obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Zte Modem - Geen verbinding binnen netwerk met server
rvdijkmail
Heb sinds kort een Zte H220 Experiabox en kan na vele pogingen onmogelijk binnen het netwerk verbinding krijgen met mijn SVN server. Van buiten het netwerk kan ik probleemloos inloggen.
Wie ... wat en hoe?
 
spaceone
Is dat een ssh verbinding naar een externe server en heeft deze verbinding ook een poort nodig van buiten naar jouw pc ? en moet je daar eventueel geen poort voor open zetten in het modem?

Heb jij trouwens een glas of vdsl aansluiting met het nieuwe Zte H220 modem. Volgens mij wordt het nieuwe modem helaas alleen nog voor vdsl geleverd.
Gewijzigd door spaceone op 08 februari 2011, 08:42
 
rvdijkmail
Dank voor je antwoord,

heb ADSL en de volgende poorten open staan:

SSH - 22
FTP - 21
HTTP - 80
SVN - 3690

Vreemd is dat ik de Subversion server (draait onder Linux) extern met mijn dongle prima kan bereiken.
 
brainwave
Ik zie even de relatie niet met de nieuwe experiabox. Je kunt lokaal je server niet bereiken, wat heeft de experiabox daarmee te maken. Daarmee regel je het verkeer dat vanaf internet komt en wil gaan en dat werkt zelfs. Je moet dus naar mijn mening op je lokale netwerk zoeken waarom je geen toegang krijgt.
 
rvdijkmail
Mijn nieuwe Zte experiabox geeft mij via het LAN en WLAN geen toegang tot de server ... 'connection refused' ... ik ga dus met het normale IP adres (getest) naar mijn Linux server.
Doe ik dat van buiten kan ik de server via Putty normaal bereiken.

Mijn vorige Experiabox liet dit na het wijzigen van de poortinstellingen toe ... en met dezelfde reeds genoemde poortinstellingen no way ...

Kan zijn dat dit te maken heeft met de firewall ... maar deze is niet in te stellen of uit te schakelen.
 
spaceone
De firewall kan inderdaad een probleem zijn zeker omdat de dongle wel werkt. Maar heeft de ZTE geen DMZ functie tenminste dat heb ik 2 dagen geleden op een ander forum gelezen.

Werkt Putty ook gewoon achter de ZTE of zit het probleem alleen in de SVN client.

Ik heb verder geen ervaring met een SVN client alleen met putty /winscp maar zijn binnen de SVN client /server nog instellingen te wijzigingen of testen met een andere client.
 
rvdijkmail
Putty werkt buiten de Zte om prima en kan gewoon inloggen. Moet zoeken naar een andere oplossing ... svn server is onmisbaar ivm. grote aantal deelnemers aan een software ontwikkeling.
 
brainwave
@rvdijkmail

Mijn nieuwe Zte experiabox geeft mij via het LAN en WLAN geen toegang tot de server ... 'connection refused' ... ik ga dus met het normale IP adres (getest) naar mijn Linux server. 
Doe ik dat van buiten kan ik de server via Putty normaal bereiken.

Mijn vorige Experiabox liet dit na het wijzigen van de poortinstellingen toe ... en met dezelfde reeds genoemde poortinstellingen no way ...

Kan zijn dat dit te maken heeft met de firewall ... maar deze is niet in te stellen of uit te schakelen


Het zal wel aan mij liggen maar zoals ik je verhaal lees werkt het van buiten af wel. Maar zodra je lokaal op je netwerk zit (in het zelfde netwerk segement dus) werkt het niet. Dan heeft dat toch niets met de experiabox te maken, die gaat over het verkeer van buiten af. Dus als je je server intern niet kan bereiken zal je in je linux server moeten zoeken.
 
rvdijkmail
Directe verbinding met de server = van laptop direct naar het IP adres van de server is OK ... echter naar het IP adres van de Zte experiabox gaat het niet.
De instellingen van de Linux server zijn niet gewijzigd en hoeven normaliter ook niet gewijzigd worden.

bedankt voor het meedenken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zte Modem - Geen verbinding binnen netwerk met server', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Aansluiting 20 meter van netwerk Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
Advertentie