obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Oplossing Arcadyan nat 2 en geen restricted area.
gizzie
Sorry ik ben nog 2 belangerijke dingen vergeten sinds de post van de middag.
Opnieuw proberen, stappenplan gewijzigd


Hallo mensen, Dit bericht geld voor de KPN experia ARV 7519 model.

Ik leg stap voor stap uit wat je moet doen! Mocht je er niet uitkomen hoor ik dat wel.
Wij zijn er 4 dagen mee bezig geweest!!
Ps3 uitschakelen!! NIET VERGETEN!

De arcadyan experiabox ARV 7519 moet je eerst resetten. (paperrclip op de resetknop drukken todat de lampjes verspringen)

Stap 1: Wacht todat je router weer opgestart is. (Nu heb je NAT-Type 2)

Stap 2: Zet je ps3 aan, en doe je spel erin. (PES 2011)

Stap 3: Ga naar systeeminstellingen (in het spel zelf) dan x.

Stap 4: Poortinstellingen. Opmerking: als je weet wat voor poort je moet hebben dan kun je stap 4, 5, en 6 overslaan!

Stap 5: Automatisch instellingen uitzetten EN UITLATEN.

Stap 6: 1 naar beneden gaan, en UDP-poort veranderen in 6112. (opmerking: zet je poortnummer in kladblok ter herinnering en houd die erbij!

Stap 7: Nu gaan we naar de router.

Stap 8: toets in je adressenbalk het ip-nummer van je router 192.168.2.254 en ENTER

Stap 8.5:
Log in op je router. (Zie stap 9)
Vervolgens ga je naar de TAB EXTRA, en dan vink je UnPn aan. vergeet niet op Apply/Toepassen te klikken.


Stap 9: Wachtwoord intypen. (als je geen wachtwoord hebt aangemaakt?? veld leeglaten, je kunt dan zo inloggen
Hij vraagt je om een wachtwoord te veranderen, vergeet niet de password op te schrijven!!

Stap 10: Ga in je router naar de bovenste tab DATA

Stap 11: Aan de linkerkant staat NAT en Firewal. jij gaat naar NAT.

Stap 12: Dan naar Portmapping.

Stap 13: Je ziet dan een lange balk, en aan het eind een knopje. Als je met de muis erop staat zegt hij: ADD. Daar klik je op.
vergeet ook niet DAARNA ENABLE aan te vinken!!!

Op dat zelfde balkje staat LAN-IP daar voer je het ip-adres van je PS3 in. En waar vind je die??? In je PS3. Ga naar instellingen>Systeeminstellingen>systeeminformatie en daar staat je ip-adres (LAN-IP) Die voer je dus in op dat lange balkje in het vakje LAN-IP waarschijnlijk is dat 192.168.2.1 (in mijn geval)

Stap 14: Het poortnummer wat je hebt ingevoerd in het spel, of de poort die je al hebt (in mijn geval 6112) [big][big]voer in bij LAN-port en Public-port.[/big][/big]

Dus gewoon bij beide 6112 (in mijn geval)

Klik daarna op de Button die onder EDIT is verschenen, die zegt ADD.

Stap 15 (nu heb je de poort open gezet!! Onder de TAB Extra eerst router reboot!!!! Niet vergeten.
(Verbinding zal even wegvallen)

Stap 16: Zet je PS3 aan en ga naar netwerkinstellingen.

Stap 17: kies voor aangepast, kabel, en dan automatisch decteren, en alles werkt naar behoren.

Als je het goed hebt gedaan, en je logt in op je router dan kun je in het beginscherm zien of je het goed hebt gedaan.
Links onderin staat:

DHCP CLIENT LOG, en daaronder:

ip=192.168.2.1 mac=A8-E3-EE-96-1E-1B

(de ip-adressen van alle andere computers die gebruik maken van je router staan in het lijstje met een naam erachter)

Dit IP-adres is van mijn PS3. En hij staat dus in mijn router.
Dus dat betekent dat ik een DIRECTE verbinding met mijn router heb en je nu geen last meer hebt van blokkeringen van optie's.
En nu hopen dat de uitleg voldoende is........




