obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Geen telefoonverkeer mogelijk/internetplusbellen
vertalerij
Hallo lijst,

Sinds 6 december hebben we geen inkomend of uitgaand telefoonverkeer. Herstart/Reset Experiabox, aansluiten andere (gloednieuwe) telefoon helpt niet; geen mobiele telefoon aanwezig, geen toegang tot andermans telefoon. Het enige wat ik wil is mijn melding per mail maken, de KPN onze lijn laten doormeten, hun bevindingen laten terugkoppelen en indien nodig zsm een monteur laten komen, maar ik zie op de KPN-site geen mogelijkheid om mijn vraag bij een online helpdesk te stellen. Heeft iemand goede raad?

groeten, vertalerij
 
SirPeter
Eventueel can de webcare wat doen die hier af en toe rond huppelt, maar zonder bereikbaarheidsnummer gaat communiceren erg lastig.

Belangrijk is dat het voice lampje brand. Brand die niet dan staat de telefoonnummer ook niet gekoppeld in de modem. Nog een keer een paperclip reset uitvoeren. Gaat ie dan nog steeds na ~10 minuten nog niet branden dan wordt het in uw situatie lastig. Probeer dan in de KPN winkel naar de helpdesk te bellen zodat ze dan kunnen meten. Geef dan wel aan dat u de reset heeft uitgevoerd met een paperclip en die 10 seconden heeft ingestoken zodat de lampjes uitvielen. Vermeld dit ook op deze manier zodat de helpdesk medewerker weet dat de reset ook juist is uitgevoerd.

Brand het lampje wel dan is de kans groot dat alles goed staat in de modem. Bellen vanuit de KPN winkel kan het zijn dat de helpdesk weinig gaat/kan doen. Want als de helpdesk alles goed meet dan gaat de vermoeden uit dat de huisbekabeling niet in orde is. De kans dat de monteur dan op kosten van de klant komt te staan is groot. Ter bescherming ook van de klant gaat de helpdesk moeilijk doen. Tenzij u eens bent met de eventuele kosten.
Uitzondering hierop is trouwens als de modem een ingesprekstoon geeft, dan is de kans groot dat nog steeds de modem de boosdoener is. Paperclip Reset is dan vaak de oplossing.

Bij een brandend voice lampje en geen kiestoon, dan een telefoon direct op de phone1 aansluiten zonder verdeelstukjes. Bij geen kiestoon op phone2 proberen, daar wel een kiestoon maar kan niet bellen dan is vermoedelijk modem defect.
Werkt ook niet? Dan een ander toestel direct op de phone1 aansluiten. Werkt die ook niet dan is de kans klein dat de monteurs bezoek kosten met zich mee gaat brengen. Probeer dan toch via de KPN winkel te bellen.

Trouwens wat ook kan en dat is misschien makkelijker om de draagbare loop telefoon van de buren vanuit uw huis te bellen als de bereik en de buren aardig zijn natuurlijk.
Mailen gaat erg lastig, bovenstaande is maar een fractie van wat er mis kan zijn, wat de situatie is of wat er moet gebeuren. Daarom zal er altijd aangeraden worden om contact op te nemen telefonisch op 1 of ander manier.
 
vertalerij
Dankjewel voor de tips; ik loop het allemaal gewoon nog eens door, wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit (het is er de tijd van het jaar voor). Het voicemaillampje brandt overigens inderdaad, en op mijn handset boven krijg ik geen kiestoon, anderen die mij proberen te bellen krijgen de bezettoon. De telefoon op een andere poort aansluiten enz had ik nog niet geprobeerd, is voor vanavond.

Ik breng straks wel even verslag uit, en mocht iemand (noemde je hem/haar webcare?) iets kunnen aanvangen wanneer hij/zij over het bereikbaarheidsnummer beschikt, dan kunnen we misschien offlist contact opnemen?

Nogmaals bedankt alvast,
Vertalerij
 
SirPeter
Webcare van KPN die struinen forum bij langs om te kijken of ze daar iets kunnen doen. Regelmatig komen ze ook hier langs.
 
vertalerij
AAAH! We bellen weer! Het was even stoeien met de spaghetti, maar nu zit het snoer van de telefoon niet op de splitter maar rechtstreeks op poort 1 van het modem. Even recapituleren wat dat betekent: er komt een lijn het huis in, die zit op de splitter. Vanuit de splitter gaat een lijn naar het modem (ja, toch?). Vanuit het modem gaat een lijn naar de telefoon. Wat betekent dit eigenlijk? En is de splitter dan nog nodig of functioneert het modem als splitter? Is er iets kapot? Kan ik dit ook gewoon zo laten of zet ik nu iets onder druk wat niet onder druk mag staan? PFFFFF.

Duizend keer dank, alvast, nooit geweten hoe fijn telefoon was.
Vertalerij
 
SirPeter
Fijn dat het weer werkt. Smile
De splitter is eigenlijk niet nodig in uw situatie. U bent waarschijnlijk net overgestapt naar internet plus bellen? Als dat zo is dan was de eerste 2 weken (ongeveer) de splitter nodig om via de oude situatie te kunnen bellen.

Splitter heeft nu geen functie meer. Als het er tussen zit is het geen probleem maar is ook niet nodig.
 
vertalerij
Heel, heel erg bedankt. Je lost in minder dan geen tijd het hele probleem op.

Hartelijks,
Ine
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen telefoonverkeer mogelijk/internetplusbellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Landelijke storing telefoonverkeer KPN Telefonie Storing : 1 24 jun 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
VGV7519 Geen Remote Management?? Snelheid : 5 10 jul 2017
Advertentie