obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Opleveringsproblemen
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Klantenservice is een lachertje!!!
djiest
De klantenservice van KPN is echt een lachtertje.

Op 21-2 heeft mijn experiabox het begeven. Dit heb ik gelijk dezelfde avond gemeld bij de 1e lijns. Zij zouden zorgen dat ik de volgende dag teruggebeld zou worden op het afgesproken nummer. Op dinsdag worden we niet gebeld.
Op woensdag word ik gebeld op een ander nummer dan ik heb doorgegeven als terugbelnummer. Omdat ik toen niet thuis zat, afgesproken dat ik 's avonds weer gebeld zou worden voor een laatste. Dat is ook inderdaad gebeurd, maar net op dat moment was ik in gesprek. De voicemail meldde mij: "We proberen het morgen weer."

Op donderdag en vrijdag niets gehoord. Op vrijdagmiddag zelf weer gebeld. Het enige dat 1e lijns kan doen is een aantekening maken dat ik teruggebeld wil worden. Als ik vraag om escalatie, krijg ik te horen dat dit alleen kan bij een zakelijke abonnement.

Het hele weekend niets gehoord en uiteindelijk op dinsdag 29-2 gebeld door de 2e lijns. Die komen inderdaad tot de conclusie dat het modem stuk is. Dezelfde middag kan een monteur langskomen. Over de monteur niets dan lof! Hij heeft een nieuw modem geïnstalleerd en geadviseerd bij de configuratie.
Op donderdag word ik gebeld ivm coulance.

Nu blijkt echter de nummer herkenning niet te werken. B.v. als ik naar huis bel met mijn GSM tonen de telefoons slechts 7 cijfers.

Vanavond (7-3) weer gebeld met 1e lijns. De medewerker staat mij te woord. Hij wil een en ander nakijken en zet me in de wacht. Vervolgens wordt de verbinding verbroken. "Dan zal hij zo wel terugbellen", denk ik nog.
Na een kwartier nog niets gehoord, dus zelf maar weer bellen. Wat blijkt, de telefoon doet het niet meer! Dus maar weer met de GSM gebeld. Krijg natuurlijk een ander aan de lijn, dus het hele verhaal weer uitgelegd. vervolgens krijg ik te horen, dat de 1e medewerker een reset van het modem heeft gedaan en dat het dan tot een uur kan duren voordat alles weer normaal werkt.

Inmiddels ben ik behoorlijk kwaad geworden en ik vraag waarom die medewerker mij dan niet informeert, voordat hij het modem reset. De persoon die ik nu aan de lijn heb, meldt mij dat zijn collega alles "uitstekend gedaan heeft".

Laatste stand van zaken: na een uur werkt inderdaad mijn telefoon weer, maar de nummerherkenning nog steeds niet. Kortom, geen steek opgeschoten. En nu: zelf maar weer bellen? Ik neem niet aan dat KPN mij gaat bellen om te vragen of de reset geholpen heeft.

Het is echt ongelooflijk dat een bedrijf als KPN zijn klantenservice zo slecht op orde heeft. Je komt niet voorbij de 1e lijns, afspraken worden (op een enkele uitzondering na) niet nagekomen, je wordt slecht geïnformeerd over de status van een melding.

Overigens KPN Webservice, ik heb ook diverse meldingen (http://twitter.com/djiest/status/4218...1891224576) gedaan naar @kpnwebservice, maar daar heb ik 0 reactie op ontvangen.
Gewijzigd door djiest op 08 maart 2011, 10:10
 
SupaYoshi
=/ Je moet gewoon altijd zeggen: MIjn modem is stuk, kun je me door verbinden met de technische dienst, als ze dat niet willen, zeg je dat de verbinding net weg viel.
 
kevboy09
Het is zeer triest.

Laatst toen ik een keer belde, omdat mijn modem al voor de zoveelste keer opnieuw uitviel, kreeg ik weer hetzelfde verhaal.
30 Min wachten, krijg je eindelijk iemand. Dan vertel ik dat mijn modem voor de 5de keer in 24 uur is uitgevallen.

En natuurlijk, met het antwoord dat ik mijn modem los moet koppelen voor 30 seconden van netstroom en alle kabels eruit.
Al zet ik hem 1 uur lang uit, nog steeds valt hij uit.

Ik weer bellen, weer lange wachttijd en eindelijk weer iemand aan de lijn. Krijg ik weer hetzelfde verhaal, waar ik dus deze keer mooi niet in trap.
Uiteindelijk stuur KPN een gratis nieuwe modem, die ik morgen ga installeren.

Al de 3de modem in 1 jaar tijd. Moet niet gekker worden.
Mocht dit niet werken, dan bel ik de service desk, technise afdeling en dan zeggen dat zij mij mogen doorverbinden met de opzeggings afdeling.

Dan ga ik lekker naar Ziggo overstappen. Altijd daar geweest en nooit problemen gehad. Helaas ben ik nog 17, dus ouders bepalen min of meer waar ze het vandaan willen halen.

Zodra KPN afloopt, zorg ik ervoor dat we overstappen naar Ziggo.
 
Kniest
Overstappen naar Ziggo moet je uiteraard zelf weten, ga maar eens op diverse forums lezen hoe ´enorm gezellig´ het bij Ziggo is.

