obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Vragen nieuw abonnement InterPlusBellen Premium.
baatje30
Hallo,

Momenteel heb ik nog een standaard anaolge lijn bij KPN en internet tot 20mb via Tele 2 (ivm voetbalrechten in het verleden).

Nu zit ik serieus te overwegen om het abonnement InternetPlusBellen Premium te nemen. Ik heb nu wat vragen:

1) Zitten er op het modem wat je van KPN krijgt meerdere pc aansluitingingen (zit er dus een router in)? Ik vraag dit omdat ik beneden waar de modem staat een pc heb staan en een kabel naar boven die vervolgens op een hub/switch is aangesloten die vervolgens een pc + consoles van internet voorziet.
2) Hoe is de kwaliteit van KPN?
3) Hoe goed/slecht is de klantenservice van KPN? Ik ben nu die van Tele 2 en UPC gewend....

Graag jullie reacties.

Marco
Gewijzigd door baatje30 op 29 januari 2009, 08:52
 
KPNwebcare1

Quote

Baatje schreef:
Hallo,

Momenteel heb ik nog een standaard anaolge lijn bij KPN en internet tot 20mb via Tele 2 (ivm voetbalrechten in het verleden).

Nu zit ik serieus te overwegen om het abonnement InternetPlusBellen Premium te nemen. Ik heb nu wat vragen:

1) Zitten er op het modem wat je van KPN krijgt meerdere pc aansluitingingen (zit er dus een router in)? Ik vraag dit omdat ik beneden waar de modem staat een pc heb staan en een kabel naar boven die vervolgens op een hub/switch is aangesloten die vervolgens een pc + consoles van internet voorziet.
2) Hoe is de kwaliteit van KPN?
3) Hoe goed/slecht is de klantenservice van KPN? Ik ben nu die van Tele 2 en UPC gewend....

Graag jullie reacties.

Marco


Hallo,

Bij InternetPlusBellen word een KPN Experiabox geleverd dit is een router waar 4 ingangen op zitten om 4 bekabelde pc's aan te sluiten. Dit modem is ook draadloos te gebruiken.

Ik hoop dat u zo omtrent het modem voldoende informatie heeft,
 
baatje30
Bedankt voor je reactie! Super!
 
johnkeates

Quote

Baatje schreef:
Bedankt voor je reactie! Super!


Ik weet niet of je al over bent gestapt, maar de kwaliteit van de experiabox (lees: kreupele speedtouch omdat kpn zo nodig niet open durft te zijn) is niet hoog genoeg om fatsoenlijk spellen mee te spelen. (Gezien je consoles aansluit). Veel spellen zullen door de slappe NAT engine geen stabilie of snelle verbinding kunnen opzetten. Zelf veel problemen mee gehad, enige oplossing was modem hacken en dmz geburiken. Dat had het nadeel dat zolang dmz gebruikt werd VoiP het niet deed. (Waarschijnlijk intern wel om te leiden, want er is een soort 2e netwerk in de ST780 voor VoiP..)

Wat nog wel het meest vervelende is, is het feit dat er geen gigabit poorten op zitten. Dit betekent dat als je van een snel netwerk komt, je opeens maar 100mbit mag gebruiken. Nu zeg ik mag, om dat kpn het onmogelijk maakt een eigen modem (van een betere fabrikant) te gebruiken.
En ja, het kan met een switch opgelost worden waarbij de modem via 1 link gekoppeld wordt. En nee, dat is geen juist behandelen van klanten.

Excuses voor deze tirade.
Gewijzigd door johnkeates op 24 februari 2009, 18:04
 
KPNwebcare1
Voor de stabiliteit voor InternetPlusBellen, is inderdaad gekozen voor een afgeschermd modem met eigen firmware, zodat we volledig controle op het modem hebben.
Dit is heel belangrijk aangezien het bellen via dezelfde lijn loopt.
 
johnkeates

Quote

pdaas schreef:
Voor de stabiliteit voor InternetPlusBellen, is inderdaad gekozen voor een afgeschermd modem met eigen firmware, zodat we volledig controle op het modem hebben.
Dit is heel belangrijk aangezien het bellen via dezelfde lijn loopt.


Maar waarom is het dan bij zoveel mensen niet stabiel, en is zelfs met het allerduurste abbo niet mogelijk een spelletje te spelen of een betrouwbare portforward te maken? Het battle.net systeem werkt bijvoorbeeld niet door die handige IDS die altijd aan staat en de enige mogelijkheid om die uit te zetten is een software hack waarmee de telefoon het tijdelijk (tijdens het gamen of andere zaken waarbij een lage ping belangrijk is) niet doet en de diensten wel handmatig geregeld kunnen worden.

