obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
dhcp-range speedtouch st780wl
Marcel S
Hallo allemaal,

Ik heb thuis 3 computers en een nas.
Ik wil nu deze een vast ip-adres geven. Wat is de dhcp-range van de Thomson SpeedTouch ST 780 WL, zodat de vaste ip-adressen niet gaan conflicteren?

B.v.d.

Marcel
 
kpntester

Quote

Marcel S schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb thuis 3 computers en een nas.
Ik wil nu deze een vast ip-adres geven. Wat is de dhcp-range van de Thomson SpeedTouch ST 780 WL, zodat de vaste ip-adressen niet gaan conflicteren?

B.v.d.

Marcel

Wil je een hartaanval krijgen? Goed, hier komt 'ie dan.
De DHCP-range loopt van 192.168.2.1 tot 192.168.2.253. That's right, het hele subnet is gevuld voor DHCP.

Dat betekent dus dat er geen ruimte over gelaten is voor statische apparaten. Natuurlijk kan je wel een IP uit die DHCP-range gebruiken om statisch in te stellen, maar of het handig/slim is.... Wink
 
SirPeter
Wat maakt het uit?
Geef computer 1 het adres xx.1
De ander xx.20
De ander xx.30
etc.

Zie het probleem niet geloof ik.
 
Marcel S
@magnetra7
Inderdaad vreemd. Heb natuurlijk eerst het net afgezocht naar antwoorden en bij de meeste routers kun je de dhcp-range in het menu vinden/aanpassen.
Heb meerdere berichten gelezen dat KPN zijn modems/routers dichtgetimmerd heeft zodat de gebruikers niets aan kunnen passen.
Niet echt gebruikersvriendelijk Sad

@SirPeter
Heb wel gelezen dat je vaste ip-adressen buiten de dhcp-range moet gebruiken omdat deze anders kunnen conflicteren met de adressen die de router uitgeeft, maar zal het proberen en hoop dat het goed gaat.

B.v.d.

Marcel
 
flupke19
Marcel,

in ST780 loopt de poolrange van 192.168.1.70 tot 192.168.1.253 (je zou bij je DHCP-devices geen met adres onder de 192.168.1.70 mogen terugvinden)
Dus neem gerust een fixed in de voorste range (en zeg de afspraak met je cardioloog maar af, want een hartaanval hoeft helemaal niet)
 
Marcel S

Quote

flupke19 schreef:
Marcel,

in ST780 loopt de poolrange van 192.168.1.70 tot 192.168.1.253 (je zou bij je DHCP-devices geen met adres onder de 192.168.1.70 mogen terugvinden)
Dus neem gerust een fixed in de voorste range (en zeg de afspraak met je cardioloog maar af, want een hartaanval hoeft helemaal niet)


Kijk, daar heb ik wat aan!
Het was me al opgevallen dat de ip-adressen altijd boven 192.168.1.70 uitgegeven waren.
De hartpillen gooi ik meteen maar weg Grin

Gr. Marcel
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'dhcp-range speedtouch st780wl', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
LAN range en DHCP Experia V10 Hardware instellingen : 1 12 jan 2016
ST780WL // Tenvis IP Camera's Hardware instellingen : 5 27 okt 2014
ROOT (admin) Access in Experiabox (SpeedTouch 780WL) Algemeen : 23 28 sep 2013
Eigen DHCP server i.v.m. itv Eigen netwerk : 14 08 mei 2013
DHCP server Algemeen : 2 14 dec 2012
Advertentie