obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Experiabox Arcadyan ARV7519 + printer HP deskjet 5550
Niels86
Hallo allemaal,

zoals mijn onderwerp al doet vermoeden heb ik problemen om mijn printer te laten werken op mijn nieuwe eperiabox.
Ik heb de printer aangesloten op de USB poort van het modem, in de instellingen heb ik vervolgens de USB functie aangezet en ik zie dat de modem de printer herkent met het goede typenummer.
Vervolgens verschillende instructies gedaan die op internetfora stonden maar ik kom er maar niet uit.

Dit zijn de pc's waar de printer op ingesteld moet worden;
Desktops:
Win 7 ultimate x64 NL
Win XP professional x32 NL
Netbooks:
Win 7 home premium x32 NL
Win XP home x32 NL

Het modem is; Arcadyan ARV7519 firmwareversie 01.01.111.


Ik hoop dat er hier iemand fantasie heeftSmile
 
Niels86
Iemand al een idee mensenSmile???
 
hater38
probeer eens alles te resetten helpt nog weleens
 
Prutser731
Uiteindelijk een hele simpele oplossing gevonden:
- Kies op het schermpje van de printer het WIFI-icoontje en dan 'Instellingen'
- Kies weer 'Instellingen'
- Kies 'Wifi-protected setup'
- Kies 'PIN'
- De printer genereert een PIN-code.
- Voer deze in in je router via:
- Inloggen op http://192.168.2.254
- Kies WLAN - Security
- Voer de Pincode in bij 'WPS-PIN' en klik op 'Start'
- Druk daarna op het printerschermpje op 'Doorgaan'.

De printer wordt nu gekoppeld aan de Xperia. Daarna kon ik vanaf mijn iPad printen.
 
jeroen3
Volgens mij kan een KPN Experiabox geen printer delen.
Ik ben niet van kpn
 
eogcnlGhost
Hallo Niels86, kan je even vertellen wat je hebt ingestelt in de Experiabox en hoe je je printer hebt ingestelt op je pc (ik neem als netwerk printer).
En heb bij de instellingen van je printer in windows ook aangeklikt welke printer de standaard printer is.
Want als je namelijk ooit die printer al op je pc aangesloten hebt gehad, dan staat die nog als een lokaal standaard printer en die moet naar netwerk standaard printer.

@ Prutser731: je slaat de klepel helemaal mis, want hij heeft het over een USB printer op de Experiabox en niet via WiFi.

@ jeroen3: je zal verbaast zijn wat je allemaal op die USB poort kan aansluiten, printers, scanners, externe HDD (makkelijk als centraal media opslag) en het allerleukste: downloaden, bijvoorbeeld via torrent (maar dat is weer een ander onderwerp).
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
pwvdb
Dit is voor mij een bekend probleem. Ondanks dat de KPN helpdesk vaak heel erg behulpzaam is, ik meerdere malen monteurs aan huis heb gehad, en inmiddels de experiabox ook is vervangen, kom ik tot de conclusie dat de Experiabox niet deugd. De ontvangst is zeer slecht, en ik moest steeds resetten om de boel weer aan de gang te krijgen. Op twee meter afstand van de Experiabox werkte wifi wel, maar met een maximale snelheid van 7mbs Geldt ook voor de WIFI verbinding naar mijn beide MacBooks. Uiteindeljk de hoop opgegeven en een D-Link AC1200 Router aangeschaft en via ethernet op de Experiabox aangesloten. WIFI op de experiabox uitgeschakeld op de router DCHP uitgeschakeld, en probleem opgelost! 50mbs up en downloadsnelheid en zeer stabiel.

Zou mooi zijn als KPN zou erkennen dat de kwaliteit van de Experiaboxen onder de maat is, en de klanten van goede hardware zou voorzien. Mijn ervaringen werden onderschreven door de medewerker in de KPN winkel. Ook daar heel veel klachten. Er schijnt een nieuwe experiabox te komen bij KPN. Nu maar afwachten of ze de bestaande klanten daar ook meegaan uitrusten. Tot die tijd; wees slim en investeer in een andere router. Kost je wel ca 100 euro, maar scheelt heel veel ergernis.
 
papat001
Hi,

De oplossing voor het aansluiten van een Canon Pixma printer op de USB uitgang van de Experia was voor mij om in de "printer eigenschappen" menu'tje (niet "eigenschppen" maar "printer eigenschappen") de vink bij "enable bidirectional support" (op de tab "ports") weg te laten. Als ik ga printen, krijg ik dan de bootschaap "printer reageert niet" maar dit heeft geen invloed op het printen zelf.

Succes
 
eogcnlGhost
Dat komt omdat je "bidirectional" hebt aangevinkt, deze optie heb je alleen maar nodig als er ook een scanner in je printer zit die je daadwerkelijk wilt gebruiken via het netwerk.
Het is logische dat je printer hier een fout op maakt.
Om te zorgen dat je printer hier geen fout melding meer opgeeft moet je, je scanner van je printer in windows ook even op standaard via het netwerk zetten.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox Arcadyan ARV7519 + printer HP deskjet 5550', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
ARV7519 ombouwen naar WiFi-repeater Routers : 23 13 jun 2018
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Advertentie