obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met KPN glasvezel, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Trage internet in combi met Interactieve TV
boekbros
Na mijn verhuizing wilde ik naast Internet en InternetTV van KPN ook internetPlusBellen erbij. Ik zit op iets meer dan 1000 m van de centrale en heb een 2mb/16mb abo op VDSL. Het modem heeft zich na mijn verhuizing een paar keer gereset en is nu al 20 dagen stabiel op 1,2mb/19mb. Ik haal met de speedtest 1,1/14,2 draadloos en bekabeld en stabiel. Upload iets minder dan mijn vorige adres, donwload iets meer.
Ik ben geen heavy user, maar KPN raadde mij af om telefoon erbij te nemen, omdat dan de huidige snelheden niet meer gegarandeerd konden worden. Ik heb geen last van internetvertraging als de TV aanstaat.
Overigens kan HD notabene bij mijn benedenburen wel geleverd worden, maar bij mij mij (ook) niet. Maar.... kanaal 700 kan ik we zien, in HD (!?)
Alhoewel ik niet ontevreden ben, zit wel meteen 'vol' met mijn mogelijkheden/wensen.
Gewijzigd door boekbros op 13 december 2010, 08:32
 
SirPeter
Probeer es om de tuner op standby te zetten, daarna stroomstekker er uit en de utp kabel uit experiabox die naar tuner loopt. Modem uit/aan zetten en met een kort kabeltje (als u een laptop heeft) direct op de mode de snelheid testen.
 
kaleknikker1986
@boekbros: Heel erg vreemd! Zoiets heb ik wel eens eerder gehoord. Een klant van (UPC gebruiker).

@SirPeter: Er is een monteur langsgekomen op zaterdag middag. Hij pakte zijn apparatuur en ging direct vanuit muur meten. Hij zegt: ik meet piek van 9Mb/s (stabiel 5-6Mb/s). Ik vond dit nogal vreemd. Normaal gesproken hoorde er minstens 15Mb/s uit muur moeten komen. Hiervan (volgens telefonische technischedienst medewerker; moet er min. 15Mb/s uit muur komen en daarna 6-8Mb/s gereserveerd worden voor InterActieve TV "ALS TV AAN STAAT". "ALS TV UIT STAAT" en je gaat downloaden hoor je 15Mb/s te kunnen halen!! Hoor ik goed? "ALS TV UIT STAAT".
Ik: TV uit gezet, (echter tv+Interactieve Tuner voeding stekker eruit gehaald) en ben op www.speedtest.net & www.speed.io & speedtest.nl gaan kijken. (Ik meet 5-8 Mb/s) ... Waar is de rest vraag ik?

Conclusie: (Theorie van KPN) Mijn woning is oud, ik moet verhuizen, nieuwe computer aanschaffen, nieuwe kabels aanschaffen, in de buurt van telefooncentrale wonen en meer betalen voor internet.

Monteur van KPN bakt er helemaal niks van. Ik heb zelf HBO elektrotechniek afgestudeerd en daarnaast HIT afgerond. Hun theorie kennis komt niet overeen met de techniek. Vind wel jammer. Ik mag zelf niet eraan zitten en zij willen het niet of kunnen het probleem niet aan.

Ik ben nu bezig met juridisch proces tegen KPN. Waarom: Gebrek aan informatie aan de klanten over de mogelijke gevolgen bij een aansluiting van een product. In algemene voorwaarde staat het NIET! Wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn.(net als medicijnen)
Je slikt toch geen medicijnen in zonder te weten wat voor mogelijke bijwerkingen het zal meebrengen.
 
kaleknikker1986

Quote

SirPeter schreef:
Probeer es om de tuner op standby te zetten, daarna stroomstekker er uit en de utp kabel uit experiabox die naar tuner loopt. Modem uit/aan zetten en met een kort kabeltje (als u een laptop heeft) direct op de mode de snelheid testen.


Ook geprobeerd. Eerste keer samen met Telefonisch technische dienst medewerker, 2e keer: met monteur, 3e keer ik zelf.
Ik moet wachten tot middag woensdag 15 december 2010. Daarna moet de lijn "STABIEL" zijn volgens KPN. Als probleem dan niet opgelost is... gaan we verder kijken.

PS: Zondag 12 december 2010 werd ik opgebeld door KPN zij vroegen of het probleem was opgelost en zij gaven mij een gratis telefoonnummer van KPN zodat ik direct met juiste afdeling kan praten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Trage internet in combi met Interactieve TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Internet opeens trager KPN Internet Storing : 5 04 jan 2018
Advertentie