obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Thomson Gateway TG787v problemen
Shiro
Hoi allemaal,

Gister heb ik geprobeerd om de poorten te openen voor mijn PS3.
Ik kon eerst niet inloggen en heb dus de helpdesk gebeld die zeiden dat ik de reset knop 30 sec. moet inhouden waarna ik vervolgens toegang heb tot 192.168.2.254 zonder een wachtwoord in te voeren.

nu heb ik verschillende problemen:

1. De router herkent mijn PS3 niet meer en heb nu de internetkabel in een andere aangesloten router gestoken waarbij hij het wel doet. (wtf?)
2. Ik probeerde de poorten te openen met het programma simple port forwarding, wat dus niet lukte???

als iemand hier mij mee kan helpen zou dat heel fijn zijn.
 
Codemeister
Het programma 'simple port forwarding' zal niet werken omdat de Experia Box dit beperkt. Dat je PS3 niet herkend wordt kan verschillende oorzaken hebben. Ik raad aan de zoekfunctie op het forum te gebruiken voor mogelijke oplossingen gezien er al meerdere topics over zijn geweest.
 
noot1987
vraagje kan kpn niet gewoon een optie maken om het constant wijzigen van je ip adres te stoppen?want dat is tog het hele probleem.. waardoor iedereen nat type 3 heeft,het is behoorlijk frustrerend aangezien kpn adverteerd met goed te zijn voor online games terwijl dit absoluut het geval niet is.
 
FCDHVleerstraat
Gisteren is de Exporiabox, ofwel de Thomson TG789n, bij ons geinstalleerd, tot mijn grote ergernis en verbazing zie ik dat (1) de USB-connectiviteit uitgeschakeld is.
Is het het doel van de KPN om tevreden reacties zoals die van mij te krijgen?
Je gaat toch anno 2011 geen USB-connectiviteit uitschakelen zodat eenvoudige interne MKB file sharing niet vlot tot stand kan komen?
Dat ding gaat dus de deur uit en deze ervaring met de KPN Exporiabox zal ik zeker delen met anderen, lekker slim gedaan KPN.
Waarom wordt op pagina 55, 56, 57, 58, 59 van de Thomson TG789n SetupUserGuide Dutch die hier achtergelaten is door de KPN op CDROM in keurig Nederlands uitgelegd hoe file- en mediasharing geactiveerd kunnen worden...terwijl de KPN in de firmware deze opties uitgeschakeld heeft.
Echt te idioot voor woorden dat een volwassen bedrijf als de KPN anno 2011 een incompleet produkt aan klanten aanbied.
Inmiddels email gestuurd, want de verbinding met de helpdesk werd in het midden van mijn gesprek onderbroken, terugbellen leverde een bandje op met een mededeling dat de helpdesk gesloten was (zaterdag 11:15...vreemde tijd en nog vreemdere timing om een gesprek met een klant te onderbreken).
Mijn keuze voor KPN is gemaakt na een belactie van een allervriendelijkste medewerkster met een Limburgs accent, dus ik dacht, laat ik het eens proberen, maar ze kunnen 1 dag na plaatsing dat ding
komen ophalen want dit is totaal onacceptabel en te idioot voor woorden, een klant wil een compleet produkt met alle in de bijgeleverde handleiding beschreven toepassingsmogelijkeden, daar betaalt die ook voor, gaat dit niet, kom dan het zooitje maar ophalen.
 
Cyberbot
er is geen oplossing om jouw PS3 aan de praat te krijgen,
heb van alles geprobeerd,
 
TokkieTokkie

Quote

noot1987 schreef:
vraagje kan kpn niet gewoon een optie maken om het constant wijzigen van je ip adres te stoppen?want dat is tog het hele probleem.. waardoor iedereen nat type 3 heeft,het is behoorlijk frustrerend aangezien kpn adverteerd met goed te zijn voor online games terwijl dit absoluut het geval niet is.


Geef je PS3 in de PS3 zelf een vast IP adres ipv het modem, de DHCP server van het modem zal dit zelf herkennen als een statisch adres en dat IP adres niet meer gaan uitdelen aan andere apperaten.
 
Cyberbot

Quote

TokkieTokkie schreef:

Quote

noot1987 schreef:
vraagje kan kpn niet gewoon een optie maken om het constant wijzigen van je ip adres te stoppen?want dat is tog het hele probleem.. waardoor iedereen nat type 3 heeft,het is behoorlijk frustrerend aangezien kpn adverteerd met goed te zijn voor online games terwijl dit absoluut het geval niet is.


Geef je PS3 in de PS3 zelf een vast IP adres ipv het modem, de DHCP server van het modem zal dit zelf herkennen als een statisch adres en dat IP adres niet meer gaan uitdelen aan andere apperaten.

wat heeft een statistic en dynamic ip met port forwarding te maken?
ik snap dat even niet ?
 
TokkieTokkie

Quote

Cyberbot schreef:

Quote

TokkieTokkie schreef:

Quote

noot1987 schreef:
vraagje kan kpn niet gewoon een optie maken om het constant wijzigen van je ip adres te stoppen?want dat is tog het hele probleem.. waardoor iedereen nat type 3 heeft,het is behoorlijk frustrerend aangezien kpn adverteerd met goed te zijn voor online games terwijl dit absoluut het geval niet is.


Geef je PS3 in de PS3 zelf een vast IP adres ipv het modem, de DHCP server van het modem zal dit zelf herkennen als een statisch adres en dat IP adres niet meer gaan uitdelen aan andere apperaten.

wat heeft een statistic en dynamic ip met port forwarding te maken?
ik snap dat even niet ?


Ik wel, als een apperaat een poort opent op het modem en dat apperaat sluit die poorten niet weer netjes als het apperaat uitgaat en dat zelfde apperaat probeert de volgende dag met een ander IP adres die poorten dan weer te openen dan weigert het modem dat dan omdat die poorten dan al zijn toegewezen aan dat andere ip adres.

Ik vermoed dat dat het probleem is omdat mensen hier roepen dat als ze het modem resetten ze dan weer NAT2 hebben, bij een modem reset worden die poorten dan weer opgeruimd.

Ik zeg, hey, baat het niet dan schaad het niet.
 
Cyberbot
DHCP server houdt/keeps het zelf IP voor een bepaal apparaat met een bepaal MAC Adres,
als je verbening maakt naar jouw DHCP server, houd je Ip tot 24 hr,
als je binnen die 24 hr geen connectie maakt met jouw DHCP wordt jouw IP uitgebracht/release voor ander apparaten,
dus vast IP is echt niet het oplossing,

Mijn werkt laptop heeft altijd nu bijna 3 manden het zelfde IP adres 192.168.2.5
terwijl ik met DHCP werkt en heb nog meer apparaten in mijn netwerk,
Gewijzigd door Cyberbot op 09 januari 2011, 22:00
 
TokkieTokkie

Quote

Cyberbot schreef:
DHCP server houdt/keeps het zelf IP voor een bepaal apparaat met een bepaal MAC Adres,
als je verbening maakt naar jouw DHCP server, houd je Ip tot 24 hr,
als je binnen die 24 hr geen connectie maakt met jouw DHCP wordt jouw IP uitgebracht/release voor ander apparaten,
dus vast IP is echt niet het oplossing,

Mijn werkt laptop heeft altijd nu bijna 3 manden het zelfde IP adres 192.168.2.5
terwijl ik met DHCP werkt en heb nog meer apparaten in mijn netwerk,


UPNP is een heel ander beestje, ook al krijg je hetzelfde adres dan nog is dat een andere (geupdate) DHCP entry in de DHCP server en dan nog zal ie weigeren om die poorten te openen en omdat UPNP naar de DHCP entry kijkt en daarna pas naar het IP adres zelf is het van belang dat die entry helemaal niet wijzigt.vandaar statisch.
Gewijzigd door TokkieTokkie op 09 januari 2011, 22:07
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson Gateway TG787v problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding Routers : 11 02 jan 2017
Problemen met bekabeld LAN Routers : 7 27 jul 2016
problemen afspelen opgenomen programma's Algemeen : 8 09 sep 2015
dikke problemen met stabiliteit en problemen met PPPoE sessies over glasvezel en Experiabox V8 KPN Internet Storing : 8 29 jan 2015
wifi problemen Galaxsy S3 Algemeen : 3 12 feb 2014
Advertentie