obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
NAS en de 789
Kniest
Thomson 789, kun je daar gemakkelijk een nas op aansluiten? Via usb kan niet want KPN heeft dat om voor mij volstrekt onduidelijke redenen blijkbaar uitgeschakeld/onklaar gemaakt. Als ik zo'n NAS heb kan ik thuis met diverse pc's bij centraal opgeslagen data komen. Kan ik dat ook doen van buiten af? Heeft iemand een suggestie voor een prima nas? Samenvattend, wat ondersteunde info over een nas zou ik op prijs stellen
 
SupaYoshi
De Experiabox kan prima overweg met een NAS, Wink
Een NAS is namelijk gewoon een netwerk apparaat, en wordt goed behandeld,
voor binnen je netwerk, zul je geen problemen tegenkomen.

Er zijn heel veel NAS schijven te verkrijgen, maar er zit een duidelijk verschil in het besturingssysteem van de NAS schijven, zo draaien veel NAS schijven op simpele besturing, en kan je niet veel aanpassen, of ermee doen.

Als je echt een geavanceerde NAS oplossing zoekt, zijn er 3 merken beschikbaar, die een normaal prijsniveau hebben voor een gevanceerde NAS, wat voor NAS je nodig hebt ligt overgens geheel aan je eisen, en wat je ermee gaat doen, dus let wel op.

- Synology, is één van de beste NAS oplossingen. Qua besturing mogelijkheden etc, betrouwbaarheid.
- QNAP, is één van de beste NAS oplossingen. Qua besturing mogelijkheden etc. betrouwbaarheid


- en als laatste de LG, met de LG N2R1, met een DVD brander erin, voor backups, en eventueel een Blueray tegeen meerprijs, de LG wordt geleverd met 2 TB aanboord, en een dubbele schijf van 2x 1 TB dus, dat is eigenlijk de mooiste oplossing. Wink Voor iedereen denk ik zo. betrouwbaarheid +
De LG is eigenlijk een soort van kloon van de eerder 2 genoemde merken, maar wel een hele goede!

Over de externe verbindingen: Als je VPN wilt, of bijvoorbeeld een website wilt gaan draaiden vanaf die NAS, (Dat kan dus) dan gaat dat niet goed met de Experiabox, want dan kan je geen poorten forwarden, Wink ook buitenshuis benaderen is niet altijd gegarandeerd mogelijk.

Het is dus belangrijk dat je hier op let, daarnaast is het denk ik voldoende om een NAS voor thuis te houden, omdat er redelijk gevoelige DATA op staat, en ookal is die goed beveiligd, intern in je netwerk is toch net wat meer tech safy Wink
 
Kniest
Sir Yoshi, bijzonder hartelijk dank!! Hier kan ik wat mee. Top en complimenten voor de beknopte en heldere informatie. Ga er mee aan de slag.
 
brainwave
Wat een onzin dat je geen portforwarding kan doen met een experiabox. Natuurlijk kun je portforwarding doen, alleen niet iedereen weet hoe of zegt dat het niet werkt. Ik heb in alle experiaboxen, de 780, 787 en de 789, de portforwardingen kunnen doen die gedaan moesten worden.

Dus je kan wel dgelijk je NAS benaderen als je maar de juiste poorten doorzet en je NAS een vast IP adres geeft.
 
SupaYoshi
Wink oke, ja nou dat port forwarden gaat gwoon niet goed hoor, bij heel veel mensen..
En als KPN hem reset dan is het niet meer goed dus ik snap niet wat jij onzin noemt, kijk over PS3 etc. etc.
 
Kniest
Ok, mocht ik daar niet uitkomen dan meld ik mij mogelijk via dit forum bij je. Ga eerst eens de markt op. Die LG lijkt me inderdaad wel wat.
 
brainwave
Een PS3 is heel wat anders dan een FTP server ofzoiets om dan maar te zeggen dat port forwarding helemaal niet werkt is gewoon onzin. Ik heb hier meerdere aparaten gekoppeld via port forwarding en dat werkt perfct. De manier waarop je dat doet kan nogal verschillen. Soms is het anmelijk onmogelijk bij port forwarding een IP adres op te geven maar alleen een MAC adres omdat ie daar steeds op terug komt ondaks je user defined opgeeft. Als je dat hebt moet je gewoon een bestaand MAC adres selecteren en toevoegen klikken, daarna ga je die dan via bewerken editen en dan kies je alsnog user defined en dan kun je wel een IP adres invullen.

Een PS3 wil graag gebuik maken van UPNP en die was in de vorige sw versie niet werkend nu wel, maar als je dan poorten laat forwarden door UPNP moet ook niet nog een keer dezelfde poorten gaan toewijzen aan de PS3 want dan gebeurt alles dubbel waardoor het ook niet werkt.

Overigens moet ik voor mijn werk regelmatig poorten doorzetten op verschillende de experiaboxen en tot nu oe heeft dat bij mij nooit problemen opgeleverd.

Natuurlijk heb ik ook hier gelezen dat het een en ander niet werkt maar ook bij een heleboel waar het wel werkt. Het kan natuurlijk met van alles te maken hebben maar ook met gebrek aan kennis.
 
SupaYoshi
@Brainwave,

verklaar dit dan:

http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewth...post_11947

Ja UPNP, maybe.. whatever, dat de experiabox wordt begrensd is onacceptabel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAS en de 789', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie