obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Arcadyan ARV7519 - Domain name voor LAN werkt niet
rbouwens
Hallo allemaal,

Eerst grijze haren, en nu vallen ze me uit. Na pas 3 dagen een Experiabox (Arcadyan ARV7519) in huis te hebben.

Onder 'Start' > 'LAN' > 'DHCP Server Parameters' is de domein naam voor het LAN in te stellen. Die naam (bij mij dus heel standaard 'lan'Wink wordt ook in de textbox vastgehouden, maar vervolgens niet achter de textbox tussen haakjes weergegeven. Ik heb het gevoel dat de setting wel vastgehouden wordt, maar er verder niets mee gebeurt.

En heeft iemand al ontdekt hoe je aan een statisch IP-adres ook een hostnaam kunt verbinden? Alles afgezocht, maar niets kunnen vinden (net zoals de DMZ).

Gegroet,
Ronald.
 
Codemeister
Het staat vermeld in de modem, maar naar mijn weten werkt dit niet. Lees: aanpassen is zonder effect - met dezelfde reden als het uitblijven van DMZ.
 
Moses 35i

Quote

Onder 'Start' > 'LAN' > 'DHCP Server Parameters' is de domein naam voor het LAN in te stellen. Die naam (bij mij dus heel standaard 'lan'Wink wordt ook in de textbox vastgehouden, maar vervolgens niet achter de textbox tussen haakjes weergegeven. Ik heb het gevoel dat de setting wel vastgehouden wordt, maar er verder niets mee gebeurt.


Hetgeen tussen de haakjes staat is de default of standaard waarde van de Arcadyan Experiabox. Bij mij gebeurt hetzelfde. Hoef je je geen zorgen over te maken.

Quote

En heeft iemand al ontdekt hoe je aan een statisch IP-adres ook een hostnaam kunt verbinden? Alles afgezocht, maar niets kunnen vinden (net zoals de DMZ).


DMZ is er wel maar is weggelaten/afgeschermd. Zie mijn andere topic 'Wat missen we allemaal bij de Arcadyan ARV7519?'. Dan wordt je het een en ander heel erg duidelijk.
Zou je kunnen uitleggen wat je precies bedoelt met het toekennen/verbinden van een hostnaam aan een staisch IP. Bedoel je dat binnen het lokale netwerk of het vaste ip adres van de Arcadian (extern/'hete' kant)?
Gewijzigd door Moses 35i op 07 januari 2011, 12:23
 
rbouwens
Net even 13 minuten met KPN gebeld om te horen dat e.e.a. niet mogelijk is. Mijn wens is super simpel.

Mijn twee servers krijgen statische IP-adressen toegewezen. Dat functioneert prima. Maar nu wil ik de ExperiaBox niet alleen duidelijk maken dat die dingen een nummer hebben, maar ook een hostnaam. Het gaat dus alleen om het LAN. Naar buiten toe heb ik alleen poort 80 open gezet.

Daarvoor moet de experiabox 2 dingen snappen:
- zijn eigen, interne, domeinnaam (in dit geval gewoon 'lan'Wink;
- een hostnaam verbinden aan een statisch uitgegeven IP-adres.

Dan kan ik namelijk de servers weer benaderen met [hostnaam].lan

De oude SpeedTouch had dat zo onder de knie...

Maar goed, KPN zegt dus dat de instellingen afgeschermd worden, dus hier heb ik gewoon helemaal niks aan.

Ronald.
 
Moses 35i
Misschien kun je iets met het bestand hosts. Deze staat in c:\Windows\System32\Drivers\etc
Openen met Wordpad of Notepad

Kun je de volgende regels toevoegen:

192.168.2.3 ps3 #Playstation3
192.168.2.4 pda #Whatever
192.168.2.100 nas #fileserver

Bovengenoemde ip-adressen als voorbeeld gebruikt
Tussen ip en hostname 1x TAB of 1 Spatie.
Na hostname is alles optioneel na het #

Het kan zijn dat je huidige hosts bestand gelocked/readonly oid is. Ik flikker hem meestal weg en heb een reserverkopie liggen die ik er voor in de plaats zet met alle wijzigingen er al in (niet readlonly). Simpel kopieren eigenlijk.
Deze hosts overigens bij alle PC gebruiken, anders kun je vage problemen krijgen. Herstart is volgens mij niet nodig, maar kan helpen als het eerst niet goed werkt.

Zo heb je binnen je netwerk iig vaste/gemakkelijke namen voor je servers. Werkt goed in IE/FF en in Verkenner/Explorer

Hopelijk heb je iets aan bovenstaande.
Gewijzigd door Moses 35i op 08 januari 2011, 05:42
 
rbouwens
Ja, zo ik heb het inmiddels ook opgelost. Onder Linux en Windoos de hostfiles aangepast. Maar het is natuurlijk een crappy oplossing in het jaar 2010. Voorlopig is dat wel okay, maar het levert gedoe op met de Blackberry, en bezoekers die op het netwerk moeten komen, moeten eerst de hostfile aanpassen.

Vandaar dat ik het liever automatiseer. Dat die modem/router maar zijn werk doet, daar wordt hij tenslotte ook voor betaald Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Arcadyan ARV7519 - Domain name voor LAN werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Werkt opname? Hardware instellingen : 4 10 sep 2019
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Advertentie