obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid te laag.
Keipi
Hallo,

Ik heb sinds kort een Extra abonnement inplaats van een Basis abonnement.
Toen ik overging naar Extra was het nog 16mb/s Down en 2mb/s up (Volgens mij was het 2mb/s up, ik kan het mishebben.)

Nu zie ik dat een Extra abonnement 20mb/s down is en 2mb/s up is, mijn snelheid is slechts 15.3mb/s down en 1mb/s up.

Ik weet niet waar het probleem zit en bel liever niet de klantenservice, daar bereik je namenlijk niks mee.

Hier is de info:

Afstand tot centrale;

Afstand (m) Centrale Postcode Plaats Netnummer
1070 Medemblik 1671NG MEDEMBLIK 0227

ADSL Statistieken;


Downstream Rate: 15323 Kbps
Upstream Rate: 1030 Kbps
 
SupaYoshi
Welk modem gebruikt u? Is uw Experiabox geschikt voor VDSL? Smile
2 MBPS up heeft u nooit gehad, dat is namelijk een VDSL abonnement, Extra is 16/1 Mbits.
Smile

Mvg
 
Keipi
http://www.kpn.com/prive/internet.htm

Zie het Extra Abonnement, dat zegt toch echt iets anders.

VDSL heb ik niet, gewoon standaard ADSL.
Thomson TG789vn modem gebruik ik sinds kort niet meer, heb nu de Linksys WAG160N.
 
SupaYoshi
Owjah dat is nieuw! Excuses
 
Dello
zoals je op die site zie..
"kies hier je pakket"
Down - upload, tot:

TOT 20mb, De snelheid is gelocked op een bepaalde hoogte, wat die snelheid is staat op de site van je modem.
Ik vind jouw snelheid al heel aardig vergeleken met die van mij.

Ik heb zelf ook de extra abbo en die van mij is gelocked op
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 776 / 9.022

test op speedtest.net
1188511840

anyway, nog paar maanden en ben weg van KPN..

groetjes
 
JanB
Kennelijk is het een hobby van KPN geworden om iets anders te leveren (of langzaam te vertragen) zodat de klant verleid wordt om iets duurders te nemen.
Ging ik een jaar geleden over naar 8 mbit en waren de modemgegevens ook 8ooo kbps.
De laatste maanden wordt het steeds trager tot het echt structureel op ging vallen.

Wat blijkt de modemgegevens (Siemens Experiabox) zijn gewijzigd door KPN zelf kun je die niet wijzigen.

Downstream rate: 5312 kbps (had dus 8000 moeten zijn).
Upstream rate: 768 kbps

Ofwel, je wordt gewoon belazerd door KPN want die instelling is op afstand aangepast.
 
SupaYoshi
Nee zo gaat dat niet, als u vaak uw modem aan en uit zet, of door stroomuitval en het is een KPN test maand, dan ziet de KPN server dat uw modem verbinding is verbroken, de KPN server denkt dan dat de verbinding onstabiel is en schroeft uw snelheid terug om de verbinding betrouwbaar te houden.

Helaas is dit mechanisme niet zo mooi werkend als hier boven uitgelegd, het schroeft de snelheid namelijk al eerder terug dan gewenst of moet, waardoor er dus ontevreden gebruikers ontstaan.
 
Jillie
hallo,

sinds enkele weken is mijn snelheid ook omlaag gebracht. als ik de waardes in berichten hierboven zie is het wel heel toevallig dat die hetzelfde zijn.

Koppelingsinformatie

Actief: 3 dagen, 21:11:40
DSL-type: ITU-T G.992.5
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 776 / 9.022
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [B/B]: 0 / 0
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,6 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,9 / 20,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,3 / 11,7
Systeem Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ----
Chipset Leveranciers-ID (lokaal/extern): BDCM / IKNS
Frameverlies (lokaal/extern): 9 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 2 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 13 / 1
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.869.858 / 191
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 1 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1 / 0

1188764505

mijn waardes lagen voorheen rond de 12Mbit

mijn vraag is nu zijn er nog meer mensen met dezelfde intrainwaardes?

groetjes,
 
Dello
ik had vandaag de klantenservice aan de lijn gehad met als vraag of ze een DLM reset wilde uitvoeren.
Hopelijk ga ik snel iets merken.
 
JanB
@ Sir Yoshi die schrijft:
Helaas is dit mechanisme niet zo mooi werkend als hier boven uitgelegd, het schroeft de snelheid namelijk al eerder terug dan gewenst of moet, waardoor er dus ontevreden gebruikers ontstaan.

En wie bepaalt de grens van dat terug schroeven? Juist KPN. Zoals je zelf al schrijft eerder dan gewenst of moet. Een willekeurig door KPN gestelde grens.

Technisch zou er geen enkele belemmering moeten zijn. De afstand tot de centrale is in ieder geval het probleem niet. KPN bestookt me zelfs met mails en brieven dat ik toch vooral een hogere snelheid moet nemen omdat het zo goed is voor me. Ik was met de 4 mbit ook tevreden.
Helaas wilde KPN me graag een hogere snelheid aanbieden (en wat meer geld verdienen).
Als ik betaal voor 8 dan wil ik er ook 8 ook al gebruik ik dat sporadisch.

En als het zo simpel was dan zou KPN toch wel een email naar de helpdesk honoreren? Maar nee, ook dat gaat niet meer bij KPN. Ze willen telefoontikken zien. En aangezien ze (toevallig?) twee maanden geleden hun klanten hebben aangezet om het bellen naar vaste nummers af te kopen is er nog maar één manier om aan de tikken te komen. Juist ja... via een 0900 nummer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid te laag.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie