obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Grondkabel probleem bij KPN - KPN weigert te herstellen.
020Gebruiker
Wij hebben sinds 2009 een InternetPlusBellen Extra met Interactieve TV van KPN. Dit pakket heeft sinds het begin al problemen. Welke begonnen met 2dehands geleverd interactieve tv ontvanger (deze was reeds gekoppeld aan andere klant (was de melding van de storingsdienst). Na 2 dagen wachten weer een "Nieuwe" opgestuurd gekregen. Alles aangesloten echter is onze internet verbinding toen in snelheid terug gezet (naar 9,5 mb down / 1 mb up) in Maart 2010 werdt door KPN dynamisch line managment (DLM) op alle aangesloten klanten gezet. Onze lijn leek sneller te gaan werken maar naar 2/3 dagen begonnen de problemen. Elke nacht werdt de lijn verbroken en vervolgens werdt onze internet snelheid lager (eerst paar dagen 9 mb) maar naar de dagen voorbij gingen hadden we op een gegeven moment 3 mb internet en haperend tv beeld en op een gegeven moment werkte onze vaste telefoon voor inkomende gesprekken niet meer. Dit elke keer weer bij het 0900 nummer aangemeldt en constant werdt er gezegt we resetten u lijn morgen moet het weer goed zijn. Echter gebeurde dat meestal niet. Eind vorig jaar is er vervolgens een ondergrondse ploeg gekomen welke mij melden dat er een las in de straat kappot was en dat de iedereen van dit blok huizen mijn signaal binnen kreeg. Ze zouden dit herstellen en het moest toen over zijn. Maar niet was is minder waar. Het probleem is niet minder geworden maar lijkt zelfs erger geworden. We zijn nu op een vast profiel gezet onze telefoon gespreken worden nu door gegeschakeld naar mijn mobiel want meerendeel komt gewoon niet binnen op de huis telefoon. TV kijken op een rustige manier is het niet. Beeld staat vaak even stil en komt er een melding op staan of we krijgen oranje beeld.
Op internet krijgen we regelmatig de melding dat de pagina niet bestaat.
De laatste ondergronds monteur heeft de lijn nog een keer bekeken en vertelde ons dat in de grondkabel de fout zit en dat sommige data welke over de lijn gaat niet aan komt op de plaats van bestemming en dus weg raakt (data loss). Hij zou een afspraak maken om de grond kabel (het stuk wat niet in orde is) te laten vervangen. Dit leek te gebeuren ik werdt gebeldt voor een afspraak. Ondanks dat ik met hoge koort en ziek op bed lag heb ik hiermee toegestemd want ik wil dat het opgelost zou worden. Maar zoals de meeste wel weten komt KPN gewoon niet langs. (grrr) KPN weer gebeldt en weer zou er iemand langskomen. Maar ook deze laat het zonder bericht afweten. Weer gebeldt aan het eind van de dag en ik werdt door verbonden naar de afdeling klanten reacties: Welke mij naar bijna 2 maanden weet te vertellen dat de aansluiting niet herstelt zou worden want wij zouden bij ondergronds op een zwarte lijst staan. Ondertussen blijft KPN wel heel vrolijk geldt afschrijven komen geen van de afspraken na (ook niet wat betreft het leveren van de dienst), enige wat ze op het moment doen is aan het lijntje houden (al voor 2 jaar!!!)
Hoe moeten wij KPN hierop aanspreken? Want overstappen naar een andere DSL provider lost de grondkabel problemen niet op.

Als iemand ons vraagt welke provider je moet nemen voor internet is onze mening neem geen KPN!!!! en ook geen dsl aanbieder welke eigenlijk gewoon KPN zijn. Zoals voorheen Het Net en Planet!
 
edmuziek
Hallo,

Je vermeld in je verhaal niet hoe je alles thuis aangesloten hebt. Daar kan ook een probleem zitten. Welke abonnement heb je?

Ik neem aan dat er al een monteur bij je thuis is geweest om de boel aan te sluiten. Heb je daarvan een bevestiging, dan kun je verder:

Kijk eens naar deze link:
http://kassa.vara.nl/tips/tips-detail...t-provider

en naar deze:

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advi..._televisie

Je zult het hoger op moeten gaan zoeken, je bent als enkele consument al jaren bezig om een fatsoenlijke verbinding te krijgen. Schroom niet om wat compensatie te vragen, sinds dat de problemen zijn ontstaan. Je kunt op een nette manier heel ver komen, zoals wij dat ook gekomen zijn.

Succes
Gewijzigd door edmuziek op 08 maart 2011, 18:05
 
020Gebruiker
Dank voor je reactie. Wij hebben al een heel legioen aan KPN medewerkers hier gehad.
Het modem hangt hier op 5cm van de isra met een rechtstreekse kabel vanuit de isra.
Natuurlijk is de splinter er tussen uit. Daarbij zitten wij op een 2,65 km van de centrale.
We hebben ook al een hele vracht aan experiaboxen moeten veranderen maar niets helpt.
Huidige experia box is: Thomson TG789VN
De bovengrondse monteurs welke zijn geweest kijken heel snel en zien dat het goed is
aangesloten en vermelden dan dat er verder niks aan kunnen doen de metingen lijken
in orde (klopt op het eerste gezicht ook wel) ze beloven dan een reset uit te voeren en
dan zou het in 24 uur in orde moeten zijn. (tot op heden heeft dat nog nooit resultaat gehad).
Vertrekken dus weer, nadat wij ze een kop koffie hebben aangeboden.