Het is best begrijpelijk dat kpn graag god wil spelen qua internet en telefonie, maar geef dan tenminste een optie het zelf te mogen regelen.
Sommige mensen kunnen met matige hard- en software van Alcatel/Thomson & KPN niet hun verbinding optimaal benutten, en dat zal nou eenmaal niet in de hand te houden zijn.

Als het lukt de gegevens voor de verbinding en telefoniedienst te extraheren of decoderen, dan zal er direct een nieuwe zwarte markt ontstaan, want op die manier wordt dat dus door een telco uitgelokt.
 
baatje30
@Johnkeates:

Ik ben nog niet overgestapt. In princiepe werkt de verbinding bij Tele 2 prima. Zoals eerder gemeld via een switch diverse console's/pc's aangesloten.

Tele 2 werkt ook met eigen modem/firmware. Dus daar zie ik niet veel problemen mee.

--------
Wat bedoel je met je opmerking:

En ja, het kan met een switch opgelost worden waarbij de modem via 1 link gekoppeld wordt.

+

Spreek je uit ervaring? Zo ja draadloos of via lan kabel?

Marco
Gewijzigd door baatje30 op 16 maart 2009, 15:23
 
johnkeates

Quote

Baatje schreef:
@Johnkeates:

Ik ben nog niet overgestapt. In princiepe werkt de verbinding bij Tele 2 prima. Zoals eerder gemeld via een switch diverse console's/pc's aangesloten.

Tele 2 werkt ook met eigen modem/firmware. Dus daar zie ik niet veel problemen mee.

--------
Wat bedoel je met je opmerking:

En ja, het kan met een switch opgelost worden waarbij de modem via 1 link gekoppeld wordt.

+

Spreek je uit ervaring? Zo ja draadloos of via lan kabel?

Marco


Ik spreek uit ervaring en namens een groep die dezelfde klachten heeft. Over de Davolink die Tele2 aanbiedt (geen 100% eigen firmware, maar geowon de opties van davolink door tele2 benut ipv lockdown, en dmz is wel mogelijk) ben ik ook niet zo te spreken, mede door het automatisch herstarten bij te veel verbindingen (want het herstarten is niet het probleem, maar het aantal verbindingen dat als 'te veel' wordt gezien) en het niet stabiel zijn van het draadloze netwerk. Het is bovendien ook modem dat door de provider benaderd kan worden zonder een optie om dat uit te zetten. Dit vind ik niet kunnen, net als bij kpn. Natuurlijk wil de massa er niks van weten, daarom zijn 90% van de computers met windows OEM geinstalleerd en zijn ze vrijwel altijd met iets besmet. Er zijn gewoon te veel mensen die wel een simpel abbonement willen bij een provider maar vaak geen opties krijgen over het modem gebruik of de inloggegevens.

Het probleem met de switch is dat je dan maar een verbinding naar de router van de modem deelt met meerdere computers, terwijl de modem elke aansluiting apart zou kunnen benutten. Als die ene verbinding vol zit, dan komt intern verkeerd niet meer door.

Ook is het jammer dat een provider modem altijd maar 802.11G en 100mbps ethernet heeft, maar tot zo ver, nooit 802.11N en 1Gbps of 10Gbps poorten. Het grootste gedeelte van de OEM pc's hebben gigabit ethernet, en bijna alle zelfbouw pc's hebben het.

Dat bij een 1-pc modem dit niet nodig is is duidelijk, maar bestanden delen via gigabit ethernet is toch altijd wat sneller. Als ik een gateway met voip, gigabit ethernet, wireless-n en een zelf beheerbaar routeringsysteem koop, mag ik die niet gebruiken. Het lijkt er op alsof de provider alles in de hand wil hebben, waarna waarschijnlijk geforceerde firewalls, caches en filters makkelijk kunnen worden toegepast en de consument kan daar zelf direct niks tegen beginnen.

Internet wordt door al die beheerde apparaten een soort intranet wat toevallig erg groot is, en dat was niet de bedoeling.

Een modem en dan 1 link naar een switch, dat werkt wel, maar het is en blijft een bottleneck, ookal haal je met adsl niet je volledige link snelheid, dat is niet het enige verkeer. Drooggekookte condensatoren maken het gebruik onmogelijk, en zolang er maar 1 link gebruikt wordt kan ik me best voorstellen dat die sneller warm worden.

Zelf heb ik de speedtouch experia box, het draadloze netwerk is stabiel met 1 client en minder dan 5m afstand. Zodra dit anders wordt beginnen de rommeligheden. Eerst zal WPA2 niet meer werken waardoor op de client computer naar WPA overgeschakeld moet worden.
Daarna willen nieuwe clients opeens niet meer verbinding maken met de AP van de Experia Box.

Dan is er bedraad nog het probleem dat de DHCP server soms geen adressen wil toewijzen, dit is dan op te lossen door statische ip-instellingen te gebruiken, maar het zou toch een stuk makkelijker zijn als die het gewoon deed.