Er moet iets externs aan de hand zijn wat veroorzaakt dat je modem drie keer moet worden vervangen. Dat is echt abnormaal. Ik zou eerst dat probleem maar eens oplossen voordat je gaat overstappen met alle (mogelijke) complicaties van dien. Succes.
Gewijzigd door Kniest op 27 maart 2011, 18:11
 
kevboy09
Ik denk eerlijk gezegd dat het ook een extern probleem is.
Ik ga ook niet 1 2 3 overstappen, is ook allemaal weer gedoe.

Ik heb nu een andere modem geinstalleerd en het verbaasde me dat alles het deed.
Vanmiddag nog ff lopen bellen, want mijn verbinding is heel onstabiel. Normaal haal ik een snelheid van 10 Mbps per seconden.
Nu deed ik een paar speedtests bij verschillende sites, en deze gaven allemaal aan dat ik 5 Mpbs / 6 Mpbs heb.

Ook weer zeer triest dat je dan te horen krijgt dat je makkelijk de 10 Mbps haalt. Niet dus!
Gelukkig ben ik zelf wat technisch, dus de eerst volgende keer dat mijn verbinding dramatisch is, bel ik kpn en vraag ik of ze van hun kant een monteur kunnen sturen, omdat dit ongeveer al 10 circuleert.

Met Vriendelijke Groet,
Kevin Koenen
 
cuore verde
Voordat je een KPN-servicemonteur laat komen, zou ik eerst zelf een paar oorzaken uitsluiten waarom je Experiabox steeds kapot gaat. Is de omgeving niet te vochtig waar de experiabox staat of zit er misschien kortsluiting in de elektra.
Als je al langer dan twee weken internetplusbellen hebt kun je de splitter verwijderen en de stekker uit lijn(op de splitter)komt, in de DSL-poort van de Exp.b. steken en de stekker die in PSTN op de Exp.b. zit kun je verwijderen. Het is het beste je experiabox binnen 1.5 meter van de isra/wcd(als dit de enige in huis is) aan te sluiten. Tussen isra en Exp.b. kun je het beste U.t.p. cat5 gebruiken. En normaal gesproken duurt het bij het aansluiten van een nieuw modem een dag of vier voordat je de optimale snelheid haalt. Je zou op de Experiabox kunnen inloggen door: 192.168.2.254 in de webbrowser in te typen en dan bij de internet-status te kijken waar de Exp.b. op staat ingeregeld.
Als alles goed is aangesloten en de snelheid van het internet is nog steeds te laag, bel dan voor een monteur.

Succes...
 
kevboy09
De omgeving is niet te vochtig en er is ook geen kortsluiting. Ik heb nu Internet + Bellen + TV van KPN. Ik laat een monteur langskomen, want dit probleem speelt zich al meer dan 10 weken af. De experiabox staat overigens nog minder dan 1 m van de isra/wcd. Het gekke is, dat bij mijn moeder, precies hetzelfde kastje staat, alleen dan wel rond de 1,5 m zit.

Dus ik denk dat er iets in de kabels zit, want het lijkt of hij de verbinding verliest en zich dan ineens herstart. Ik laat een monteur komen om te vragen wat het kan zijn.

Bedankt voor je reactie.

UPDATE:
Vanmiddag nog met de helpdesk gebeld, om te vragen hoe stabiel mijn verbinding is.
Gelukkig is de verbinding heel goed, alleen die porten openen gaat weer lastig zo te zien.
Ook ik ben enige tijd bezig om porten open te krijgen. Deze heb ik ook nodig voor mijn werk.
Gelukkig tijdelijke oplossing via Remote Desktop.

Het belletje heeft ong. 20 min geduurd, maar wel weer zeer goed geholpen met de vragen die ik had.
De medewerker die ik aan de lijn had, was zeer behulpzaam en klantvriendelijk.
Deze medewerker beweerde dat de porten van de Arcadyan 7519 kan open zetten.
Nu lees ik hier verschillende berichten op het forum, dat alles is dichtgetimmerd.

Morgen ga ik weer bellen en op een nette manier zeggen dat ik me erg genaaid voel, omdat er gewoon verkeer informatie wordt verstrekt of zelfs wordt gelogen.

Doe geen moeite om je porten proberen te openen, want het lukt voor een deel en de volgende dag staat het weer op strict of het lukt gewoon helemaal niet.
Na mijn belletje morgen, laat ik uiteraard weten hoe het allemaal zit.

Groetjes,
Kevin
Gewijzigd door kevboy09 op 31 maart 2011, 23:24
 
Codemeister
@kevboy09: ik neem aan dat je de Arcadyan hebt? Kun je de verbindingsspecificaties eens plaatsen? Deze zijn op te vragen binnen je router zelf.
 
kevboy09

Quote

Codemeister schreef:
@kevboy09: ik neem aan dat je de Arcadyan hebt? Kun je de verbindingsspecificaties eens plaatsen? Deze zijn op te vragen binnen je router zelf.


Ik zit nu niet op de Arcadyan, maar op een Thomson bij men ma. Bij men pa staat die Arcadyan. Allebei blijven het pruts dingen. Hoe kan in godsnaam en bedrijf zoals kpn nog bestaan met zo'n trieste router Frown
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klantenservice is een lachertje!!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
klantenservice??! Helpdesk : 5 03 mei 2013
Klantenservice / facturering...diep triest! KPN Glasvezel diensten : 5 03 jul 2011
Doorbraak bereikt bij Klantenservice KPN Glasvezel Algemeen : 1 03 jul 2011
service klantenservice Algemeen : 3 31 jan 2010
Klantenservice haalt stekker er uit Helpdesk : 2 27 nov 2009
Advertentie