet voor iedereen weggelegd.
Als je meerdere itv-decoders wil gebruiken heb je minimaal Vdsl(<40mb) nodig, het probleem is dat dit alleen beschikbaar is voor klanten die binnen 1Km. van de KPN-centrale wonen. Maar zelfs wanneer er genoeg bandbreedte beschikbaar zou zijn, weet ik niet zeker dat een tweede STB mogelijk is via Vdsl.
Om er achter te komen hoe ver je van de KPN-centrale woont kun je eventueel in je Experiabox kijken naar je verbindings-status. Als je daar naar de attenuation kijkt voor de downloadwaarde en deze door tien deelt, heb je bij benadering de afstand tot de KPN-centrale.
Maar voor een antwoord kun je het beste bellen met KPN.

Succes....
Gewijzigd door cuore verde op 28 maart 2011, 23:37
 
Henk2304
Mijn "Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]:" bedraagt 13,5 / 27,9. dat betekent dat ik verder dan 1 km van de centrale af zou zitten. Toch heb ik VDSL: Breedbandverbinding: Internet_over_VDSL.

Je kunt met b.v. twee Draadloze verbindingssets (4 adapters totaal, zie website van KPN) tot in principe 3 ontvangers aansluiten. De eerste adapter sluit je dan aan op de gele aansluiting van de Experiabox en de andere drie op een willekeurige plaats in je huis bij een normale 230 V wandcontactdoos. De ontvangers sluit je dan weer aan op de overige adapters. Of je bandbreedte daarvoor toereikend is weet ik niet.
L8r, Henk
 
Giant2000
Henk, ik wil de eerste graag horen die bevestigd of dit zo werkt. Technisch gezien kan het allemaal, sterker: tot anderhalf jaar geleden kon je 2 tuners aansluiten op je EB. Daarna is KPN over gegaan op de registratie van de tuners en werd een 2e ontvanger automatisch afgesloten.
 
Henk2304
Ik weet niet hoe goed het werkt maar dit is volgens de officiële documentatie zoals die op de website van KPN zelf (in de gebruiksaanwijzing van de draadloze verbindingsset) wordt geadverteerd: "LET OP! Om de kwaliteit van de draadloze verbinding te garanderen adviseren wij maximaal 3 adapters aan elkaar te koppelen"(zie http://www.kpn.com/prive/service/handleidingen/handleiding-draadloze-verbindingsset.htm ). Dus eigenlijk niet meer dan twee ontvangers. In de handleiding wordt geen voorbehoud voor ADSL gemaakt. Meer weet ik er ook niet van.
L8r, Henk
 
Henk2304
Die info is alweer een jaar oud, dus nog nu nog wel up-todate? En met VDSL?

En dan nog iets: KPN biedt voor het 2de en volgende toestel gratis Digitenne aan .... maar wat als Digitenne volgens de postcodecheck niet beschikbaar is. We hebben één Digitenneaansluiting maar slechts een paar zenders zijn goed te ontvangen, een aantal matig een een aantal helemaal niet. En dat hangt ook nog weer eens af van de plaats in ons huis en hoe je de antenne kabel ophangt.
Gewijzigd door Henk2304 op 10 april 2011, 13:35
L8r, Henk
 
Henk2304
@last: Nou dat ga ik "lekker" niet zelf doen. Dit is een gebruikersforum, dus heel geschikt voor het uitwisselen van ervaringen. Ik heb alleen aangegeven wat ik over dit onderwerp op de website van KPN ben tegengekomen. En waar ik vragen bij had heb ik ze hier gesteld. Dus ik stel het op prijs dat je aangeeft dat iets - wat ik op de website van KPN gevonden heb - niet gaat werken. Maar er zijn/waren voor mij nog een aantal onduidelijkheden/tegenstrijdigheden en daar heb ik er hier enkele van aangegeven. Zo leer ik elke dag bij, of dat nu "lekker" is of niet.

