obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Uploadsnelheid laag
davevdrh
Hallo,

Ik heb nu een maand Internet + Bellen van KPN en gekozen voor het Extra abonnement.
Dit zou aan snelheid moeten zijn: 16Mbit down en 2Mbit up.
Maar de snelheid up haal ik niet...

Ik gebeld naar de helpdesk van KPN en die geven aan dat ik behoorlijk ver van de centrale af zit, waardoor de up snelheid zo laag is...
Ook gaven ze aan dat mijn router zo dicht mogelijk bij het ISRA moet komen te staan, dus router naar de meterkast verplaatst en cat4 kabel terug naar boven...

Zojuist test ik via www.speedtest.nl/adsl en via pcdb.bbned.nl de afstand en die zit op 1109 - 1245 meter. Dat is toch niet echt ver?

Overigens zag ik in een ander topic dat de Signaal/Ruis verhouding belangrijk kan zijn.
Die is bij mij voor down overigens wel onder de 6dB wat erg slecht is begreep ik (maarja downstream heb ik juist geen probleem)?

ADSL Status Information:

Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Link Type --- Interleave Path
Trained Mode --- G.992.5 (ADSL2+)

Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 1032 (Kbps.) 17024 (Kbps.)
Attainable Rate 1032 (Kbps.) 18644 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 7.4 dB 5.5 dB
Attenuation 11.8 dB 24.9 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 12100 3
CRC Error 156 4
HEC Error 2863 0

Statistics:
Transmitted Cells Received Cells
Cell Counter 139791750 130747009

Arcadyan ARV7519
Firmware Version:01.01.111

Wil dit zeggen dat de modem intrained op 1mbit up ipv 2mbit? Of is dat een instelling die ergens bij KPN op 2mbit zou moeten staan?
Ik vermoed dat de up snelheid met name beperkt wordt door de vele FEC/CRC/HEC errors in de upstream.... maar hoe krijg ik die lager??
Gewijzigd door davevdrh op 02 januari 2011, 20:11
 
davevdrh
Ehm... maar Downstream is geen probleem... Upstream gaat de mist in.

Up is de Attenuation "maar" 11.8dB. Of kijk je puur naar de down om de afstand naar de centrale te bepalen?
Snr is voor up 7.4dB (niet echt slecht toch?)

Blijft de vraag... Hoe kan ik al die errors in de upstream verlagen?
 
Codemeister
Wat Knol noemt klopt, je uploadsnelheid zit aan z'n maximum. Je kunt proberen, indien ter sprake, de splitter te verwijderen.
 
davevdrh
Yup, behalve dat hij up en down door elkaar haalt was ik er al bang voor dat hij weet waar hij over praat Smile
Up zal traag blijven op zo'n afstand, maarja is niet anders... zal ik gewoon wat langer de torrent moeten blijven seeden dan maar Smile

Splitter ertussenuit kan denk ik niet... ik denk dat mijn internet het dan wel zal blijven doen, maar dan kan ik vast niet meer bellen?
 
SirPeter
Splitter is niet nodig bij Internet plus bellen. Is alleen nodig geweest tijdens de eerste 10 dagen toen u het pakket aansloot.
Die 2mb upload kun je zowiezo wel vergeten want ADSL gaat niet hoger dan 1mb ook al zou je binnen 100 meter van de centrale hebben gewoond.
 
davevdrh
ah ok, dan probeer ik het ook nog even zonder splitter, wie weet scheelt het wat in de errors.
Binnen 100m lijkt het me wel te moeten kunnen, want KPN biedt 2mbit up aan met adsl, dus zeggen dat het zo-wi-so nooit meer dan 1mbit kan zijn lijkt me niet...
De afstand naar de centrale kan echter toch niet korter worden, dus het is niet anders.
Ik heb me erbij neergelegd dat upstream niet sneller zal worden en down ben ik voor alsnog tevreden Smile

In ieder geval bedankt voor jullie input, heeft me zeker geholpen en wijzer gemaakt!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Uploadsnelheid laag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
KPN streams nog steeds veel te laag. KPN Glasvezel diensten : 2 04 okt 2013
adsl snelheid laag en storingen Snelheid : 9 04 sep 2012
Upstream speed ADSL factor 10 te laag KPN Internet Storing : 1 26 jul 2012
HD en SD stream te laag KPN Glasvezel diensten : 1 30 apr 2012
Advertentie