obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
AC Ryan aansluiten als NAS
rs1975
All,
ik maak gebruik van internetplusbellen met de Thomson experiabox. Nu heb ik de AC Ryan Playon HD met NAS functie gekocht en aangesloten maar op de een of andere manier zien mijn vaste pc en de NAS functie van de AC ryan elkaar niet. Streamen via Windows media player werkt maar ik wil de NAS gebruiken als opslagplek ook vanuit mijn vaste pc. Ik heb alles al ingesteld met statisch IP adres maar krijg het niet aan de praat. Wie kan me helpen?
Dank!
 
Codemeister
Aangesloten op LAN neem ik aan?
 
rs1975
ja, bedraad!
 
Codemeister
Dit betreft de Thomson TG789vn-modem? Mogelijk ondersteunt deze de NAS-functie niet. Heb je een share aagnemaaktr of iets dergelijks? Hoe werkt het normaal?
 
rs1975
klopt, die is het. Ik heb een map als shared aangemaakt maar die kan ik niet benaderen vanaf de mediaplayer. Het zou moeten werken heb ik begrepen. Mogelijk dat ik iets in de routerinstellingen moet doen maar ik zou niet weten wat. Hopelijk kan jij of iemand anders me helpen. Dank overigens voor de reacties tot nu toe!
 
Codemeister
Moet je een werkgroep ingeven in het apparaat? Zo ja, dan dient dit dezelfde werkgroep te zijn als de computer(s) die je gebruikt (standaard in Windows: WORKGROUP).

Ik heb de handleiding even voor me genomen, daar wordt ook het een en ander verteld over het instellen van shared folders op het apparaat (zie http://www.acryan.com/downloads/manua...Manual.pdf).

Ik kom er nog even op terug!
 
rs1975
Thanks! er stond op het apparaat al een folder 'workgroup' maar ik kan deze map niet vinden op mijn vaste pc...als je nog iets weet te vinden...graag!
 
Codemeister
Kun je een specifieke map aanmaken en die (met dezelfde naam) als gedeeld instellen in je NAS?
 
rs1975
Bedoel je een map aanmaken in mijn PC of in de mediaplayer?
 
rs1975
Stop de pers! ik heb mijn vaste pc nu ook lid gemaakt van workgroup en nu zie ik op mijn mediaplayer ook mijn vaste pc!!! volgende probleem, als ik via de mediaplayer wil bladeren in mijn vaste pc vraagt ie om een netgebruikers id en een wachtwoord???
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'AC Ryan aansluiten als NAS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
NAS ZyCEL aansluiten H368N v9 Hardware instellingen : 5 01 aug 2018
Airport extreme aansluiten op experiabox Algemeen : 5 17 feb 2017
Max eq3 cube aansluiten Routers : 6 22 jan 2017
Externe harde schijf aansluiten op de V10 KPN Nieuws : 17 02 okt 2016
Advertentie