obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Onderwerp afdrukken
mogelijk adsl profiel gekregen na upgrade experia box glasvezel.
rodneyb
Hallo,

Ik wou graag weten of iemand dit ook is tegen gekomen mbt upgrades van het glasvezel pakket.

Gisteren heb ik mijn profiel laten omzetten van 30 mbit up/down naar 50 mbit up/down.
Tijdens het gesprek was ik nog aan het downloaden op een volledige 30 mbit verbinding.
Ik moest even wachten van de helpdeskmedewerker en na 5 minuten kwam ik terug waar ik tot mijn verbazing in grabit de verbinding zag zakken naar 8 mbit.

In mijnkpn glasvezl website zag ik wel dat inmiddels 50 mbit was geaktiveerd maar tot op de dag van vandaag na bellen en tig keer de modem resetten inclusief de fabrieksintellingen, blijft het modem hangen op 8 mbit down en 1 mbit up.

Het kan niet aan mijn pc liggen want ik heb niets veranderd, alleen het profiel is gewijzigd van 30 naar 50.
Het probleem ligt nu inmiddels wel bij de helpdesk maar ik was beetje huiverig voor het antwoord want het ligt nu bij de technische dienst en wat ik ervan begreep wisten zij het ook niet waardoor dit kwam.


Nu heb ik wel een vermoeden dat ik misschien wel een adsl modem profiel heb gekregen. Kpn bied namelijk voor adsl een pakket aan die precies aansluit op mijn verbinding op het moment namelijk adsl basis. Zie ook : http://www.kpn.com/prive/internet/abonnementen.htm?omn_site=1&campaignid=ps731

Ik had nog geopperd of ze het profiel niet konden terug zetten naar 30 mbit en dan weer terug naar 50 mbit. In het belang van het onderzoek was het helaas niet mogelijk om het reeds geescaleerd probleem te dwarsbomen. Enigszins begrijpelijk.

Ik ben niet boos ofzo maar ik ben een beetje bang dat wat simpele handelingen zoals het terug zetten naar 30 en weer naar 50 mogelijk meer solaas zou bieden.

Dit is mijn huidige firmware :

Productnaam: TG789vn
Serienummer: CP1043QT45J
Softwareversie: 8.4.2.U
Softwarevariant: EU
Bootloaderversie: 1.0.9
Productcode: 36694290
Kaartnaam: CANT-4

Interfacetype: 802.11b/g/n
Huidige snelheid [Mbps]: 54 <<< deze wisselt nogal tussen 130 en 54..
Band: 2.4GHz

Kan het zijn dat bv een mogelijk verkeerd profiel mijn modem heeft vernaggeld ?
Verder is dit echt een cap probleem omdat ik steeds tegen die 8 mbit aanloop. Het lijkt mij geen signaal probleem opzich omdat ik dan steeds andere waardes zou moeten hebben.
Wat ik nu ervaar is echt continue..

Hopenlijk kan een webcare mederwerker eventueel zijn assistentie verlenen.
Voor de rest ben ik zeer tevreden over de geleverde internet diensten want ik haalde ( als alles dus goed werkt ) strak 30 mbit up en down op mijn draadloos netwerk..
 
rodneyb
bedankt voor je informatie.
tot op heden is er nog steeds niets veranderd aan mijn profiel.

ik heb al meerdere malen aan de telefoon gezeten maar het enigste wat ze mij meegeven is dat de 2delijn ernaar aan het kijken is.

vandaar ook dat ik had gevraagd of ze mijn profiel weer wilden terug zetten naar 30 en dan weer naar 50.
ik weet niet of mijn probleem simpel is op te lossen gezien het feit dat ik nu al bijna 3 dagen op een verkeerd profiel internet.
 
MistyKill
Dag rodneyb,

Ik weet niet of het probleem nog steeds loopt maar heb je de snelheid reeds getest met Speedtest.net of dergelijke site's om je up en down te testen?

Naar mijn mening heeft je downspeed met Grabit niets te maken met een profiel voor adsl danwel glasvezel.

Probeer in Grabit je instellingen voor het downloaden zo in te stellen dat het binnen de nu beschikbare bandbreedte blijft. Je 50mbit in dit geval.

Hou behoud zich de verbindingstatus op je pc?

