obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
KPN Glasvezel wordt ineens VDSL? Klantbedrog!!!
VictorT78
Medio mei 2010 werd er bij ons in de stad (Roosendaal) druk geadverteerd voor KPN Glasvezel. Foldertjes, speciale winkels... alles deed KPN er aan om Glasvezel aan de man te brengen. Aangezien ik dit wel zag zitten ben ik hier op ingegaan.

Echter nu het volgende:
Van de week keek op ik op KPN Glasvezel en zag dat het GOUD pakket was ge-upgrade naar 100 Mb ipv van de 30 Mb die ik nu heb.
Vreemde hieraan vind ik dat ik niet mee ben gegaan in de upgrade van dit pakket.
Dus toch maar even de helpdesk gebeld. Wat blijkt? Ik heb ineens geen Glasvezel meer maar VDSL.
Klantenservice: "Dit zorgde inderdaad voor wat verwarring... Vandaar dat u nu geen Glasvezel meer hebt, maar VDSL".

Nu heb ik er beeld bij dat een organisatie bepaalde producten hernoemd. Maar waarom ik nu in godsnaam nog steeds voor een GOUD contract betaal terwijl ik volgens de 'nieuwe' norm een BRONS pakket heb kon niet verklaard worden.
NB: Volgens mijn contract & dus juridisch gezien heb ik recht op Glasvezel. Mocht KPN inderdaad in al haar wijsheid hebben besloten om mijn Glasvezel te wijzigen naar VDSL dan hadden ze mij daar tenminste op de hoogte van moeten brengen!

De klantenservice verwees mij door naar de klachtenafhandeling. Deze zal binnen een dag contact met me opnemen. Guess what? Dat is natuurlijk nog niet gebeurd. Wat mij betreft is dit je reinste oplichterij! Zo niet; dan ruikt dit toch echt naar klantbedrog.

Ow ja klantenservice had nog wel het volgende te melden.
Klantenservice: "U heeft geen glas tot de deur maar tot de centrale"
Lariekoek: Er komt gewoon glas bij mij binnen.

Het verschil tussen mijn huidige brons en goud bedraagt zo'n 30 per maand. Wat zo'n kleine 400,- per jaar bedraagt!!!

KPN Webcare: Kun je alsjeblieft reageren. Naast het "U heeft geen Glas maar VDSL" Heb ik al zoals duizenden mensen gezeur met die TG789VN modem van jullie die ook maar niet correct wil functioneren. En waar al jaren voorspoed voor beloofd wordt. Serieus... Is het nu zó moeilijk?
Gewijzigd door VictorT78 op 15 januari 2011, 14:25
 
edmuziek
Hallo,

Als KPN jouw aansluiting van Glasvezel veranderd naar VDSL, zonder jou daarvan op de hoogte te brengen, dan plegen zij toch contractbreuk? Informeer hier eens bij instanties als Kassa, Radar of de Consumentenbond. Dan kun je er misschien wel van af. Zij kunnen je vertellen over wat je precies moet doen om onder dit contract uit te komen. Een contract is een overeenkomst tussen jou en KPN en daar moeten beide partijen zich aan houden, niet eenzijdig zomaar, zonder kennisgeving jouw voorwaarden aanpassen.
 
VictorT78
Correct! My thought exactly. Blijf het hoe dan ook een vreemde situatie vinden.
 
VictorT78
Wat de helpdesk te melden heeft:

Uw pakket en contract zijn dezelfde als die u origineel heeft afgesloten. Het enige wat is veranderd, is de naamgeving. Bij de VDSL pakketten (die tot december vorig jaar nog Glasvezel heetten, en waarbij de Glasvezel kabel tot aan de straatkast ligt en de rest van de verbinding uit koperdraad bestaat) wordt in de prijs al rekening gehouden met het feit dat zij de snelheid van volledig Glasvezel tot in het huis niet kunnen halen. Een prijsaanpassing kan ik dan ook niet voor u in orde maken.

Dien ik hiermee accoord te gaan?
 
kpntester

Quote

VictorT78 schreef:
Wat de helpdesk te melden heeft:

Uw pakket en contract zijn dezelfde als die u origineel heeft afgesloten. Het enige wat is veranderd, is de naamgeving. Bij de VDSL pakketten (die tot december vorig jaar nog Glasvezel heetten, en waarbij de Glasvezel kabel tot aan de straatkast ligt en de rest van de verbinding uit koperdraad bestaat) wordt in de prijs al rekening gehouden met het feit dat zij de snelheid van volledig Glasvezel tot in het huis niet kunnen halen. Een prijsaanpassing kan ik dan ook niet voor u in orde maken.

Dien ik hiermee accoord te gaan?

