obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
HD abonnement?
Kniest
Wat is minimale afstand tot centrale ADSL2+ en/of minimale download bandbreedte om zonder teleurstellingen een internetplusbellen basis ITV met HD optie te kunnen bestellen? (Er is hier geen VDSL beschikbaar en woon 2500 meter van centrale en heb dit pakket zonder de HD optie wel goed draaien.) Wil wel kunnen kijken en opnemen, dus met recorder en bruikbaar internet voor de PC´s tot 8 Mb. Volgens website wel mogelijk, maar ja..... Wil toch even checken voordat ik iets bestel wat KPN mogelijk niet waar zou kunnen maken.
 
SupaYoshi
Postcode check is altijd handig, daarnaast zou ik zeggen doe niet, want die HD streams van KPN zijn toch maar gecomprimeerd op een bepaald aantal mb's, en niet echt HD,.. het is gewoon gecomprimeerd =/

Wil je echt HD? Neem kabel of glasvezel Smile =/
Daarnaast kan je alleen iTV kijken met de experiabox en dus beter niet iTv nemen...
 
Kniest
We hebben de EB Thomson 789 vn en het internetplusbellen basis en itv abonnement al draaien en dat is prima (met Motorola 960 met HDMI kabeltje) Ben alleen benieuwd of dat product echt wel leverbaar is op een dergelijke afstand. (Na postcodecheck bij bbned zo´n 2300 m) Zie wel dat als je kanaal 700 (demo HD kanaal) bekijkt er nog krap 5 a 6 Mb overblijft tijdens een speedtest voor het internet.
 
SupaYoshi
Je hebt nu 8MB internet? En er blijft 6 over, zou betekenen dat de HD stream die je ziet 2 MBITs is, dat is niet echt meer HD kwaliteit helaas, Smile maar altijd beter als standaard natuurlijk Grin
 
Kniest
Dank. Volgens mij is een HD kanaal kijken zo´n 8 Mb en tegelijkertijd gewoon ITV opnemen zo´n 4 Mb erbij, dus zou je voor alleen al voor HD 12 Mb moeten hebben qua bandbreedte. Wil je daarnaast tegelijkertijd internetten heb dus bijna 16-20 Mb nodig. Tenzij dat niet klopt en volgens mij kan ik dat met een dergelijke afstand van 2200 meter niet halen. Vandaar mijn twijfel, ondanks het feit dat de KPN site gewoon stelt dat het kan na een postcode check. Kijk het wel aan en je kan het per maand ook weer opzeggen, begrijp ik. Maar als mijn beredenering niet klopt dan hoor ik het graag.
 
SupaYoshi
Als de KPN stream 8 Mbit was dan zouden heel veel mensen geen iTV kunnen nemen, daarom worden ze gecomprimeerd naar 4 Wink daarom kan het in jouw situatie ook wel, alleen is het niet zo mooi als een stream van 8 MBIT Smile
 
Kniest
Thx. Ga het een maandje proberen.
 
Kniest
Sorry. mogelijk een domme vraag. Maar als je de HD optie laat activeren bij je abonnement kun je dan wel gewoon als je naar een HD zender kijkt tegelijkertijd een andere zender opnemen met de Motorola 960? KPN helpdesk gaf mij daar niet echt een helder antwoord over. Verbaas me soms over de onkunde en het volstrekt onsamenhangende verhaal wat je dan moet aanhoren. Zo´n vreemde vraag is het toch niet? Want als dat niet eens kan dan haal je de voordelen van je recorder natuurlijk onderuit.
 
Kniest
Ok, vraag opgelost. Uiteindelijk liet de KPN netjes weten hoe het zit. De HD kanalen zijn 701 (ned1 HD), 702 (ned2 HD) etc. Daarnaast heb je ook nog steeds gewoon de normale niet HD kanalen, startend met kanaal 1 (ned1), 2 (ned2) etc. Je kunt als je de normale kanalen gebruikt gewoon tegelijkertijd opnemen en kijken. Dus zijn de opties die je had gewoon nog beschikbaar. Besluit je een HD kanaal te gaan bekijken (701 etc.) dan is dat niet mogelijk.

Ingelogd bij mijn KPN, kruisje HDTV aangevinkt, e-mail bevestiging en een klein uur later HD TV beschikbaar! Chapeau KPN. Beeld was al prima, maar dit is echt genieten. Prachtig! HD kanaal vreet wel zo´n 8 MB en dat zie je als je een speedtest doet tijdens het HD kijken. Normaal als je geen TV kijkt bijna 13 Mb en tijdens HD kijken nog 5 Mb.

Ben tevreden en dat mag ook wel eens gezegd worden!!
Gewijzigd door Kniest op 27 februari 2011, 20:09
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HD abonnement?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN wijzigt prijs Zakelijk BelBasis abonnement voor vaste telefonie KPN Nieuws : 1 19 jun 2012
Vaak geen verschil tussen Instap en Standaard abonnement Snelheid : 2 04 apr 2012
KPN biedt nieuw abonnement: KPN Seconde Bellen Tips en Truuks voor mobiele telefoons : 1 26 jan 2012
Wijziging abonnement Helpdesk : 1 19 dec 2011
Verplicht naar duurder abonnement KPN Helpdesk : 2 14 jul 2011
Advertentie