obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Onbegrijpelijk snelheidprobleem KPN-ADSL
PatatjeJoppie
Hallo,

hoop dat iemand hier mij kan helpen met het volgende probleem.

Mijn internet en downloadsnelheid is traag en ik en KPN snappen niet waarom.
- KPN meet een afstand tot de centrale van ongeveer 2km.
- Monteur KPN meet een snelheid van 10-11Mbps. Zou 13Mbps moeten halen volgens helpdesk
- Op speedtest.net meet ik zelf ook 10-11Mbps.

Tot dusver niks aan de hand denk je. Nu komt het.
- Op speedtest.kpn.net meet ik een snelheid van 3,7Mbps.
- Downloaden van testbestanden gaat met gem. 480KB/s

Internet abonnement is KPN Extra 20/2
Modem is een ST716v5 WL
Asus laptop met Vista en Dell desktop met XP. Zelfde waardes op beide computers. Ook rechtstreeks op ISRA punt.

Gegevens modem:
Link Information
Uptime: 0 days, 1:16:45
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.027 / 13.321
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 0,98 / 12,66
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 18,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 11,0 / 24,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,5 / 6,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / 
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 3 / 0
FEC Errors (Up/Down): 12.829 / 6.326
CRC Errors (Up/Down): 143 / 19
HEC Errors (Up/Down): 2.919 / 2

Ik begrijp er dus niet zoveel van maar in mijn ervaring is internet traag en als ik de download snelheid van de testbestanden zie klopt de 3,7Mbps dus wel. Of klopt de 10-11Mbps van speedtest???

Kan iemand mij hier mee helpen?
 
Kniest
Die Attenuation 24.5 klopt wel met de afstand, samen met de snelheid waarmee je modem intrained, nl 13.321 kbps. Een goede check kun je m.i. krijgen bij www.BBned.nl voor zowel de postcodecheck (afstand) en een betrouwbare speedtest.

Mogelijkheid is dat het draadloos niet lekker loopt, of dat het aantal errors voor zo´n korte uptime wel erg groot is. Aan de andere kant heb ik ook heel veel van dat soort errors gehad die geen enkele impact hadden op de snelheid. Wel de oplader van de DECT telefoon verder weg gezet en dat scheelde enorm in het aantal errors, maar niet in de snelheid.

Mogelijk heb je een dubbele firewall of virusscanners staan die de upload vertragen, maar daar ben ik niet zo los op. Als je met KPN spreekt vraag naar een ticketnr. en gebruik dan het nr. 020-4859999 van de technische ondersteuning. Scheelt een hoop opnieuw uitleggen. Succes!
 
PatatjeJoppie
Sorry, was ik vergeten te melden. Heb NOD32 draaien en alleen Windows Firewall.

Postcodecheck op bbned is een beetje optimistisch. Behaalde snelheid op uw adres 16-20Mb.
Volgens allerlei tabellen en metingen kom ik echt niet verder dan 13Mb op mijn adres.

Speedtest van BBNed had ik al uitgevoerd en daar komen dezelfde waarden uit, 3,7Mbps, Testbestanden ook, 480KB/s

KPN zet trouwens vanmiddag een 'meeloper' op de lijn.
 
Jo3i
BBNed, 3966kb download. Volgens modem 11,997mb, download met nieuwsleecher van nieuwsserver tussen 800 - 873kB.
Wat moet je dan geloven?
Voor mij nieuwsleecher omdat die speedy loopt met 3 draadjes en idd redelijk snel alles binnen haalt.
Dit met kpn-basis 8mb.
 
cuore verde
Je kunt het beste weer een storing melden dat je verbinding slecht is.
De onderstaande gegevens zijn een indicatie voor een slechte verbinding.
Uptime: 0 days, 1:16:45
Error Seconds (Local/Remote): 3 / 0
FEC Errors (Up/Down): 12.829 / 6.326
CRC Errors (Up/Down): 143 / 19
HEC Errors (Up/Down): 2.919 / 2
Een paar Fec fouten is acceptabel maar CRC en HEC fouten zijn een teken dat er iets mankeert aan de verbinding tussen KPN-centrale en Experiabox.
Sluit voor de zekerheid een paar dingen uit,
- Sluit de experiabox aan binnen 1.5 meter van de Isra.
- Gebruik geen flatcable tussen Isra en experiabox.
- Gebruik tussen Isra en experiabox alleen cat5 u.t.p. kabels of de bijgeleverde witte ronde kabels met gekleurde stekkers
- Gebruik niet de 4 polige telefoonstekker in de wandcontactdoos maar knip de stekker van de bijgeleverde ronde witte kabel af en strip de rode en blauwe draden aan en sluit deze rechtsteeks aan op de polen die het verst uit elkaar staan. ( A en B )
Als dit niet het probleem oplost zit het probleem tussen Isra en KPN-centrale en zou het probleem op te lossen zijn met eventueel een reserve aderpaar op de Isra of een nieuwe vebinding tot de verdeler.
Maar hoe dan ook dit probleem los je zelf niet op, je kunt het beste een storingsmonteur laten komen.

Succes...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onbegrijpelijk snelheidprobleem KPN-ADSL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Over van ADSL naar Glasvezel KPN Glasvezel diensten : 6 19 jan 2015
ADSL snelheidsverlies en afstand tot telefooncentrale KPN Handleidingen : 1 07 dec 2014
adsl snelheid laag en storingen Snelheid : 9 04 sep 2012
Advertentie