obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
KPN Draadloze Verbindingsset (Devolo)
Kniest
We overwegen de tv te gaan verplaatsen en dan zullen we een nieuwe kabel moeten trekken vanaf de router tot de Motorola. Op dit moment zit het netjes direct met een kabel. Vraagje dus over de draadloze verbindingsset (Devolo), want dat is ook een optie en scheelt een hoop kruipwerk onder de vloer etc. Kan natuurlijk wel, maar wel wat gedoe.

De term draadloos is overigens m.i. niet helemaal correct omdat het via het stroomnetwerk en stopcontacten loopt. Setje kost volgens mij zo´n 70 Euro´s. Nu is de vraag of het gebruik maken van een dergelijke set invloed heeft op de kwaliteit van het beeld. Hebben de geachte KPN forumlezers hier ervaringen mee? Ik wil geen kwaliteit qua beeld inleveren, zeker niet nu we net het HD pakket hebben. (genieten en erg mooi). Alvast dank voor de reacties.
 
janriedijk
Bedraad is ALTIJD beter zeker als je gebruik maakt van HD. Als je toch devolo's gaat gebruiken schaf dan in ieder geval het type met 200Mbps aan. Maar nogmaals, trek maar een kabel. Dit bespaart een hoop resetten. Door het resetten ben je weer +/- 10 min. het beeld kwijt.
Gewijzigd door janriedijk op 02 maart 2011, 20:28
 
Kniest
Helder en dank. Was liever lui dan moe, maar dan toch maar een kabel trekken. Kom ik ook weer eens onder de vloer. Heb het KPN spul nu ook erg mooi draaien en ben als de dood dat als ik ook maar iets verander er ergens een ´ elektronisch lijk´ uit de kast valt.....
 
boekbros
Ik gebruik Devolo draadloze verbinding tussen mijn laptop en tv. een afstand van 3 m wordt aanbevolen, grotere afstand kan slechtere kwaliteit (schokkerig, onderbreking van geluid) geven. ik ben zeker niet ontevreden over de prestaties. Het enige minpunt is, dat mijn tv-toestel deze externe bron niet groter dan 1064x768 kan tonen (42 inch). Er blijft een zwarte rand rondom is. maar, nogmaals, zo erg vind ik dat niet, want je zit niet voordurend met je laptop op de tv natuurlijk. ik gebruik hem veel voor spotify: beeld op je tv, geluid naar mijn Bose.
Mijn router (experiabox) zit in de meterkast en met de KPN verbindingsset 200plus (75 euro) gaat het signaal via mijn elektranet naar de motorola-decoder. Werkt probleemloos.
Ik heb echter geen HD(ervaringen hiermee).
 
Kniest
Geachte Boekbros. Dank voor uw posting. Ik heb inmiddels een setje geleend en die ga ik vanavond toch eens eigenwijs proberen op het stopcontact waar de tv mogelijk komt te staan. Ik heb wel gezien dat die set op dezelfde elec. groep zitten, weet niet of dat uitmaakt, maar dat klinkt bemoedigend.

Buren verderop kijken ook HD met deze set en dat verloopt prima. Heb alle PC´s overigens probleemloos draadloos draaien en ben bezig met een NAS voor centrale opslag en regelmatige back-ups van e.e.a, maar dat is weer een ander projectje. Mochten anderen ervaringen hebben dan hoor ik dat graag.
 
boekbros
Het is niet nodig dat beide stopcontacten op dezelfde groep zitten; bij mij is dat niet het geval.
 
Kniest
HD-TV met kabel werkt perfect, maar het proberen van deze geleende set ging het niet altijd even goed, zeker niet als ik een tijd naar een SD-kanaal had gekeken en daarna overschakel naar een HD-kanaal. Dan duurt het heel lang voor hij een 700 kanaal laat zien? HD beeld blijft overigens wel goed. Dus ik blijf een kabelverbinding gebruiken en dan maar even onder de vloer kruipen.
 
JBuizert
Nou. Ik heb dus ook zo'n ding en het werkte allemaal prima, maar toen werkte het ineens voor geen meter meer. Kpn gebeld.. Nieuw setje gekregen, maar tevergeefs. Vele telefoontjes met de helpdesk heeft niks opgeleverd..

Hoe kan ik het oplossen? Iemand met de gouden tip?
 
glasblazer
Hallo. Vandaag diverse berichten hierover geplaatst. Je zult daar een antwoord in vinden denk ik. Hoe lang heeft het goed gedraaid bij jou en wanneer is de ellende begonnen. Ik ben afgelopen woensdag 3 uur druk geweest en alles draait weer goed. De helpdesk kon mijn niet helpen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN Draadloze Verbindingsset (Devolo)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
IPTV ICM Devolo's 500AV+ (triple) KPN Glasvezel Storing : 6 25 dec 2014
Probleem bij installatie draadloze verbindingsset 200 plus KPN Televisie Storing : 6 15 jul 2014
devolo dlan adapters functioneren niet naar behoren Routers : 19 28 mei 2014
Draadloze verbindingsets vervangen door draadloze repeater? KPN Televisie Storing : 3 01 mrt 2014
KPN ITV en Minipc Android op een Devolo aansluiting. Helpdesk : 1 19 mrt 2013
Advertentie