obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Interactieve TV
adrie
Dit is voor het eerst dat ik hier ben en ik heb een vraag. Gaat interactieve TV ten koste van je internetsnelheid? Sinds een aantal dagen hebben wij interactieve tv en het internet lijkt wel langzamer te zijn. Bij aanschaf hebben wij hier expliciet naar gevraagd en de KPN medewerker vertelde dat het niet ten koste zou gaan van de internetsnelheid.

N.B.: Mijn computerkennis is beperkt, dus gaarne reacties in 'gewoon' Nederlands!
 
jacobus57
Ja wanneer de TV aanstaat is de internet snelheid lagen
Je kunt dit condoleren met een internet snelheid programma
 
Kniest
Een normaal ITV kanaal is globaal 4 Mb. Dus als je tegelijkertijd een ander kanaal opneemt kost dat 8Mb. Een HD kanaal, als je die optie hebt kost alleen al 8 Mb.

Stel je hebt een maximale ADSL snelheid bv vanwege afstand tot centrale van zo´n 13 Mb dan hou je dus afhankelijk van wat je aan het doen bent met je TV en recorder minimaal 5 Mb over om te internetten. Gebruik je ITV niet dan ligt je internetlimiet op bv 8 Mb, afhankelijk van je abonnement, in dit geval basis. Je kan het leuk checken door een speedtest te doen bij kijken alleen en kijken en opnemen.

Voorlichting KPN is niet altijd even helder. Ik hoop dit wel.
 
adrie
Hartelijk dank voor deze duidelijke antwoorden. Nu kan ik volgens de KPN al niet gelijktijdig opnemen en kijken, wat wij overigens ook niet erg vinden. Alleen het trage internet stoort wel.
Welk programma kan ik het beste gebruiken voor het bepalen van de snelheid?
 
Kniest
Bij de gewone kanalen (bv. kanaal 1 is Ned1, etc.) moet je met voldoende bandbreedte, dus 8 mB of meer, kunnen opnemen en een ander kanaal kijken. Die opmerking van KPN is dan ook m.i flauwekul, tenzij je verbinding echt onder de 8 Mb zit.

Het is wel zo dat met HD (Bv kanaal 701 is Ned1HD etc.) je niet tegelijktijdig kan opnemen en kijken.

M.i www.BBned.nl voor je speedtest en postcodecheck. Kun je ook zien hoe ver je van de centrale zit.

Succes ermee!
 
jacobus57
Bij UPC verlies je geen snelheid als je TV aanstaat
 
boekbros
ik ook niet
 
jacobus57
Je verliest wel snelheid van je internet ADLS KPN wanneer je de TV aan zet +- 1,6 tot 2 mb/ps
 
adrie
Allereerst hartelijk dank voor de snelle en duidelijk antwoorden.

Nog even een paar details: Wij hebben geen kabelaansluitmogelijkheid om de doodeenvoudige reden dat er bij ons in het dorp geen kabel ligt.

Bij BBned.nl komt devolgende uitslag:
ADSL 2-8Mb/512Kb
ADSL2+ 8Mb/1Mb
SDSL 1.5Mb/1.5Mb
Gebundelde SDSL 6.0Mb/6.0Mb

Bij iTV uit: Download: 6,30Mbps
Upload: 0,59Mbps
Bij iTV aan: Download: 3,19Mbps
Upload: 0,58Mbps

Dus als ik nu een en ander goed begrijp kunnen wij geen zenders in HD kwaliteit ontvangen en gaat iTV inderdaad ten koste van je internetsnelheid of zie ik dit verkeerd?
 
boekbros
Ik heb ADSL gehad -8Mb - en geen snelheidsverlies geconstateerd bij het aanzetten van iTV. Nu heb ik VDSL - ook 8Mb - en idem dito hetzelfde. Écht KPN.


ben het dus met Wandelaar eens.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Interactieve TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wel interactieve tv geen internet. Helpdesk : 2 10 mrt 2017
interactieve tv Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 2 16 feb 2017
regelmatig storing interactieve tv KPN Televisie Storing : 2 16 feb 2017
suse en interactieve tv Algemeen : 2 04 nov 2016
Gaat de interactieve TV ontvangst af van mijn internetbandbreedte KPN Glasvezel diensten : 7 13 mrt 2016
Advertentie