Ik weet trouwens niet of je er rekening mee houd maar je downloadsnelheid met Grabit is afhankelijk van desnelheid die je binnen krijgt op de pc waar de applicatie Grabit op geinstalleerd is. Ik begrijp dat je draadloos met de Experia Box verbonden bent en dus ook draadloos download.

Dit betekent dat wanneer de verbindingstatus minder is de draadloze doorvoersnelheid minder is en daar zal Grabit het dan ook mee moeten doen. Dus zal de downloadsnelheid in Grabit ook minder zijn.


Ik zou als ik jou was als eerst de pc enkele dagen bedraad aansluiten rechtstreeks op de Experia Box en over enkele dagen bekijken hoe de verbinding zich behoud. Hoogstwaarschijnlijk een draadloos probleem namelijk.

Succes!Smile
 
rodneyb
hallo mystykill,

Ik heb mijn beide pc's op het moment via utp aangesloten.
Voor de downloadsnelheid tests heb ik diverse methodes gebruikt.

speedtest.net
speedtest.upc.nl
speedtest.kpn.net
diverse download bin files van diverse providers.
grabit

alles capped op 8 mbit

voor de upgrade haalde ik zonder enig probleem 30 mbit up EN down draadloos op mijn N netwerkkaart van mijn laptop.

ik snap je punt maar dit probleem is niet te wijten aan mijn pc.
 
rodneyb
Hallo Knol,

Jouw link verwijst naar dsl parameters. Zie ook :
Home > Breedbandverbinding > DSL-verbinding

Ik heb geen DSL verbinding maar enkel een WAN.
Ik zit op glasvezel. Misschien dat er enig onduidelijkheid is over de aansluiting ivm het feit dat ik vermoed dat mijn profiel nu een adsl profiel weer geeft qua snelheid Wink ( die knp tevens ook aanbied op dit soort type modems )

Vandaag alweer van me laten horen en helaas nog steeds geen oplossing. Blijkt dus dat ik echt 5 dagen moet wachten op antwoord.

Gelukkig nog wel internet... ik wacht het af...
Bedankt voor de hulp zover.
 
rodneyb
vandaag weer gebeld met de helpdesk. sigh,.... ja mr uw probleem is nog steeds in behandeling.
of eigenlijk, waar ik dus ben achter gekomen, weten ze aan de voorkant niet wat er aan de achterkant gebeurd omdat het probleem doorgezet is naar een ander bedrijf die zaken doet met kpn.

die 5 dagen wachten zijn gewoon standaard. ik verwacht ook eerlijk gezegd helemaal niets deze week ondanks de belofte van de vriendelijke dame aan de telefoon.

1 week en nog steeds het omzetten van mijn profiel een schijnbaar moeilijk probleem..
niet te vergeten dat bij de eerste rekening die ik van hun heb binnen gekregen de hele 1ste maand is afgeboekt terwijl ik pas 14 December ben aangesloten...

ik begin opeens heimwee te krijgen naar UPC....

ik wacht weer af.....

Joep help me.....
 
rodneyb
net gebeld door KPN, gaat nog een week duren want ze gaan nu lijn metingen uitvoeren...
probleem is blijkbaar niet duidelijk genoeg...

waiting...
 
rodneyb
balletje is gaan rollen vandaag. probleem is om 18:00 gefixed..
heb nu 50 mbit up en down strak op mijn wireless connection.
 
fhw
Hier 'haast' exact hetzelfde probleem. Gedowngrade van Zilver incl TV naar Brons zonder TV. En mijn verbinding is ook gecapped op 8mb down / 1mb up. Heb het gevoel dat er idd net als bij TS hier ook een profiel verkeert is ingezet... Wat was uiteindelijk bij jou het probleem rodneyb ? (FTTH), had eerst strak 50mb...
Gewijzigd door fhw op 08 februari 2011, 16:12
 
fhw
ONdertussen nogmaals met klantenservice gebeld en het blijkt dus dat ik een ADSL basis profiel in mijn modem ingeladen hebt gekregen.... Afwachten op de technische dienst :/ Update : Gefixed modem resette zichzelf net t1 + t2 op de genexis gingen uit en nu strak 30/30 Smile
Gewijzigd door fhw op 09 februari 2011, 16:11
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mogelijk adsl profiel gekregen na upgrade experia box glasvezel.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
Advertentie