Als laatste vind de EB het ook nog leuk om hostnamen te negeren, en gewoon bij een DHCP ACK doodleuk een EthernetID+.lan hostname te maken voor alle clients. Dit is erg storend gezien alles hier via .local gaat , en de hostnames worden zelf uitgekozen en niet door de modem (althans, dat is de bedoeling).

Verder wil kpn nog wel es voor de lol een update sturen waarna je je instellingen opnieuw moet invoeren. Dit is de laaste paar keer niet meer voor gekomen, maar het was wel erg storend en op de website wordt geen zekerheid gegeven of dit weer gaat gebeuren.

Jammerlijk kan de configuratie niet makkelijk worden opgeslagen of teruggestuurd via de upload functie.

Conclusie: als je zelf een intern netwerk hebt, dan kan je het beste een tussenserver/gateway of iets vergelijkbaars nemen (een Linksys WRT54GL2 bijvoorbeeld, wordt vaak gebruikt om geen niet-hoge-snelheid netwerk te maken) en daar je experiabox mee aansluiten en dan de draadloze functie uitzetten. Verwacht geen sterke portforwarding, en al helemaal geen DMZ als je dat nodig hebt. VOIP werkt zeer goed, hoewel ik in dit jaar al 2 gesprekken had die niet door kwamen (vs 0 met een standaard lijn).

Het hangt ook grotendeels van je activiteiten en aantal en types client computers/consoles af, een draadloze laptop, en misschien twee bedrade clients moet goed gaan, voor meer moet je met de portomonnee op zoek gaan naar een eigen gateway.
 
baatje30
Nou ik heb je verhaal gelezen en ik hoop dat ik alles heb begrepen. Uiteraard wil ik je bedanken dat je ruimschoots de tijd hier voor neemt. Dat waardeer ik echt.

Wanneer ik dit eens doorlees heb ik het idee dat je een zeer ervaren gebruiker bent. Met ook de nodige know how!

Ik kan je frustraties dan ook zeker wel begrijpen. Echter voor hetgene wat ik nodig heb werkt alles gelukkig. Welliswaar allemaal wel via een kabel omdat ik geen zin heb om alles draadloos te krijgen. Zeker niet met alle problemen die daarbij kunnen optreden. Voor mij is de situatie met een switch dan ook ideaal. En als ik het goed begrijp zou dat bij de KPN box ook geen probleem moeten zijn?

Voorlopig blijf ik nog gewoon mijn huidige situatie gebruiken want het werkt en ik wil me niet druk gaan maken hoe een eventuele migratie gaat uitpakken.
 
johnkeates

Quote

Baatje schreef:
Nou ik heb je verhaal gelezen en ik hoop dat ik alles heb begrepen. Uiteraard wil ik je bedanken dat je ruimschoots de tijd hier voor neemt. Dat waardeer ik echt.

Wanneer ik dit eens doorlees heb ik het idee dat je een zeer ervaren gebruiker bent. Met ook de nodige know how!

Ik kan je frustraties dan ook zeker wel begrijpen. Echter voor hetgene wat ik nodig heb werkt alles gelukkig. Welliswaar allemaal wel via een kabel omdat ik geen zin heb om alles draadloos te krijgen. Zeker niet met alle problemen die daarbij kunnen optreden. Voor mij is de situatie met een switch dan ook ideaal. En als ik het goed begrijp zou dat bij de KPN box ook geen probleem moeten zijn?

Voorlopig blijf ik nog gewoon mijn huidige situatie gebruiken want het werkt en ik wil me niet druk gaan maken hoe een eventuele migratie gaat uitpakken.


Een swich zou moeten werken, als je huidige netwerk aangelegd is zonder switch, dan kan je het beste een losse router aanschaffen. Deze zal dan als switch werken, als dhcp server, en kan ook nog zo nodig draadloos je apparatuur voorzien.

Als je al wel een switch hebt dan kan je met een ethernet kabel je bestaande netwerk aan elk willekeurig modem koppelen, zolang dit modem geen hostname of mac adres vereist om te functioneren. Dit komt meestal voor bij kabelinternet of bbnet internet.

Als wat je hebt werkt, dan kan je het beste zo doorgaan.. If it ain't broke, don't fix it! Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vragen nieuw abonnement InterPlusBellen Premium.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Toch maar hier vragen, qnap upnp Hardware instellingen : 2 08 nov 2014
VDSL Internet nieuw IP door uitzetten? Frequently Asked Questions : 1 12 nov 2013
Vraag KPN om een nieuw modem!! Algemeen : 1 26 aug 2012
nieuw ITV Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 8 20 aug 2012
KPN wijzigt prijs Zakelijk BelBasis abonnement voor vaste telefonie KPN Nieuws : 1 19 jun 2012
Advertentie