obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
ping probleem
ediemurfnl
Hallo,

Ik ben sinds 3 maanden in het bezit van een thomson tg 789vn. Dat is de nieuwste experia box van kpn voor zover ik weet. Nu hebben we daar 16 mb internet bij en telefoon + tv. Dat werkt allemaal prima alleen met het internet heb ik een probleem. Ten eerste: we hebben een 16 mb internet abonnement maar via speedtest staat dat we maar 7 mb per seconde hebben. Ten tweede: De ping is dramatisch, 40 ms in een nederlandse server, in een online shooter game heb ik vele hogere ping van 155 in een Nederlandse server! Een goede vriend van me heeft er een screenshot van gemaakt, en iedereen had bij hem keurige ping beneden de 80, en ik was de enigste met 155 ping. Door die hoge ping kun je ook niet normaal een schietspel spelen. Hier zit ik al heel lang mee en 2/3 jaar terug had kpn hier nog geen last van met ADSL. Nu is mijn vraag, weet iemand hier een oplossing voor? Poorten openzetten werkt totaal niet met de thomson tg 789vn, want op internet had ik gelezen dat je met die experia box helemaal niks kan. Dit verbaast me want we betalen toch zo'n 45 euros in de maand.

Hopelijk kan iemand me helpen,

Groeten,

Edwin.
 
jdebipersad
heb same...

1248690830
 
Moses 35i
1249691141

Hmm mijn ping is goed en ik gebruik ook de Thomsom TG789vn. Lijkt me niet een modem probleem. Oke, qua instellingen kun je weingig met het modem doen maar dat is bij dit niet aan de orde.

Kun je uitleggen waar het KPN signaal je woning binnenkomt en hoe je het modem hebt aangesloten?

In het boekje staat dat je de splitter moet gebruiken, had ik eerst ook. Maar die heb ik onlangs verwijderd en heb de lijn vanaf het ISRA2 aansluitpunt rechstreeks in de DSL aansluiting van het modem geprikt.

Probeer dat eens en daarna modem even een halve minuut van de netspanning en weer aansluiten. Zodra alle benodigde lampjes weer branden, zou je de test even opnieuw moeten uitvoeren en kijken of dat voor jou verschil maakt.
 
Henk2304
Ik zie hier - maar ook in andere draadjes - steeds dat mensen zeggen dat je met de 789vn geen poorten kunt open zetten. Wellicht gaat het om specifieke poorten maar bij mij is dat totaal geen probleem, niet vóór de firmware upgrade, maar ook niet daarna . Voor mijn Windows Home Server moet ik een aantal poorten openzetten en dat werkt bij mij als een speer.
L8r, Henk
 
Moses 35i
TCP poorten opzetten is het probleem niet. De meeste problemen onstaan wanneer je UDP poorten wil opzetten. Met de laatste firmware versie lijkt dat grotendeels opgelost te zijn. Wellicht niet voor alle poorten maar er zijn overigens een aantal poorten die je zowiezo niet kunt forwarden:

TCP 8000-9000
UDP 4322-5060

Bovenstaande reeksen zitten potdicht. Als bepaalde games gebruik maken van poorten binnen deze ranges, dan is het over en uit qua portforwarding.

Dus zodra een game op de ps3, xbox, pc of een andere console poorten binnen de twee hierboven genoemde ranges gebruikt, gaat het niet altijd werken. Als het dan wel werkt is het imho puur geluk.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ping probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk : 5 08 aug 2016
Decoder oorzaak synchronisatie probleem met geluid KPN Glasvezel diensten : 3 15 apr 2016
Hoge Ping na Experiabox Snelheid : 5 24 jul 2015
Advertentie