obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
2 ontvangers Digitenne
cwavdbroek
Hallo,
Ik heb sinds 4 dagen Digitenne. 1 ontvanger beneden en 1 boven. Beiden met een smartcard. Ik heb ook nog 2 samsung ontvangers, die ik nu niet gebruik. Kan ik de samsung ontvanger/decoder koppelen met de ontvanger van digitenne d.m.v. RF loop-poort? Zo ja, hoe en moet er dan in de samsung ook een smartcard?
 
koste038
Met 1 Digitenne abo kun je 3 ontvangers gebruiken, maar je moet in die derde inderdaad ook een kaart hebben die bij jouw abo hoort.
Vier ontvangers op het zelfde abo werkt niet.

Overigens snap ik je vraag waarschijnlijk maar gedeeltelijk, want waarom zou je een ontvanger koppelen met de RF poort van een andere ontvanger??
 
cwavdbroek
Bedankt voor je reactie.
De RF loop-poort is volgens een uitgang voor een tv zonder scart. Hier komt dus een signaal uit. Ik dacht een tweede ontvanger, van een ander merk (samsung), hierlangs te koppelen, zodat ik via de tweede een digitaal signaal naar de recorder kan sturen. Zo kan ik dan digitaal naar zender A kijken en digitaal zender B opnemen, Ik weet geen andere oplossing. Ik kan dit waarschijnlijk wel voor elkaar krijgen door beide ontvangers van Digitenne beneden te zetten. Eén voor de tv en de ander voor de recorder. Alleen heb ik dan boven digitale zenders. Misschien dat ik de Samsung boven (slaapkamer) kan zetten, aan de antenne van Digitenne koppel en dan de smartcard van Digitenne daar 's avond in doe en dan ook digitaal kan kijken.

Om de situatie te verduidelijken:
Ik heb boven een TV waar ik digitaal wil kijken via Digitenne.
Beneden heb ik een TV, een harddiskrecorder en een home cinemaset, waar ik digitaal wil kijken en tegelijkertijd digitaal op wil nemen. Het liefst met het geluid via de home cinemaset.
Een coaxkabel heb ik in huis van de TV beneden naar de TV boven. Misschien dat deze nog ergens voor te gebruiken is?

Grt, Kees
 
koste038
Kun je dan niet twee ontvangers beneden zetten? De ene voor de TV en de andere voor de recorder?
Ze zijn maar klein en als je ze enigszins wegwerkt, zal de afstandbediening ze ook nog wel zien denk ik.
De andere kan je dan boven gebruiken.

Als je maar twee kaarten hebt, kun je er waarschijnlijk gewoon één bij bestellen via dat telefoonnummer dat op de kaartjes staat.
Je hebt recht op drie kaarten in je abo.

Succes
 
Giant2000
Pas op dat de afstandsbediening van 2 dezelfde tuners op elkaar reageren.
Handiger is een oude Twin tuner op de kop zien te tikken.
 
koste038
Ja, dat van die gelijke afstandbediening had ik over het hoofd gezien. Stom.

Een twintuner is inderdaad een stuk beter en onlangs stonden die nog wel op Marktplaats. Ik heb nu niet gekeken.
Nadeel is natuurlijk dat je dan nog met die tuners zit die je in de kast moet zetten en niet meer gebruikt.
Of natuurlijk je enkele tuner weer op Marktplaats zetten. Misschien brengt hij dan weer wat op.
 
Giant2000
Er zijn altijd wel liefhebbers voor single tuners.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2 ontvangers Digitenne', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Digitenne Algemeen : 2 22 nov 2016
EPG Digitenne loopt achter KPN Televisie Storing : 2 29 jan 2016
Geluid niet stabiel bij digitenne Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 2 21 dec 2015
digitenne Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 4 14 mrt 2015
nieuwe tv ontvangers Helpdesk : 4 14 jun 2014
Advertentie