Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
Eigen server
|
|
terpietzum |
Geplaatst op 26 November 2010, 18:07
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 26 Nov 2010 |
Hallo, Ik vond het niet echt duidelijk waar het onder te posten, dus daarom hier. Momenteel ben ik bezig, nu nog virtueel, met het opzetten van een server. de webserver(poort 80) werkt perfect. maar heb problemen met de mailserver. ik heb zonet contact met de helpdesk gehad van KPN. zij geven aan mijn linux distributie niet te ondersteunen(clearos) Dit snap ik dus niet. mail komt toch altijd onder hetzelfde protocol op poort 25 binnen? Hetzelfde geldt voor poort 81, beheerinterface, en poort 83, horde webmail. Heeft KPN dit geblokkeert? Volgens mij wel. op internet vind ik allemaal informatie over mailrelays/smarthost, maar die krijg ik allemaal niet werkend. Ik zit ook nog met mijn Experiabox. Hierbij is geen DMZ in te stellen? is hier een weg omheen? Zou dit een oorzaak kunnen zijn dat ik de mail niet werkend krijg? Ik heb hiervoor een Betaalde DNS registratie. Ik heb het internetabonnement KPN extra. Kunnen jullie me verder helpen? Alvast bedankt. Richard Terpstra \\edit lullig. ben al een week bezig onder de indruk mail binnen te krijgen via smtp... voel me best lullig. het werkt direct als je slim genoeg bent om mail via pop te ontvangen... Gewijzigd door terpietzum op 26 November 2010, 18:41 |
|
|
terpietzum |
Geplaatst op 26 November 2010, 19:53
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 26 Nov 2010 |
zitten net een half jaar bij KPN. minimale contractduur 1 jaar. aangezien alles perfect werkt, ga ik me er niet druk over maken. heb net de webmail ook werkend gekregen. moest een hogere poort gebruiken en dan omzetten naar de 83 met de expirabox. zal wel met de lagere ip-s tot 1024 te maken hebben ofzo. het werkt nu in elk geval. zowiezo woon ik nog bij mijn ouders in die het ook zakelijk gebruiken, (vandaar die server).ik ben zelf 18 en zit in het 2e jaar ict netwerkbeheerder niveau4. maar mijn ouders ook niet weer van plan over te gaan met al dat gezeik wat daar nog achteraan komt altijd. zie er zelf ook echt geen nut in al alles werkt. blijft gekloot met die experia box zonder die dmz, maar daar moeten we maar mee leren leven |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen server', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Netflix in combinatie met een eigen router | KPN met eigen modem/router | : 13 | 07 Jun 2020 |
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL | KPN met eigen modem/router | : 2 | 08 Mar 2017 |
Eigen router achter experiabox | Hardware instellingen | : 8 | 20 Aug 2015 |
sip server arcadyan vgv7519 | Eigen telefoon netwerk | : 31 | 28 Jun 2015 |
DNS server valt na 1 a 2 uur weg ps3 | WiFi | : 2 | 08 Feb 2015 |
Advertentie