Ja sqsi91
 
boolean
Hier exact hetzelfde! (Oosterhout). Ik heb KPN Glasvezel afgesloten en dit zou in december 30/30 worden. Ik heb nu nog steeds 30/3!! Ging toch maar weer eens bellen. Klantenservice heeft me beloofd een brief te sturen waar in staat dat de upload ook naar 30mbit gaat. 3 weken later nog geen brief gehad. Paar keer teruggebeld. Ze zouden de brief nogmaals sturen.. Heb nu een nieuwe brief gehad waar in staat dat ik 40/3 krijg. Dus de normale VDSL snelheid!!.

Ook hebben ze me verteld dat ik ben geupgrade naar VDSL en dat FttH er voorlopig niet in zit. Omdat de uploadsnelheid voor mij heel belangrijk is. (werk vaak thuis via VPN) heb ik gekozen voor glasvezel. Als ik vooraf geweten had dat het helemaal geen glasvezel is en dat die 30mbit+ upload er de komende jaren niet gaat komen had ik nooit een abbo afgesloten.

Ik voel me belazerd
 
VictorT78
Ik zie mezelf genoodzaakt om dit bij de Ombudsman oid aan te kaarten.
Mocht iemand nog wat nuttige partijen heeft om dit kenbaar aan te maken (Tros Radar) bv.
Dan hoor ik het graag.
 
mly
U bent een abonnement aangegaan met KPN ten tijde van de lagere snelheid, in uw bevestigingsbrief staat het pakket vermeld dat u bent aangegaan en de daarvoor geldende minimum en maximum snelheden

Voor u houdt de wijziging een naamsverandering in. FTTC is glasvezel tot aan de wijkcentrale en koper tot in huis. KPN heeft nog niet overal FTTH kunnen leveren omdat dit veel tijd in beslag neemt, o.a. omdat straten open moeten en KPN vergunningen hiervoor moet krijgen. FTTH houdt in dat KPN naar elk huis in Nederland een glasvezel verbinding moet gaan aanleggen, logischerwijs dat dit tijd kost. Om dit te kunnen versnellen heeft KPN in bepaalde gebieden FTTC aangelegd omdat dit sneller te realiseren is.
De verandering heeft geen gevolgen op uw huidige gebruiksmogelijkheden aangezien u het over verwachte gebruiksmogelijkheden heeft. Deze wijziging heeft geen financiële en technische gevolgen voor u.

Ten tijde dat u een contract bent aangegaan met KPN heeft u een bevestigingsbrief ontvangen. Wanneer u niet binnen 7 werkdagen heeft aangegeven dat u niet akkoord gaat met het contract, betekend het dat u akkoord bent gegaan met het pakket.
In de bevestigingsbrief staat ook vermeld dat het om FTTC gaat. Als klant heeft u ook de verplichting om te weten / uit zoeken wat uw pakket inhoudt. Dit betekend dat u had moeten weten dat FTTC inhoudt dat er koper in uw huis ligt i.p.v. glasvezel. Met het akkoord gaan van de bevestigingsbrief bent u ook akkoord gegaan met FTTC.

Om deze reden denk ik niet dat KPN u rechtmatig onrecht aandoet en dat KPN gelijk heeft met de berichtgeving die u van ze heeft ontvangen

De algemene voorwaarden heb ik voor u gevonden, de url:
http://www.kpn.com/web/file?uuid=fc84...f1abe4a2cb

Heeft KPN u niet de mogelijkheid gegeven om over te stappen naar een brons pakket?
Het lijkt mij handig dat u contact opneemt met KPN met deze vraag Smile
Gewijzigd door mly op 17 januari 2011, 20:04
 
mly
Ik heb even verder gekeken naar informatie voor u:

Wanneer u kijkt naar de ADSL pakketten van KPN kunt u zien dat ze basis, extra en premium pakketten aanbieden. Een premium pakket kost €50,-- dit houdt in; een snelheid tot 40mb/s download en 3 mb/s upload. Met een premium pakket krijgt u ook een vdsl verbinding.
Ik weet niet wat u nu betaald, maar misschien kunt u beter een overstap aanvragen naar dit premium pakket. Wanneer u itv erbij wilt kost dit €10,-- extra en bellen kost u €5,-- extra. Wanneer u er een tweede telefoonnummer bij op wilt kost dit tweede nummer u €2,50 per maand, daarbij heeft u de mogelijkheid tot een avond/weekend korting en een vrijbellen korting. Avond/weekend kost €5 ,-- per maand en vrijbellen is €10,-- per maand. Avond /weekend houdt in vanaf 19:00uur vrij bellen naar alle vaste nummers in Nederland en vrijbellen houdt in onbeperkt gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland.

Daarbij heb ik ook een artikel gevonden waarin de overstap van FTTC naar VDSL wordt beschreven.
De url van dit artikel:
http://kpn.gebruikers.eu/nieuws/67118/kpn-...-vdsl.html
 
Codemeister

Onjuiste informatie.
Gewijzigd door Codemeister op 18 januari 2011, 21:13
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN Glasvezel wordt ineens VDSL? Klantbedrog!!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Advertentie