obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Thomson TG789vn Geen apparaten ??
Willum
Sinds afgelopen zaterdag heb ik het volgende puzzeltje.
Er worden géén apparaten gedetecteerd op de Thomson, er staat alleen Telefoon 1 en 2 op de Home Gateway.
Ter verduidelijking zal ik een plaatje meesturen (wat ik dus nu maak, en dus wel aan het internetten ben via de Thomson).
Heeft iemand dit eerder gehad ? en zo ja.. hoe komt dit en wat is er aan te doen ?
Resetten en terug naar de fabrieks instellingen is al tig keer geprobeerd... zelfde resultaat.
Aangemeld bij KPN, ze snappen het daar ook niet erg wat er aan de hand is.

Groetjes,
Willum
Willum voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Codemeister
Ik heb nog niet eerder gehoord van deze situatie, maar helpt het niet als je de router IP-adressen laat uitdelen aan de computers? Dus geen vaste IP-adressen toekennen.
 
Willum
Nope, want dat is de setting als je de modem reset.. Wel leuk trouwens... Ik heb internet maar de KPN niet Smile
 
Saya
Ik heb sinds de software update naar 8.4.2.U, Bootloaderversie: 1.0.5, precies hetzelfde 'probleem' met de TG789vn. Ik heb een Linksys router achter de Thomson hangen, zelfde ontkenning. Laptop wireless wordt niet gedetecteerd. Geen apparaten gedetecteerd, interfaces onbekend. Maar het werkt gelukkig wel.

Het heeft me heel wat moeite gekost om de boel terug aan de praat te krijgen na de update. Hoe het kan weet ik ook niet, maar mijn huidige Linksys was verdwenen en de tijdens de oude software opengezette poorten waren opeens weer gekoppeld aan mijn voormalige router. Die heb ik helemaal niet eens meer. Het duurde even voor ik daar achter was. Vaste IP adressen of deze door de router laten uitdelen, maakte geen verschil.

Ik heb ook een reset geprobeerd, maar geen terug naar fabrieksinstellingen. Daar had ik niet zoveel zin in omdat ik niet zeker wist of dat het probleem zou verhelpen. Ik heb het dus maar zo gelaten, maar mijn interesse is weer gewekt door dit bericht. Daarom is ook mijn vraag: wie weet er een oplossing?
 
spaceone
Vanaf de week voor kerst al problemen met de nieuwe firmware ook oa. zoals hier boven. Al meerder malen fabrieksinstellingen opnieuw geladen . Na 1 keer waren 2 pc's zichtbaar de andere keren ook niks.

- Poorten boven de 10.000 zijn opeens niet meer te openen (error). na fabrieksinstellingen opnieuw geladen zijn ze weer openen 2 x voorgekomen

- Opeens alleen poorten te openen met alleen ip adres (host / mac-adres wel zichtbaar in de lijst). na fabrieksinstellingen opnieuw geladen weer normaal in te stellen

- Alleen hostnamen zichtbaar als er met DHCP wordt gewerkt Vaste ip adressen alleen mac-adres of helemaal niet.

- IP conflicten (1 pc staat vast ingesteld op bijv 192.168.2.7 of .5) het adres wordt gewoon uitgegeven.
meerdere malen ook al met de oude versie. PC met vast ip adres heeft enkele uren voor die tijd nog aangestaan

Windows - Systeemfout
---------------------------
Het systeem heeft een IP-adresconflict gevonden met een ander systeem op het netwerk. Hierdoor kunnen netwerkbewerkingen op dit systeem verstoord zijn. U kunt meer gegevens vinden in het logboek van het systeem. Raadpleeg onmiddellijk de netwerkbeheerder voor een oplossing voor het conflict.

- Na een reboot staat in de logging

Jan 1 08:11:12 [ANTI_SPOOFD] (err) llist_getobject_at for ENV.ANTI_SPOOFD's value failed

- Na eerste maal laden van nieuwe firmware problemen met opname van streams. na fabrieksinstellingen opnieuw geladen niet opnieuw voorgekomen

- weer eens een spontane reboot gisteren avond.

- Alleen nog WEP te gebruiken via wlan. Bij hogere nivo's
Jan 11 19:24:50 LOGIN wireless station [00:0e:2e:xx:xx:xx] can't get authorized.

- soms slecht laden voor de eerste maal van webpagina's DNS ? Bij opendns geen problemen.
Mijn oude Thomson TG787 had ook deze problemen.

Bij tracert commando onder windows

Bezig met het traceren van de route naar google.nl [74.12
via maximaal 30 hops:

1 127 ms 89 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.
2 7 ms * * 195.190.xxx.xx
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.

enz tot het einde

In de logging van het modem staat:

Jan 19 21:53:44 FIREWALL replay check (1 of 6): Protocol: ICMP Src ip: 195.190.xxx.xx Dst ip: 81.205.xx.xxx Type: Time Exceeded Code: Time to Live exceeded in Transit

Met een linux server werkt het nog wel.

Volgens mij niks vergeten. Ik heb zelf glasvezel van KPN daarbij kun niet overstappen naar een andere provider omdat je dan weken zonder verbinding zit. Dus geen optie.
Gewijzigd door spaceone op 19 januari 2011, 21:57
 
Codemeister
Dan kunnen we dus concluderen dat het een bug is in de laatste versie van de firmware.
 
Tripletth
Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem. Als ik in mijn browser naar de router instellingen ga krijg ik precies hetzelfde te zien als op de screenshots Willum. Wanneer kunnen we de volgende firmware update verwachten? Aangezien het probleem schijnbaar hierin zit...
 
Codemeister
Deze versie van de firmware is pas net uitgebracht, ik vermoed dat het nog wel even gaat duren eerdat een nieuwe versie wordt uitgebracht!
 
Tripletth
Weet KPN van dit probleem af? Want als meer mensen deze bug hebben neem ik aan dat ze binnenkort wel een fix uitbrengen.
 
Willum
Ik ben net teruggebeld door iemand van de technische dienst hierover... De vraag was of er echt een probleem was, dat is er dus niet echt... Ik heb hem verwezen naar dit forum .. en dat er meer mensen dit fenomeen hadden.... Het is niet echt een prio 1 call... (alles doet het teminste).. er zou naar gekeken worden en eventueel met een update verholpen worden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG789vn Geen apparaten ??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
VGV7519 Geen Remote Management?? Snelheid : 5 10 jul 2017
Wel interactieve tv geen internet. Helpdesk : 2 10 mrt 2017
Advertentie