obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
elke paar minuten wifi verbroken door TG789vn
robr
Met onze laptops worden we telkens van wifi af gegooid. soms om de drie tot 4 minuten.
Daarna kunnen we weer (automatisch) inloggen en werkt het weer totdat....juist ja...

In logboek van TG789vn (zie hieronder) komen we iedere keer deze melding tegen:
Wireless WPA: TKIP MIC errors occured, connections to all stations will be lost (temporally)!

Er is een signaal van elders aanwezig wat ook sterk is en een WPA TKIP beveiliging heeft.
Deze staat op kanaal 1 en ik heb de TG789Vn gezet op 12 of 13 om zo ver mogelijk van elkaar af te zitten.

Vraag;
1. kan het continue verbreken van wifi komen door deze externe bron?
2. wat is er aan te doen?

dank!



Logboek thomson:
Dec 23 23:16:08 LOGIN wireless station [.mac nr van onze laptop..] can't get authorized.
Dec 23 23:14:27 LOGIN wireless station [.mac nr van onze laptop..] can't get authorized.
Dec 23 23:14:27 LOGIN wireless station [.mac nr van onze laptop..] can't get authorized.
Dec 23 23:13:42 LOGIN wireless station [.mac nr van onze laptop..] can't get authorized.
Dec 23 23:13:40 Wireless WPA: TKIP MIC errors occured, connections to all stations will be lost (temporally)!
Dec 23 23:09:42 LOGIN wireless station [.mac nr van onze laptop..] can't get authorized.
Dec 23 23:09:40 Wireless WPA: TKIP MIC errors occured, connections to all stations will be lost (temporally)!
Dec 23 23:06:42 LOGIN wireless station [.mac nr van onze laptop..] can't get authorized.
Dec 23 23:06:40 Wireless WPA: TKIP MIC errors occured, connections to all stations will be lost (temporally)!
Dec 23 22:49:42 LOGIN wireless station [.mac nr van onze laptop..] can't get authorized.
Dec 23 22:49:40 Wireless WPA: TKIP MIC errors occured, connections to all stations will be lost (temporally)!
Dec 23 22:46:42 LOGIN wireless station [.mac nr van onze laptop..] can't get authorized.
Dec 23 22:46:40 Wireless WPA: TKIP MIC errors occured, connections to all stations will be lost (temporally)!
Dec 23 22:45:02 CONFIGURATION mbus igd sync successfull
Dec 23 22:44:53 CONFIGURATION mbus atomic sync successful
Dec 23 22:41:42 LOGIN wireless station [.mac nr van onze laptop..] can't get authorized.
Dec 23 22:41:40 Wireless WPA: TKIP MIC errors occured, connections to all stations will be lost (temporally)!
Dec 23 22:29:42 LOGIN wireless station [.mac nr van onze laptop..] can't get authorized.
Dec 23 22:29:40 Wireless WPA: TKIP MIC errors occured, connections to all stations will be lost (temporally)!
Dec 23 22:26:42 LOGIN wireless station [..mac nr van onze laptop..] can't get authorized.
Gewijzigd door robr op 23 december 2010, 23:51
 
Moses 35i
Sinds de laatste update heb ik hetzelfde probleem. Om dit te voorkomen heb ik uit poure noodzaak een alternatieve AP geinstalleerd en de interne wireless functie van de TG789vn uitgezet. Zodra ik daarmee een verbinding leg is het goed, net als met andere AP's. Totaal geen probleem.

[edit]
Ook mobiele telefoons met WiFi ervaren hetzelde probleem zodra ze middels de TG789vn een internet verbinding hebben/gebruiken. Echt dramatisch...
[/edit]

Alleen met de TG789vn met de laatste firmware update heb ik dit probleem. Wie nog meer?
Gewijzigd door Moses 35i op 24 december 2010, 09:54
 
robr
Inderdaad lijkt het niet voor te komen als ik verbind met een ander acces point wat ik gebruik om goed bereik te hebben op zolder (de TG789vn staat in meterkast).
Ook de vaste aansluiting kent het probleem niet en heeft een download snelheid van 8,28 Mbps (gemeten via http://speedtest.kpn.net met bestand van 18 MCool

Op mijn iphone is de snelheid 8,96 MB met bestand van 5 mb (gemeten via http://speedtest.kpn.net )

inSSIDer kan ik echt aanraden. Gratis programma die weergeeft welke wireless routers er in de lucht zijn, op welke kanalen die zenden en welke mac nr's etc ze hebben.

Rob
 
spaceone
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem na de handmatige update van woensdag mijn laptop houd de connectie maar 10 seconden vast en ook een melding in de logfile. Ik heb getest met een wlan USB en pcmcia kaart en en als ik alleen WEP-codering gebruik werkt het wel.

Ik ben het volgende ook nog tegengekomen:

Onder Ethernet wordt niks meer weergeven
http://192.168.2.254/cgi/b/lan/?be=0&l0=4&l1=-1

Alleen nog onder appareten nog wel
http://192.168.2.254/cgi/b/devs/ov/?be=0&l0=4&l1=0

DNS namen werken niet meer via utp (Unknown-mac-adres) met uitzondering van een W7 pc. Via wlan zijn op dezelfde pc's wel de DNS namen zichtbaar. DNS namen zijn wel handmatig te wijzigingen.