Mochten er nog vragen zijn ??? laat het horen of het werkt!!!!
Gewijzigd door gizzie op 21 februari 2011, 20:43
 
RichardvanDijk
Ik krijg alleen maar nat type 2 en nat open als ik via de kabel direct met het modem verbonden ben, maar zodra er nog z'n kastje tussen komt te staan en draadloos word, dan staat er nat type 3 en strict... Kun jij me helpen Smile

Groetjes Richard
Gewijzigd door RichardvanDijk op 21 februari 2011, 18:17
 
HeeroYuy
Ik ben bezig met het port forwarden, niet voor mn PS3 maar voor andere zaken. Het gaat om poort 2300-2400.
De instellingen in de experia-box krijgen gaat goed en volgens mij zou alles moeten werken. Het probleem is natuurlijk dat dit niet zo is.
Ik heb PFPortchecker om te controleren of alles werkt en het rare is dat hij de eerste keer aangeeft dat de poort open is (bijv 2350) , maar als ik daarna nogmaals test is deze weer dicht.
Mis ik iets? Heb je tips of hints?

Mvg ,

HeeroYuy
 
gizzie
Als je de poorten hebt opengezet, en hij werkt volgens jouw.
Heb je de regel wel opgeslagen??
As je een poort toewijst moet je wel enable aanvinken. (openzetten)
En het kan ook zijn dat je vergeten bent op apply te klikken.
Gewoon alle stappen opnieuw doen.
Ik hoor t van je?!
 
HeeroYuy
Alles zou moeten werken als ik het stappenplan volg. Ik heb exact gestaan wat er stond, tot 3 keer toe met een paar resets ertussen om alles weer opnieuw te doen.
Enable staat aan, apply ook. Daarna een soft-reset en dan staan de instellingen nog steeds zoals ik ze wil... maar toch werkt het niet. Ik ga morgen (na het slapen) nog eens wat rotzooi proberen, maar ik vermoed dat dit nergens uit gaat komen...

bedankt voor je reactie,
mvg Heero
 
gizzie
Ben je als alle eerste begonnen met een harde reset? Knopje aan de achterkant?
Ik zou 1 van die twee poorten pakken en ze in beide vakjes hetzelfde poortnummer invoeren.
Heb je ook de LAN-IP wel goed ingevuld?

Maar wat is eigenlijk de bedoeling van de porten openzeten??
 
HeeroYuy
Ik kan met een spel op mn PC geen verbinding maken via het internet. Daarbij heb ik ook gehoord dat het downloaden via p2p/torrent een stuk sneller gaat als je simpelweg een poort opengooit.
Ik zal de harde reset eens proberen, maar daarna moet ik weer 3 pc's opnieuw instellen omdat het wachtwoord dan weer terugvalt in het originele...

Mvg Heero
 
RichardvanDijk
Ik heb de stappen gevold heb uit eindelijk wel nat type 2, maar ik weet niet precies wat de poorten van het spel zijn. Het gaat om het spel Modern Warfare 2 van Call of Duty. Nu heb ik bij dit spel nat type strict staan en dat wil ik graag open, kan iemand me alsjeblieft helpen Sad
 
harunn
hee gizzie,
kan je mij via een PB je email of MSN adres sturen zodat ik verdere persoonlijke contact met je kan opnemen, want ik heb nog moeite met een paar dingen.
 
Peterdv
alles ingesteld zoals beschreven naar het werkt nog steeds niet (nat open mw3 ps3)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oplossing Arcadyan nat 2 en geen restricted area.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
VGV7519 Geen Remote Management?? Snelheid : 5 10 jul 2017
Wel interactieve tv geen internet. Helpdesk : 2 10 mrt 2017
Advertentie