obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
ADSL met een alarm/zorgtelefoon
PeterU
Kan iemand mij vertellen of een adsl aansluiting mogelijk is in combinatie
met een alarmknop via de telefoonlijn, zonder dat dit conflicten geeft
Dit omdat mijn ouders overwegen een ouderencomputer aan te schaffen,
maar via de telefoonlijn (aangesloten bovenop de bestaande telefoonstekker)
is een alarmkast aangesloten die je met een knopje om je nek of een
aparte knop elders kunt activeren als je bv gevallen bent en die dan
automatisch doorbelt naar “hulptroepen”.
 
vdrijver
adsl is wel mogelijk en de knop gaat wel werken,mits je een gewone standaard adsl abbonement neemt op een analoge telefoonlijn.dus niet internet plus bellen.soms kan het bij internetplusbellen voorkomen dat sommigen tonen van die knop kunnen niet omgezet worden in het internetplus bellen modem en dat ie dus niet weg belt,dit probleem heb ik bij sommigen klanten met alarmcentrales.

dus 1 tip,neem geen internetplusbellen,maar gewoon een adsl internet abbo op de analoge lijn erbij.dat is wel duurder in abbo,maar geeft de meeste stabiliteit.
Probeer anders met de leverancier van de knop in contact te komen of zij weten of het werkt op internetplusbellen.

suc6,

Vince
Fritzbox fon 7170,1 fonera + buitenantenne, 3 com 16 poorts 10/100 switch, xs4all only light 1/8 via kpn bitstream,voip via xs4all, 1 2003 server,3x pc ,1 asus eee pc en 1 laptop,conceptronic ch3snas + 2 x640 Gb ata 300/32 mb
 
guus
Om nog even wat hierboven toe te voegen:

Adsl modems lopen nog wel eens vast, en dan moet je ze gewoon even resetten, en dan doet hij het weer. Echter, als je digitale telefoon hebt, en het modem loopt vast kun je ook niet bellen. Normaal gesproken is dit irritant, maar als je een zorgknop hebt dan is het gewoon verschrikkelijk. Stel dat je erop wilt drukken, en het modem loopt vast.....

Het is ook bekend dat ze bijvoorbeeld in liften ook geen digitale telefoon hebben. Ook omdat het modem vast kan lopen.
 
PeterU
dank voor deze informatie, ik dacht al dat het wel kon, ik heb zelf ook een gewone ADSL aansluiting en dan kan je de telefoon ook gewoon gebruiken de splitter zorgt ervoor dat telefoon en internet gescheiden zijn.
ik had ook informatie bij de verstrekkers van ouderencomputers, simpc en pcbasic, gevraagd.
van simpc kreeg ik dit antwoord,

Wij zullen geen ADSL voor een klant aanvragen zodra deze een alarmknop heeft, Onze monteurs zullen dit ook niet aansluiten.
Echter is het wel de mogelijkheid dat u zelf Kabelinternet aanvraagt van bijvoorbeeld Ziggo of UPC.
Deze sluit onze monteur wel aan.
Dat komt omdat kabelinternet los van de telefoon staat.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
simPC

Sebastiaan Kok
Helpdesk

en van pcbasic kreeg ik dit antwoord,

U kunt het beter vragen aan degene die het alarm systeem beheerd. Of dat invloed heeft op adsl lijn kunt u beter informeren eerst. Dan weten wij ook zeker.

Ik hoop hiermee genoeg informatie gegeven te hebben.



Met vriendelijke groet,



Emrah Duran

PC Basic B.V.



Heeft u vragen? Belt u dan met onze Helpdesk.
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 17.00 Tel. 0900 72 22 742

nu is er toch besloten om met pcbasic in zee te gaan onder voorwaarden dat er een gewone ADSL aansluiting komt van KPN basis.
ik wacht nu af hoe lang eea gaat duren.

dank voor de reacties op mijn vraag.

Peter
 
Don van Riet oud-KPN
Niet alleen dat systemen alleen blijven werken in combinatie met een klassieke, analoge telefoonlijn er speelt nog een tweede punt: de betrouwbaarheid van de ouderwetse telefoontechniek en het feit dat er geen lokale voeding voor nodig is. Daarom zijn op IP-gebaseerde alarmsystemen altijd van een apart gevoede backup voorzien. Soms met een mobiele backup, een optie die voor consumenten te duur is. Zelf houd ik ook ADSL analoog aan voor mijn alarmnsysteem en ga welbewust niet naar IPB over.
 
KPNwebcare2

Quote

Don van Riet oud-KPN schreef:
Niet alleen dat systemen alleen blijven werken in combinatie met een klassieke, analoge telefoonlijn er speelt nog een tweede punt: de betrouwbaarheid van de ouderwetse telefoontechniek en het feit dat er geen lokale voeding voor nodig is. Daarom zijn op IP-gebaseerde alarmsystemen altijd van een apart gevoede backup voorzien. Soms met een mobiele backup, een optie die voor consumenten te duur is. Zelf houd ik ook ADSL analoog aan voor mijn alarmnsysteem en ga welbewust niet naar IPB over.


Hallo Don,

Je hebt gelijk. Een alarmlijn met VOIP gaat nog niet goed samen. Dit omdat de meeste Alarmcentrales nog niet over de VOIP gaan en of te duur is.

Wij raden het ook af om IPB te nemen als er een alarmlijn ligt.

Er kan (anders dan bij ‘traditionele’ telefonie via een vaste lijn) nog geen garantie worden gegeven voor een volledig storingsvrije werking van alarmcommunicatie via InternetPlusBellen. Het is daarom mogelijk dat, in geval van een alarmsituatie, geen verbinding mogelijk is met de meldkamer.

Zelfs als de telefoonverbinding via internet wel ongestoord werkt, voldoet bellen via internet niet aan de eisen van sommige verzekeraars. Daardoor bestaat het risico dat claims worden afgewezen.

Heeft u een woonhuisalarm dat is aangesloten op een alarmcentrale? Of heeft u een persoonlijk alarm waarmee u met een druk op de knop aan een meldkamer kunt laten weten dat u hulp nodig heeft? Dan raden wij u af om InternetPlusBellen te bestellen.

KPN vraagt iedereen die overstapt op VoIP uitdrukkelijk of men een alarmlijn heeft, om te voorkomen dat problemen ontstaan.



Met vriendelijke groet,

Stef Okken

KPN Webcare Team
 
vdrijver

Quote

swebcare schreef:

Quote

Don van Riet oud-KPN schreef:
Niet alleen dat systemen alleen blijven werken in combinatie met een klassieke, analoge telefoonlijn er speelt nog een tweede punt: de betrouwbaarheid van de ouderwetse telefoontechniek en het feit dat er geen lokale voeding voor nodig is. Daarom zijn op IP-gebaseerde alarmsystemen altijd van een apart gevoede backup voorzien. Soms met een mobiele backup, een optie die voor consumenten te duur is. Zelf houd ik ook ADSL analoog aan voor mijn alarmnsysteem en ga welbewust niet naar IPB over.


Hallo Don,

Je hebt gelijk. Een alarmlijn met VOIP gaat nog niet goed samen. Dit omdat de meeste Alarmcentrales nog niet over de VOIP gaan en of te duur is.

Wij raden het ook af om IPB te nemen als er een alarmlijn ligt.

Er kan (anders dan bij ‘traditionele’ telefonie via een vaste lijn) nog geen garantie worden gegeven voor een volledig storingsvrije werking van alarmcommunicatie via InternetPlusBellen. Het is daarom mogelijk dat, in geval van een alarmsituatie, geen verbinding mogelijk is met de meldkamer.

Zelfs als de telefoonverbinding via internet wel ongestoord werkt, voldoet bellen via internet niet aan de eisen van sommige verzekeraars. Daardoor bestaat het risico dat claims worden afgewezen.

Heeft u een woonhuisalarm dat is aangesloten op een alarmcentrale? Of heeft u een persoonlijk alarm waarmee u met een druk op de knop aan een meldkamer kunt laten weten dat u hulp nodig heeft? Dan raden wij u af om InternetPlusBellen te bestellen.

KPN vraagt iedereen die overstapt op VoIP uitdrukkelijk of men een alarmlijn heeft, om te voorkomen dat problemen ontstaan.



Met vriendelijke groet,

Stef Okken

KPN Webcare Team


Het probleem gaat niet over een alarmlijn,maar over een alarmknop die draaloos via een module op de vaste lijn wegbelt.

Ik heb nog nooit bij aanvragen van internetplusbellen de vraag gehoord of er een alarmcentrale aangesloten is.Daarbij heb ik de nodige klanten gehad,die naast hun ipb gewoon weer een vaste lijn konden gaan aanvragen voor hun alarmcentrale ,omdat ze niet voorgelicht waren bij de aanvraag met ipb omtrent de problemen die voip geeft icm een alarmcentrale.
Fritzbox fon 7170,1 fonera + buitenantenne, 3 com 16 poorts 10/100 switch, xs4all only light 1/8 via kpn bitstream,voip via xs4all, 1 2003 server,3x pc ,1 asus eee pc en 1 laptop,conceptronic ch3snas + 2 x640 Gb ata 300/32 mb
 
PeterU
ik ben blij dat er hier op dit forum duidelijk uitgelegd wordt hoe dit zit met een zorgtelefoon icm een adsl aansluiting, de steeds toenemende ouderen zullen, min of meer gedwongen door hun kinderen en kleinkinderen, over gaan stappen naar een computer en de groei in de zg ouderencomputer zal denk ik toenemen. en je moet er toch niet aan denken, als kind zijnde, dat je moeder probeert te bellen met de alarmknop/zorgtelefoon en hij werkt niet door een verkeerde adsl aansluiting. kreeg nog wel een berichtje terug van simpc, nadat ik gewezen had op dit onderwerp hier in dit forum zodat zij hun klanten beter van dienst kunnen zijn in de toekomst.

Het is inderdaad mogelijk om adsl aan te vragen op een lijn waar ook een alarm op zit. Echter onze monteurs zullen dit dit aansluiten. U kunt dus wel adsl aanvragen echter dient u dit zelf aan te sluiten.

Met vriendelijke groet,

simPC helpdesk

als oudere zit je niet echt te wachten op deze zaken je wil dan graag dat dit gedaan wordt door iemand met kennis van zaken en alles komt aansluiten zodat je direct met je computer aan de slag kunt.
 
Don van Riet oud-KPN
Jammer dat er enerzijds binnen KPN wel bekend is dat alarmlijnen zo hun eigen eisen stellen en anderzijds dat de uitvraagprocedure rond IPB niet waterdicht is. Ik ben daar niet meer commercieel verantwoordelijk en ga dan ook alleen op fora als deze er als deskundige gebruiker op reageren. De telefoonlijn eerst de deur uitdoen voor IPB en er dan weer een klassieke lijn bij gaan nemen levert dacht ik meer kosten op dan nodig is.

Quote



Dankzij mijn contacten bij de oude werkgever weet ik dat dit één de resterende issues is voor het te zijner tijd volledig afbreken van de oude telefoon/ISDN-fabriek. En dat het dus ook niet uitmaakt of je het over uitbellende alarmsystemen voor pandbewaking hebt of alarmknoppen voor ouderen. Alle nieuwe technieken rond ADSL, Kabel en IP vergen nu eenmaal meer stroom dan het netwerk kan leveren. En dus is het systeem afhankelijk geworden van de voeding bij de mensen thuis. Dat heeft niets te maken met het al of niet op IP-basis kunenn aansluiten van alarmsystemen.

Het nu failliete Enertel, heeft dit ooit voor winkeliers willen oplossen door parallel aan hun zakelijke IP-alarmering een mobiele unit te hangen die dankij eigen voeding dan bij stroomuitval bleef werken. Voor winkels was dat geen gek idee, voor consumenten is dat gewoon te duur. Misschien komt een mobiele aanbieder nog eens met een supersimpel mobieltje voor ouderen als extra optie?..

Zolang er echter vanuit het netwerk gevoede klassieke telefoonlijnen worden aangehouden werken vele alarmsystemen daarop door, óók als er door kwaadwilligen of sluiting géén netspannning meer is. Mits er een natuurlijk aparte noodvoeding is, dat is dan meestal een noodaccu. Alleen met zo'n bijna failsafe, goedgekeurd systeem hou je je 10% korting op de premies van je inboedelverzekering in stand.

Hoort zegt het voort....

Quote


Gewijzigd door Don van Riet oud-KPN op 24 januari 2009, 17:31
 
PeterU
hoe lang duurt het ongeveer voordat KPN het ADSL modem met splitter thuis bezorgt.
17 januari besteld nog niets vernomen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL met een alarm/zorgtelefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Over van ADSL naar Glasvezel KPN Glasvezel diensten : 6 19 jan 2015
ADSL snelheidsverlies en afstand tot telefooncentrale KPN Handleidingen : 1 07 dec 2014
adsl snelheid laag en storingen Snelheid : 9 04 sep 2012
Advertentie