obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
na snelheid verhoging, lagere prestaties
barta
Uit het niets is onze verbinding slechter geworden. Via speedtest worden duidelijk lagere snelheden behaald en in de browser is er soms ook duidelijk vertraging merkbaar.

Kan iemand mijn data analyseren? Mij valt op dat er sprake is van veel 'fouten'. (FEC, CRC, HEC)

Er is niks met de bekabeling gebeurd. Al denk ik dat daar nog wel wat winst te behalen is. Maar de afstand tot het ISRA punt is tot het minimum beperkt bijvoorbeeld.



Actief:   13 dagen, 10:26:14

DSL-type:   ITU-T G.992.5

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:   1.028 / 20.470

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [B/B]:   0 / 0

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:   13,0 / 18,4

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]:   8,1 / 13,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:   9,7 / 4,9

Systeem Leveranciers-ID (lokaal/extern):   TMMB / ----

Chipset Leveranciers-ID (lokaal/extern):   BDCM / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern):   0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern):   0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern):   0 / 0

Verbindingsverlies (extern):   -

Foutseconden (lokaal/extern):   111 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen):   691.164 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen):   132 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen):   3.529 / 0
 
Codemeister
Je lijn is al ruim 20 dagen 'online' dus waarschijnlijk is het PC-gerelateerd. Wat is de snelheid die je voorheen haalde en wat is de snelheid die je nu haalt (kijkend vanaf de PC)? En ben je draadloos of met kabel aangesloten?
 
barta
Ik kan me niet voorstellen dat het in het systeem of browser zit. Voorheen draaide het prima. Op andere locaties (laptop) vliegen de pagina's mn scherm op.

Kan er niet iets geconcludeerd worden uit de gegevens die in de modem te vinden zijn. Hoe kan ik de vele fouten verklaren? Waarom zijn die meer geworden?
 
Codemeister
De SN-marge is wel laag. Deze mag in principe niet onder de 6 dB komen. Elke avond wordt je lijnkwaliteit (en dus de snelheid) bepaald, dus misschien dat het morgen verholpen is.

Hogere SN-marge = lagere snelheid.
 
Slevin
Hey,

Wat bedoel je precies met traag, laden websites traag, gaat het downloaden traag?
Kan je mij is een pathping geven naar een website (pathping www.google.nl, invoeren in DOS)
SNR is inderdaad wat laag, maar kennelijk maakt dat bij jouw lijn niet zo heel veel uit, omdat je geen klapperingen ervaart en het aantal CRC erros ook niet
echt aan de hoge kant is. FEC fouten zijn niet erg, dit zijn fouten die het modem zelf weer kan herstellen.

Slevin
 
barta
hierbij mijn traceroute van Mac OSX
 
Slevin
Oo? zie hem niet
 
witteherder
elfde probleem hier

Zeer traag laden van pagina's

Downloaden ook zeer traag

Neem Notebook mee naar iemand anders en geen probleem

Vaste pc hetzelfde probleem
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'na snelheid verhoging, lagere prestaties', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie