obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Experiabox ARV 7519
ShakyChimp
Ik heb nu thuis de ARV 7519 in plaats van de thomson tg 787 ivm NAT type problemen,
maar nu heb ik het probleem dat ik op mijn pc (windows xp) op mijn kamer geen draadloze verbinding kan krijgen,
ik ontvang wel de netwerken van mijn buren en met een laptop op dezelfde kamer ontvang ik het netwerk wel.

Ik heb op mijn pc een Sweex WIFI Lan 140 nitro xm, kan deze misschien niet het signaal ontvangen van de ARV 7519

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem
 
kpntester

Quote

ShakyChimp schreef:
Ik heb nu thuis de ARV 7519 in plaats van de thomson tg 787 ivm NAT type problemen,
maar nu heb ik het probleem dat ik op mijn pc (windows xp) op mijn kamer geen draadloze verbinding kan krijgen,
ik ontvang wel de netwerken van mijn buren en met een laptop op dezelfde kamer ontvang ik het netwerk wel.

Ik heb op mijn pc een Sweex WIFI Lan 140 nitro xm, kan deze misschien niet het signaal ontvangen van de ARV 7519

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem

Jouw opties:
1) Er van uitgaande dat het een desktop-pc betreft: koop een PCI kaart met externe antenne. Die kan je ergens neerzetten waar je goede ontvangst heb.
2) Trek een kabel naar de PC.
3) Trek een kabel naar een locatie die dichterbij is, plaats daar een access point.
4) Eventueel kanaal veranderen van de Experiadoos (gebruik inSSIDer om te zoeken naar vrije kanalen). Kan niet altijd verbetering opleveren.

PS: begin niet aan powerline Wink

Hoor wel van je.
Gewijzigd door kpntester op 22 november 2010, 19:28
 
ShakyChimp
ben erachter gekommen met EVEREST dat bij Netwerkadapter beschrijving staat:

- Hamachi Network Interface
- Marvell yukon 88E8053 PCI-E gigabit ethernet controller
- Sweex Wifi LAN 140 Nitro XM

dit moet toch gewoon werken op een ARV 7519 of kan mijn desktop pc dat niet ontvangen??
 
kpntester

Quote

ShakyChimp schreef:
ben erachter gekommen met EVEREST dat bij Netwerkadapter beschrijving staat:

- Hamachi Network Interface
- Marvell yukon 88E8053 PCI-E gigabit ethernet controller
- Sweex Wifi LAN 140 Nitro XM

dit moet toch gewoon werken op een ARV 7519 of kan mijn desktop pc dat niet ontvangen??

Moet prima werken, maar die WiFi zender in die Arcadyan is niet al te best (vandaar jouw gammele verbinding). Als je even had gekeken zag je dat ik boven jouw post alle opties op een rijtje heb gezet. That's it!
 
ShakyChimp
Ik heb inmiddels de drivers geupdate van de mijn netwerkkaart maar dat gaf geen verbetering helaasSad

een kabel trekken is ook geen optie, het moet echt draadloos zijn.

Ik heb ook inSSIDer gedownload en gedraaid en er zijn geen overlappingen van de kanalen te zien dus ook geen storing.

Het enige wat er nog op zit is een nieuwe netwerkkaart te kopen, nog enig advies daarvoor zodat deze zeker werkt met de
eperiabox arv 7519?

alvast bedankt!
 
Codemeister
Welke versie van Windows heb je?
 
ShakyChimp
Ik heb zelf windows XP, maar ik heb het probleem gister verholpen door een nieuwe netwerkkaart te kopen.
Gelijk geïnstalleerd en het werkt weer als een trein en geen NAT type strict meer op mijn xbox dus kan weer
lekker online gamen.
 
kpntester

Quote

ShakyChimp schreef:
Ik heb zelf windows XP, maar ik heb het probleem gister verholpen door een nieuwe netwerkkaart te kopen.
Gelijk geïnstalleerd en het werkt weer als een trein en geen NAT type strict meer op mijn xbox dus kan weer
lekker online gamen.

Wat een opmerkelijk verhaal? Netwerkkaart zou niet uit moeten maken. Nouja, fijn om te horen dat je probleem opgelost is.
 
Moses 35i
Probeer de drivers van de Sweex eens geheel te deinstalleren, dan CCleaner eroverheen, opnieuw opstarten en Sweex drivers opnieuw installeren en instellen.

Klinkt onzinnig maar soms werkt een dergelijke handeling in deze stappen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox ARV 7519', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie