Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Pagina 1 van 2: 12
|
Interactieve TV
|
|
adrie |
Geplaatst op 16 March 2011, 17:38
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 16 Mar 2011 |
Dit is voor het eerst dat ik hier ben en ik heb een vraag. Gaat interactieve TV ten koste van je internetsnelheid? Sinds een aantal dagen hebben wij interactieve tv en het internet lijkt wel langzamer te zijn. Bij aanschaf hebben wij hier expliciet naar gevraagd en de KPN medewerker vertelde dat het niet ten koste zou gaan van de internetsnelheid. N.B.: Mijn computerkennis is beperkt, dus gaarne reacties in 'gewoon' Nederlands! |
|
|
jacobus57 |
Geplaatst op 16 March 2011, 17:51
|
Activiteit Berichten: 16 Lid sinds: 16 Mar 2011 |
Ja wanneer de TV aanstaat is de internet snelheid lagen Je kunt dit condoleren met een internet snelheid programma |
|
|
Kniest |
Geplaatst op 16 March 2011, 18:15
|
Activiteit » Gelderland Berichten: 76 Lid sinds: 25 Feb 2011 |
Een normaal ITV kanaal is globaal 4 Mb. Dus als je tegelijkertijd een ander kanaal opneemt kost dat 8Mb. Een HD kanaal, als je die optie hebt kost alleen al 8 Mb. Stel je hebt een maximale ADSL snelheid bv vanwege afstand tot centrale van zo´n 13 Mb dan hou je dus afhankelijk van wat je aan het doen bent met je TV en recorder minimaal 5 Mb over om te internetten. Gebruik je ITV niet dan ligt je internetlimiet op bv 8 Mb, afhankelijk van je abonnement, in dit geval basis. Je kan het leuk checken door een speedtest te doen bij kijken alleen en kijken en opnemen. Voorlichting KPN is niet altijd even helder. Ik hoop dit wel. |
|
|
adrie |
Geplaatst op 16 March 2011, 18:49
|
Hartelijk dank voor deze duidelijke antwoorden. Nu kan ik volgens de KPN al niet gelijktijdig opnemen en kijken, wat wij overigens ook niet erg vinden. Alleen het trage internet stoort wel. Welk programma kan ik het beste gebruiken voor het bepalen van de snelheid? |
|
|
Kniest |
Geplaatst op 16 March 2011, 19:09
|
Activiteit » Gelderland Berichten: 76 Lid sinds: 25 Feb 2011 |
Bij de gewone kanalen (bv. kanaal 1 is Ned1, etc.) moet je met voldoende bandbreedte, dus 8 mB of meer, kunnen opnemen en een ander kanaal kijken. Die opmerking van KPN is dan ook m.i flauwekul, tenzij je verbinding echt onder de 8 Mb zit. Het is wel zo dat met HD (Bv kanaal 701 is Ned1HD etc.) je niet tegelijktijdig kan opnemen en kijken. M.i www.BBned.nl voor je speedtest en postcodecheck. Kun je ook zien hoe ver je van de centrale zit. Succes ermee! |
|
|
jacobus57 |
Geplaatst op 17 March 2011, 11:35
|
Bij UPC verlies je geen snelheid als je TV aanstaat |
|
|
boekbros |
Geplaatst op 17 March 2011, 12:46
|
Activiteit Berichten: 148 Lid sinds: 16 Feb 2010 |
ik ook niet |
|
|
jacobus57 |
Geplaatst op 17 March 2011, 13:58
|
Je verliest wel snelheid van je internet ADLS KPN wanneer je de TV aan zet +- 1,6 tot 2 mb/ps |
|
|
adrie |
Geplaatst op 17 March 2011, 15:29
|
Allereerst hartelijk dank voor de snelle en duidelijk antwoorden. Nog even een paar details: Wij hebben geen kabelaansluitmogelijkheid om de doodeenvoudige reden dat er bij ons in het dorp geen kabel ligt. Bij BBned.nl komt devolgende uitslag: ADSL 2-8Mb/512Kb ADSL2+ 8Mb/1Mb SDSL 1.5Mb/1.5Mb Gebundelde SDSL 6.0Mb/6.0Mb Bij iTV uit: Download: 6,30Mbps Upload: 0,59Mbps Bij iTV aan: Download: 3,19Mbps Upload: 0,58Mbps Dus als ik nu een en ander goed begrijp kunnen wij geen zenders in HD kwaliteit ontvangen en gaat iTV inderdaad ten koste van je internetsnelheid of zie ik dit verkeerd? |
|
|
boekbros |
Geplaatst op 18 March 2011, 07:55
|
Activiteit Berichten: 148 Lid sinds: 16 Feb 2010 |
Ik heb ADSL gehad -8Mb - en geen snelheidsverlies geconstateerd bij het aanzetten van iTV. Nu heb ik VDSL - ook 8Mb - en idem dito hetzelfde. Écht KPN. ben het dus met Wandelaar eens. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Interactieve TV', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Wel interactieve tv geen internet. | Helpdesk | : 2 | 10 Mar 2017 |
interactieve tv | Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV | : 2 | 16 Feb 2017 |
regelmatig storing interactieve tv | KPN Televisie Storing | : 2 | 16 Feb 2017 |
suse en interactieve tv | Algemeen | : 2 | 03 Nov 2016 |
Gaat de interactieve TV ontvangst af van mijn internetbandbreedte | KPN Glasvezel diensten | : 7 | 13 Mar 2016 |
Advertentie