Nu het de afgelopen dagen wat beter weer is lijken de problemen op de lijn wat minder te zijn ook qua helemaal uitval.
TV blijft wel zo af en toe stil staan en geeft af en toe ruis of oranje beeld maar ja liever iets dan de regel dat de zender tijdelijk niet beschikbaar is. (Aangesloten op poort 3)

Wat betreft het modem logje:
De lijn is nu 1028 up (noise 6,9) om 12.525 down (noise 6,1)
met dus een vast profiel.

De storingen op de lijn zijn:

Foutseconden (lokaal/extern): 24 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 325.766 / 413
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 34 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 257 / 0

en het modem meldt nu krap 3 dagen up te zijn.
 
edmuziek
We zijn er om mekaar te helpen.

Maar heb je een ADSL(2) of VDSL aansluiting. Je afstand tot de centrale vermeld 2,65km, met ADSL moet je dan toch zeker meer kunnen halen. Mocht je VDSL hebben, dan is de afstand te groot. VDSL(2) gaat goed tot zo'n meter of 1300 en dan houdt het verhaal op.
Uit je verhaal opmakend dat er monteurs zijn geweest bij jou thuis en alles thuis okee is en de 'ondergrondse' ploeg je op een zwarte lijst heeft gezet heb je natuurlijk nog niets. Stel een duidelijke brief op, die je aangetekend naar KPN stuurt en geef ze een redelijke termijn om jouw probleem op te lossen. Hopenlijk heb je namen van de monteurs of helpdesk medewerkers. Anders staat jouw probleem ook wel in het 'systeem'. Vergeet niet compensatie te vragen, want daar heb je, volgens mij, wel recht op. Je hebt echter wel een contract, maar ook de tegenpartij (KPN) moet zich houden aan bepaalde voorwaarden. Je koopt een auto waarmee je 180km kunt rijden en nu kun je slechts 100km rijden, en dat al veel te lang. Men repareert dat niet. Dit lijkt ook op een contractbreuk aan de zijde van KPN. Daar betaal je niet voor. Maak er werk van (kassa/radar/consumentenbond), of zit anders je contract uit.
Gewijzigd door edmuziek op 08 maart 2011, 18:43
 
Kniest
http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2 geeft heldere informatie over ADSL2+. Dat heeft u waarschijnlijk. Kan me niet voorstellen dat u VDSL heeft zoals edmuziek terecht beschrijft. Met 2.65 km naar de centrale en de 12.525 down doet het systeem wat het moet doen. Voor een dergelijke afstand een te verwachten prestatie. Kijk maar op de link betreffende ADSL2+. Succes.
 
TokkieTokkie
Prestatie is niet het probleem, de CRC fouten en foutseconden echter wel.
 
Kniest
Foutseconden (lokaal/extern): 13 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 55.369 / 63

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 16 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 233 / 0

Zie hierboven na een kleine twee dagen. Soms, op zondagnacht rommelt/test/reset de KPN van afstand het modem. Afgelopen zondag dus blijkbaar ook. Dus 1 dag en ruim 18 uur weer up en hebben we sinds eigenlijk het begin van het abonnement altijd een enorme hoeveelheid FEC/CRC en HEC fouten, maar is het een prima stabiele verbinding. Wij zitten ook op ruim 2.5 km met 12.5 Mb. Het vreemde is dat we er eerst een lader met een DECT telefoon vlak naast hadden staan die s´nachts de telefoon bijlaadt. Toen ik die verwijderde en op een andere plek zette is het aantal fouten gigantisch verminderd.

Maar nooit een storing gehad en basisabonnement met ITV en de HD optie. Werkt prima. Intrigerend. Hoop van harte dat het probleem wordt opgelost.
 
TokkieTokkie
DSL Fouten kunnen inderdaad worden veroorzaakt door schakelende voedingen.
 
020Gebruiker
De snelheid is mijn probleem niet mensen. Het probleem is dat ik telefoon gesprekken mis omdat die niet binnenkomen (toestel gaat domweg niet over) en het tv beeld stil af en toe staat met de melding dat de zender tijdelijk niet beschikbaar... En met regelmaat internetpagina's (waaronder deze) gewoon ineens niet bestaan. Wat betreft het "herstarten van het modem" dit doet het modem alleen met een ingeschakelde DLM op de lijn (dynamische line managment) deze staat op mijn lijn al uitgeschakeld. Waarneer dit ook is ingeschakeld door KPN valt mijn lijn terug naar 4 tot 6 mb down en tussen de 550 en de 600 kb upstream met daarbij dat we geen tv meer kunnen kijken en een uitval van de telefoon waarneer het internet actief is (waarneer we pagina's) kunnen bekijken.
Tussen mijn vorige reactie en nu ben ik niet thuis geweest en de dit is het resultaat van de lijn nu:

Foutseconden (lokaal/extern): 25 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 337.899 / 413
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 36 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 306 / 0


P.s onze dect basis staat niet op of direct naast de experiabox maar hangt op ongeveer 1 meter er naast de lader van de telefoon met toestel zit op een andere electra groep en staat op ruim 5 meter van de experiabox.
 
Kniest
Wel, als die koperdraad richting jullie wijk/huis echt ziek is en het ziet er niet naar uit dat er iets aan gedaan gaat worden dan zou ik het wel weten. Je hebt volgens mij een maand opzegtermijn en dan via de kabel de zaak gaan regelen. Ziggo/UPC o.i.d. Geduld was bij mij allang op geweest.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Grondkabel probleem bij KPN - KPN weigert te herstellen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk : 5 08 aug 2016
Decoder oorzaak synchronisatie probleem met geluid KPN Glasvezel diensten : 3 15 apr 2016
switch plaatsen v9 probleem firmware KPN met eigen modem/router : 11 06 jun 2015
Advertentie