Zo kon ik volgens de postcodecheck geen HDTV Pakket bestellen ondanks dat ik wel het HD-demokanaal heb en ook films in HD kon huren. Maar de aanhouder wint en inmiddels ben ik (via de technische afdeling, dat wel) toch geabonneerd op het HDTV Pakket en is de postcodecheck inmiddels ook bijgewerkt. In de bevestigingsmail staat dan weer dat ik niet een (SD-)programma kan opnemen terwijl ik haar een HD-zender kijk, maar ook dat is bij mij geen probleem.
Maar dit is verder off topic; wat ik er maar mee wil aangegeven is dat soms dingen niet lijken te kunnen terwijl het in de praktijk wel kan. Daarom stel ik de vragen zoals over het mogelijke gebruik van een tweede TV-ontvanger icm. ADSL/VDSL gewoon op dit forum, omdat ik hoop op een antwoord van mensen met ervaring.
L8r, Henk
 
Giant2000
Hallo Henk,

Een stukje KPN i-tv 2e tuner geschiedenis:

Een 2e tuner kon je tot anderhalf jaar geleden aansluiten.

Via koper kan je namelijk 2 streams tegelijk ontvangen. Dit wordt gebruikt om 1 stream te kijken en tegelijk een andere stream op te nemen. Met een 2e tuner kon je dus op 2 tuners tegelijk 2 verschillende kanalen kijken. Ging je tegelijk ook nog een zender op opnemen dan gaf dat problemen, meestal werd er slecht een zwart beeld opgenomen.
KPN heeft het aansluiten van de 2e tuner altijd oogluikend toegestaan en gaf ook geen ondersteuning bij eventuele problemen.
Slimmerikken begrepen dit natuurlijk wel en hielden er rekening mee dat er wel eens een opname mislukte (door per ongeluk toch naar 2 tuners tegelijk te kijken), maar minder slimme gebruikers niet. Enfin, de 2e categorie hebben hierover dusdanig veel klachten ingediend en daardoor heeft KPN besloten alles gelijk te trekken en de 2e tuner definitief af te sluiten. KPN kan op afstand zien welk serienummer je tuner heeft en alleen deze tuner is te gebruiken. Als je een tuner aansluit met een andere serienummer zal deze het gewoon niet doen.

Voor glasvezel gelden natuurlijk andere specificaties, de bandbreedte houdt niet op bij 2 streams. Daarom kunnen zij wel meerdere tuners aansluiten en dat heeft waarschijnlijk de verwarring gebracht bij jou.
 
Giant2000

Quote

Henk2304 schreef:
Die info is alweer een jaar oud, dus nog nu nog wel up-todate? En met VDSL?

En dan nog iets: KPN biedt voor het 2de en volgende toestel gratis Digitenne aan .... maar wat als Digitenne volgens de postcodecheck niet beschikbaar is. We hebben één Digitenneaansluiting maar slechts een paar zenders zijn goed te ontvangen, een aantal matig een een aantal helemaal niet. En dat hangt ook nog weer eens af van de plaats in ons huis en hoe je de antenne kabel ophangt.


KPN biedt ter compensatie gratis Digitenne aan. Met een buitenantenne is dit in vrijwel heel Nederland te ontvangen. Als je niet binnen de postcode valt dan is er een abonnemenet "op eigen risico" af te sluiten. Ook ik viel destijds buiten het postcodegebied, maar kon via de medewerker van KPN toch in aanmerking komen voor zo'n gratis abonnement. (TIP: mocht je een medewerker aan de lijn krijgen die dit tegenspreekt: gewoon netjes afsluiten, ophangen en weer bellen. Dan krijg je een andere medewerker).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'interactieve tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wel interactieve tv geen internet. Helpdesk : 2 10 mrt 2017
interactieve tv Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 2 16 feb 2017
regelmatig storing interactieve tv KPN Televisie Storing : 2 16 feb 2017
suse en interactieve tv Algemeen : 2 04 nov 2016
Gaat de interactieve TV ontvangst af van mijn internetbandbreedte KPN Glasvezel diensten : 7 13 mrt 2016
Advertentie