obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Premium Internet 40 MB?
Murat
Hallo , ik heb een vraagje , ik heb een vaste telefoonaansluiting van KPN , Digitenne en Premium Internet (40MB).
Bij aanschaf van dit pakket (paar jaar geleden alweer) kreeg ik een Thomson 780 erbij , dit modem gebruik ik nog steeds.
Mijn download en upload snelheid zijn al die tijd stabiel gebleven , nu ook nog steeds , maar ik zie de snelheden die hier in dit
forum gehaald worden en ik lig daar ver onder, kunnen jullie kijken wat bij mij het probleem is of advies geven?
Ik gebruik een splitter , voor mijn internet verbinding en voor mijn huistelefoon, ik bel dus niet over het internet.
Dit was een pakket dat ik zo kon afnemen een paar jaar geleden , maar goed , hieronder mijn waarden , dit is toch bij lange na geen Premium Internet pakket van 40 MB?
En ja ik heb met de klantenservice van KPN gebeld , na in de wacht te zijn gezet verbinding verbroken, opnieuw gebeld , medewerker aan de lijn(niet iemand van de receptie) en die zou het nakijken , ook hij zet me in de wacht en helaas weer telefoonverbinding verbroken.
Oh en ik woon in Haarlem, misschien belangrijk om te weten , postcode check gedaan en KPN biedt hier nog geen glasvezel aan , ik weet niet of dit voldoende info is.
Dus ik dacht ik stel mijn vraag hier maar, bij voorbaat dank voor de suggesties, adviezen en tips.

1172259575

Uptime: 0 days, 2:18:11

DSL Type: G.992.5 annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.031 / 13.362

Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 43,09 / 1,12

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 9,0 / 19,5

SN Margin (Up/Down) [dB]: 8,5 / 6,5

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0

FEC Errors (Up/Down): 1 / 864

CRC Errors (Up/Down): 1 / 0

HEC Errors (Up/Down): 69 / 0


Afstand tot centrale volgens speedtest.nl :

1040 Haarlem-Centrum
1678 Haarlem-Oost
2972 Haarlem-Heemstede
3292 Haarlem-Noord
3338 Haarlem-Aerdenhout
3706 Vijfhuizen
5754 Haarlem-Santpoort
6345 Bennebroek
7160 Zandvoort
7248 Hoofddorp-Floriande
Gewijzigd door Murat op 24 februari 2011, 20:37
 
TokkieTokkie
Jij moet bij KPN aangeven dat jij een premium klant bent en bij lange na geen 20 mbit haalt (da's het minimum voor een premium klant) dan wordt jij als het goed is overgezet naar VDSL waarbij je wel (veel) hogere snelheden haalt.
 
Murat
TokkieTokkie bedankt voor je antwoord , ik heb geen flauw idee wat VDSL etc is maar ik zal klantenservice nogmaals proberen te bellen en zeggen dat er op mijn factuur staat dat ik Internet Premium heb en dat ik niet eens de 20 mbit haal zoals jij schreef , kijken of het helpt , ik zal hier het antwoord schrijven dat ik krijg , als ik niet weer in de wachtstand gezet wordt en de verbinding dan na 10 minuten verbroken wordt Smile
Ik moet zeggen ik heb nooit last met KPN gehad maar die klantenservice kan echt beter ;P
 
Murat
Zo, net gebeld met de technische afdeling , die medewerker heeft het nagekeken voor me en dit is het maximale wat ik aan snelheid kan halen volgens hem , omdat ze geen VDSL op dit adres kunnen leveren, ik schijn bijna 2 km van de centrale af te wonen.
Hij heeft mijn pakket omgezet naar een Internet Extra pakket, scheelt mij 15 Euro per maand , en ik hoef niets te doen en hij zei dat ik deze snelheid gewoon blijf behouden.
In ieder geval bedankt TokkieTokkie , het heeft mij geholpen in de portemonnee Smile
 
TokkieTokkie
Scheelt in iedergeval inderdaad weer 15 euro per maand.

Maar ik vind 13 mb op 2km wel wat magertjes hoor, dat kan wel beter, 16mb moet wel mogelijk zijn.
 
Murat
Tja , ik had liever hogere snelheid gehad maar goed het is niet anders , ik heb nooit problemen met mijn KPN pakket en ik ben tevreden zo.
 
TokkieTokkie
Nee waar ik op doel is dat 16mb haalbaar is op 2km, 13mb is te weinig op 2km.

misschien eens een klacht inschieten bij kpn.
 
Murat
Oh ok , ik zal eens mijn buren vragen wat die voor snelheid halen, die zitten ook bij KPN , misschien dat we met z'n allen een klacht indienen dan, bedankt voor je hulp.
 
TaKo
Murat,

Krijg je nog geld terug?
 
Murat
Hoi TaKo , ik was een brief aan het schrijven met deze vraag over vergoeding, maar ik kom nu tot de ontdekking dat ik ineens de waardes heb van hun Basis pakket terwijl mij verzekerd werd dat ik met hun Extra pakket gewoon mijn 13MB snelheid zou houden.
Kijk zelf maar wat ik nu heb , wordt weer lekker bellen zo te zien.

1175376084

Uptime: 1 day, 0:06:57

DSL Type: G.992.3 annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.031 / 8.107

Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 278,75 / 7,79

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 9,0 / 16,5

SN Margin (Up/Down) [dB]: 8,0 / 6,5

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0

FEC Errors (Up/Down): 0 / 45

CRC Errors (Up/Down): 0 / 0

HEC Errors (Up/Down): 71 / 0
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Premium Internet 40 MB?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Internet opeens trager KPN Internet Storing : 5 04 jan 2018
Advertentie