obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
HD Ready versus Full HD
Kniest
Heeft het overigens veel zin een KPN HD optie bij het abonnement te nemen als je een HD ready tv hebt? HD Ready heeft minimaal 1280X720 lijnen en kan een HD signaal via de HDMI kabel verwerken. Een Full HD TV heeft 1920X1080 lijnen is geeft dus meer scherpte.

Nu is onze Samsung een 32 inch (81 cm) een HD Ready flat screen met 1360X768 (60 Hz) specificaties en hebben we een kijkafstand van 2.5. meter. Vraag me af of het veel zin heeft om dan naar HD te gaan. Of is er überhaupt geen verschil zichtbaar tussen een HD ready en Full HD tv met dergelijke afmetingen en kijkafstand en is dat alleen te merken bij veel grotere tv´s?Wellicht hebben sommige forum bezoekers daar ervaring mee.
 
SupaYoshi
Download een blueray, kijken Smile
Heb je geen Blueray speler, koop die niet, koop een mediacenter Smile
 
Kniest
Thx, maar da´s niet echt een bruikbaar antwoord op mijn vraag. Mogelijk hebben andere lezers ervaring met het wel of niet zichtbare verschil tussen een HD Ready of Full HD met omschrijving en specificaties zoals beschreven in mijn initiële vraag.
 
SupaYoshi
Oke, kan ook

Ik heb zelf een 82 CM Philips TV, HD ready, omdat de Full HD destijds 300 euro duurder was, Smile
Beneden een 92 CM Philips TV, Full HD Smile

Op 82 cm zul je het verschil zien, als je er dicht op gast staan, maar niet als je op 2.5 meter afstand zit, zelfs Digitenne is dan al acceptabel om te kijken op 82 CM Smile

Echter FULL HD is mooier van dichtbij op 82 CM, maar pas vanaf groter dan 32 inch wordt Full HD interessant, aangezien het scherm dan groter is, en meer beeld lijnen nodig heeft om het mooi te laten blijven Wink
 
Kniest
Ok en helder! En de HD optie bij het abonnement, ook als is het met een HD Ready TV geeft nog altijd een stuk beter beeld dan het normale digitale beeld via ITV?
 
SupaYoshi
Ja, je moet echt een keer HD zien, voordat je het gelooft, HD is echt heel scherp op groot beeld, maar op afstand maakt het weinig uit Smile
 
Kniest
Ok. dank en ga het eens proberen. Zag nu net overigens na het plaatsen van een HDMI kabel tussen de motorola 960 en deze HD Readytv en het bekijken van het gratis KPN HD proefkanaal nr. 700 inderdaad een veel mooier beeld. HD optie nemen lijkt me dus ook met een HD ready TV van 32 inch de moeite waard.
 
SupaYoshi
Zeker wel ja Smile Succes!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HD Ready versus Full HD', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
interactieve tv versus samsung 6300 smart tv. Algemeen : 2 18 mei 2012
I-TV en Digitenne versus 2 x I-TV Helpdesk : 2 28 okt 2011
Glasvezel versus UPC KPN Glasvezel diensten : 2 03 mei 2011
Wifi versus vast verbinding WiFi : 4 12 mei 2008
Advertentie