Ik gebruikt 192.168.2.1 als vast adres via utp maar krijg gewoon IP conflicten zoals gisteren als ik een andere laptop aansluit via Wlan. Voor de update had ik dit probleem ook al.

Als je via "Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen" een regel wilt wijzigingen dan is het veld waarin de dns naam of mac-adres staat veel te klein.

Een tracert commando werkt ook niet meer goed.

tracert google.nl

Bezig met het traceren van de route naar google.nl [74.125.77.104]
via maximaal 30 hops:

1 83 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254]
2 7 ms * * 195.190.xxx.x
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 * * * Time-out bij opdracht.
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 12 ms 11 ms 12 ms ew-in-f104.1e100.net [74.125.77.104]

en in de logfile van het modem staat:

Dec 22 19:48:34 FIREWALL replay check (1 of 19): Protocol: ICMP Src ip: 209.85.xxx.xxx Dst ip: xx.xxx.xx.xxx Type: Time Exceeded Code: Time to Live exceeded in Transit

Dec 22 19:47:32 FIREWALL replay check (1 of 5): Protocol: ICMP Src ip:195.190.xxx.x Dst ip: xx.xxx.xx.xxx Type: Time Exceeded Code: Time to Live exceeded in Transit

Ik heb KPN glasvezel en mocht er bij meer gebruikers het tracert commando na de update niet meer werken laat het dan even weten.
Gewijzigd door spaceone op 24 december 2010, 14:11
 
EmileKPN
Ook bij mij, sinds de firmware upgrade, het probleem dat WiFi regelmatig wordt onderbroken. Heb nog niet naar de logfile gekeken, maar mijn beveiliging is inderdaad ook WPA/WPA2. Ik heb geen zin om dat naar WEP te zetten om zo de verbinding in stand te houden. Bovendien heb ik het van meer gebruikers in mijn omgeving gehoord. Allemaal sinds de firmware-upgrade.
Misschien dat webcare kan reageren op dit probleem?
Gewijzigd door EmileKPN op 04 januari 2011, 09:23
 
Dolledokus
Ik had dat eraf gegooi al een ellendige lange tijd. Dus al voor de nieuwe firmware.
Soms een goeie,dan kan je weer gaan zoeken alles opnieuw op fabriek zetten en dan weer terugzetten allemaal en dan werkt het weer (heel eventjes)
Half uurtje later word je er weer afgegooid,ik word er dood en doodmoe van.
Dit gebeurt makkelijk 1x per dag en de goeie harde makkelijk 1x per maand en uiteraard beiden komen ook vaker voor.
Ook ik ben niet van plan de zaak naar wep te zetten.
Gewoon alleen al vanwege beveiligings-aspecten.
En naast het feit dat een product gewoon dient te werken en niet maar half en half.
 
robr
Kan iemand van jullie mij verklaren wat de melding betekent die ik in logboek vindt:

Wireless WPA: TKIP MIC errors occured, connections to all stations will be lost (temporally)!


Met name het TKIP MIC gedeelte snap ik niet


Groet
 
Moses 35i

Quote

Log Error: WPA TKIP MIC failure

WPA MIC failure can occur for several reasons, including (but not limited to):

1. Outdated/incompatible driver.
2. WPA key mismatch.


Heb dezelfde melding bij een kennis. De gemakkelijkste redenatie (ja ook van de helpdesk helaas) is dat de drivers van je wireless adapter niet up-to-date zouden zijn, ook met de nieuwste software. In ons geval is dat echter niet het geval. Dat zou anders betekenen dat de gebruikte firmware van de TGH789vn alleen ondersteuning biedt aan experimentele of niet bestaande drivers.

In ons geval ligt het aan de firmware van het modem, dit blijkt wel uit het feit dat je laptop/ipad/whatever het wel goed doet bij andere modems/accesspoints zonder er steeds afgegooit te worden.

Korton: Probleem Thomson TG789vn firmware. Mag KPN ook gaan oplossen. 2011 Q1, het kan nog steeds maar om heel eerlijk te zijn: heb weinig hoop.... helaas.
 
brainwave
Bij mij werkt het WiFi naar behoren. Heb een oude Toshiba laptop van minimaal 5 jaar oud en die doet het prima. ook een nieuwe laptop doet het goed. Mijn HTC Desire heeft geen problemen met de WiFi van de TG789vn. Dus waarom jullie dat wel hebben is een beetje vreemd.

Aan de zijkant van de TG789 zitten twee druk knoppen de onderste (ECO knop) is voor het inschakelen van de WiFi. Ik heb dit probleem bij een kennis van mij gehad dat na iedere 30 seconden de WiFi verbinding wegviel. Na het eenmaal indrukken van die toets was het probleem verholpen. Misschien helpt het bij jullie ook.

Succes.
Gewijzigd door brainwave op 07 januari 2011, 17:17
 
Moses 35i
@brainwave: Welke firmware heb jij in je TG789vn zitten?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'elke paar minuten wifi verbroken door TG789vn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie