obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
slechte verbinding? Experia ARV7519
cuore verde
De 789vn is momenteel het enige modem dat naast ADSl ook voor VDSL te gebruiken is, dus dat is het proberen waard.

Zoals elders op dit forum genoemd wordt de afstand tot de KPN-centrale bepaalt door de Attenuation voor Download door 10 te delen, om een indicatie te krijgen van de afstand tot de KPN-centrale (tot op 250m). Bij het 2# rapport is de Att. 37.2 dB en bij het 1# rapport 30.8 dB vandaar het afstands-verschil, en als er een nieuwe verbinding is gemaakt tussen KPN-centrale en kabelverdeler kan daar nog wel een klein verschil in lengte in zijn (maar 800m. is wel erg veel).

Voor de duidelijkheid even een paar vragen,

- Was het abonnement bij Telfort ook Voip met Adsl of vast bellen met Adsl
- Heb je I-tv met of zonder Opname-mogelijkheid.
- Ben je van aderpaar gewisseld bij de overstap van Telfort naar KPN.

Er zijn mogelijk nog oplossingen voor jouw probleem.

Succes......
 
sluijter
Het andere type modem was van speedtouch. Helaas ook hiermee hetzelfde probleem dat PPP gaat klapperen op het moment dat ik ga downloaden.


- Was het abonnement bij Telfort ook Voip met Adsl of vast bellen met Adsl
Voip met ADSL

- Heb je I-tv met of zonder Opname-mogelijkheid.
Met opname mogelijkhied (ik weet dat dit ook bandbreedte opsnoept (2de stream), maar is nog geen veklaring voor het klapperen van de PPP (althans volgens mij ;-) )

- Ben je van aderpaar gewisseld bij de overstap van Telfort naar KPN.
Nee, er zijn geen aderparen meer vrij van KVD naar mijn huisaansluiting, ik heb de kanvas uitdraai ook gezien hiervan)


Over de snelheid blijft het verhaal dat dit door de DLM (Dynamisch) geregeld wordt.


Ik sta open voor alle mogelijke oplossingen.......

thnx
 
cuore verde
Voor I-tv wordt ongeveer 3.5 mb per stream gereserveerd, als de opname-optie van je abo verwijderd wordt blijft er meer bandbreedte over voor internet. Tv en internet staan wel los van elkaar, maar de informatie wordt wel over hetzelfde koperdraadje gestuurd met een maximale bandbreedte. Misschien dat dit net het verschil maakt. hetzelfde geldt trouwens ook voor de HD optie.

Het gaat er niet zozeer om dat er nog reserve-aders beschikbaar zijn, maar dat er een kwaliteitsverschil kan zijn tussen beide. Normaal gesproken mag KPN niet de ader gebruiken die door een andere Provider in gebruik is. (met dank aan de Opta) Misschien is het reserve aderpaar minder goed dan het eerste aderpaar. Als er niet van aderpaar is gewisseld op de isra bij de overstap, kan dit dus ook niet de oorzaak zijn van de verbindingsproblemen.

Een ander type experiabox zou kunnen schelen (thomson 789vn en er is nog een 2e witte exp.b. met een perspex randje), maar verwacht ook daar geen wonderen van.

Als Modem, de infra en Dslam niet de oorzaak zijn, is de enige conclusie dat KPN dit abonnement niet had moeten verkopen.
Gewijzigd door cuore verde op 11 februari 2011, 19:58
 
sluijter
Het gekke is, eerst had ik alleen last van verbrekende PPP als de iTV tuner aan stond, en als deze uit stond, had ik geen last. Nu, na het overzetten op een ander DLM en vlan, heb ik ook problemen als de iTV tuner uit staat. Als ik in mijn download programma mijn downloadsnelheid begrensd (net onder wat hij max kan halen) gaat het redelijk goed. Maar dit begrensen kan je niet doen als je bv een service pack moet downloaden via windows update. Dan pakt die alle beschikbare bandbreedte en klapt ie er telkens uit, en dat is best fustrerend. Als men handmatig mijn profiel hoger zet gaat het ook redelijk goed, echter de DLM traint mijn snelheid weer automatisch terug met alle problemen erbij.
In mijn omgeving ken ik nog een paar mensen met een dergelijke aansluiting (zitte waarschijnlijk op dezelfde KVD), ik ga daar ook testen. Deze info zou ik aan de KPN engineer doorgeven, zodat hij een vergelijksonderzoek kan gaan doen.
Hoeveel mensen kijken net zo nauwkeurig als ik naar mijn vbg? Mischien zijn er veel meer mensen met een dergelijk probleem, maar valt het niet op omdat ze niet weten dat je dit kan bekijken.......... to be continued....
 
cuore verde
Wat zijn nu na een paar dagen de waarden die zijn af te lezen in jouw exp.b. De verbinding die je in eerste instantie had was namelijk beter dan de tweede, dus na de omzetting van verbinding tussen KVD en HVD. Waarschijnlijk zal de upload niet verbeteren maar als je de twee meetrapporten naast elkaar legt, dan zien die eerste waarden er beter uit.
Hogere attainable download, betere Noise margin en lagere Attenuation. Wat betreft de hec, fec en crc-fouten dit wordt pas echt een probleem als deze bij de download staan, deze fouten zijn een gevolg van data verlies wat gezien de afstand van 2.9km. tot de HVD verklaarbaar is. Misschien is jouw probleem iets wat door een NextGen-Monteur van KPN moet worden onderzocht, die hebben namelijk betere testapparatuur plus dat die ook aanpassingen kunnen maken aan Dslam/Sip in de KPN-centrale.

Succes.....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'slechte verbinding? Experia ARV7519', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie