obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Onderwerp afdrukken
Firmware update TG789vn ervaringen
Flowzor

Quote

Codemeister schreef:
In Q4 (laatste kwartaal) van dit jaar staat een update gepland waarin dit moet worden opgelost. Tot die tijd: afwachten...


Begrijp ik nou goed dat we "nog" een jaar moeten wachten op de oplossingen van de pas uitgekomen update?
Of doelde je op Q4 van afgelopen jaar?
 
Jo3i
Geweldig die update van de 789 , verzenden en ontvangen blijven netjes op 0/0 staan, het modem is dus inactief (lijkt het).
Signaal verzwakking was verz/ontv. (db) 19.9/38.5 nu 16.1/23.5, ik ben blijkbaar verhuisd maar woon nog in hetzelfde huis ong. 1 km dichter bij de centrale.
crc-fouten van 11/ - naar 271 / 3.297
FEC-fouten van 396.927/52.530 naar 1.962.473 / 3.386
HEC-fouten waren 0/0 nu 759 / 0

Een hele verbetering deze upgrade, wanneer komt de volgende zodat alles weer naar normale waarden gaat en niet het modem om de paar dagen reset?
Sinds 1996 nog niet dergelijke veranderen ondervonden bij pi.net - wxs.nl - planet.nl - kpn, allemaal onder eenzelfde abonnement van inbelmodem tot adsl.

Actief: 5 dagen, 19:33:34
DSL-type: ITU-T G.992.5
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.032 / 7.999
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [B/B]: 0 / 0
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,6 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 16,1 / 23,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,2 / 11,4
Systeem Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ----
Chipset Leveranciers-ID (lokaal/extern): BDCM / IKNS
Frameverlies (lokaal/extern): 9 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 427 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.962.473 / 3.386
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 271 / 3.297
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 759 / 0
 
Piroen
Via een topic van KPN webcare werd ik hier naar doorgewezen voor vragen/ervaringen omtrent update 8.4.2.U

Ik heb deze update nu een kleine maand en was eerst heel tevreden na 2 jaar had ik eindelijk NAT type 2 op mijn Ps3 Smile
Dit doormiddel van de UPnP functie
Black Ops: OPEN, AC brotherhood: eindelijk online zonder 3 uur wachten, BFBC2: Eindelijk Parties, en ook degelijke voice chat

2 weken heb ik zonder problemen gebruikt gemaakt van de update maar toen had ik opeens weer NAT type 3, ik heb de modem/router uit en weer aan gedaan en het probleem was weer opgelost... te minste dat dacht ik... Hoewel de PS3 soms nadat ik de TG789vn weer uit en aan heb gezet nog steeds NAT type 2 aangeeft, is dat in werkelijkheid niet zo of in ieder geval werkt het niet goed. Dus ik dacht dat het misschien aan UPnP lag, een functie die zowiezo niet 100% werkt. Maar portforwarden lukte niet telkens kreeg ik een error of een melding dat de desbetrefende poorten al geopend waren terwijl ik nog nooit een poort had geopend.

Deze versie vind ik beter dan de vorige en ook heb ik geen last van uitvallende Wifi zoals ik veel lees, maar het werkt maar deels, UPnP werkt soms, en portforwarden (voor consoles, PC weet ik niet) werkt helemaal niet. oftewel 1/4 van alles doet het...

Ik zit al een behoorlijke tijd te wachten op een oplossing en dit is iets maar nog lang niet voldoende
Nu is mijn vraag wanneer en hoe wordt dit verbeterd.

Alvast bedankt,
 
Snorlex
Als het aan kpn ligt moeten we nog een
Jaar wachten, dan is me abbonement bij kpn
Klaar. En stap ik over. Maar ze zeide dat in Q1 van
2011 in een van de eerste dage de update Zou komen.
Nog niks van gemerkt, kan nog steeds niet port
Forwarde..
Grt Allah
 
Codemeister
@Piroen:

Wij vragen ons hier op het forum ook af wanneer de problemen met UPnP en port forwarding worden opgelost. Helaas blijkt de huidige firmware van de TG789vn maar in enkele gevallen wel te werken, in andere gevallen weer niet.
 
Dolledokus
Ik vraag me in godsnaam af waarom ze weer een product op de markt gooien wat dus nog niet door en door getest is.
Ik vind het belachelijk hoor.
Wij betalen daar met zijn allen voor en hun vullen de zakken intussen.
Belachelijk is het gewoon.
Ik word makkelijk 1x per dag van het internet afgeflikkerd,hij maakt ook even hard weer zelf verbinding,maar waarom?
Daarnaast 1x per maand een dikke erafflikker,want dan kan ik alles opnieuw gaan instellen etc etc.
Schijtziek word je ervan.
 
JoepW
Wordt het geen tijd dat we massaal in de aanval gaan en Tros Radar weer attenderen op dit probleem?
Want klagen hier op het forum biedt geen soelaas.

Het is al eens gelukt om het op de agenda bj Radar te krijgen, maar op mijn mail aan Radar is niet gereageerd door Radar.

What to do?
 
Dolledokus
Ja het is vrij simpel.Zo vaak als maar kan aan de bel rammen bij Radar.
Of met de boodschappentas van Radar langs de KPN-winkel gaan whahahaha!!
 
freddie45
ik heb medio december de update gehad,mijn zoon heeft een playstation 3,en ik moet zeggen tot nu toe draait het prima zonder problemen,
 
Dolledokus
Sinds laatste uitval stabielSmile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Firmware update TG789vn ervaringen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV ontvanger software update december 2020 TV-setup boxen : 2 28 dec 2020
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Siemens Gigaset SX551 van een nieuwe firmware te voorzien Hacked alles instelbaar Hardware firmware : 48 26 aug 2015
switch plaatsen v9 probleem firmware KPN met eigen modem/router : 11 06 jun 2015
Advertentie