obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Draadloos internet Speedtouch TG787 werkt soms niet
EOv
Mensen,

Na veel opnieuw te installeren, dingen uit te proberen en veel te lezen op het net is mijn probleem verholpen.

Waar het uiteindelijke aan lag was de virusscanner/firewall. Het blijkt dat deze vaker in de weg zijn bij de initiele verbinding met je draadloze router.

Dus virusscanner/firewall software afsluiten. Verbinden met draadloosnetwerk en draaien in mijn geval.
De interface-type instelling op mijn thomson staat er achteraf dus los van.

EOv
 
Herman
Ha allen,

Ik ben nieuw hier en ben hier gekomen omdat ik ook problemen heb met het Wifi van de TG789vn. Ik heb het modem sinds 1 okt 2010.

Meestal werkt het ok maar als het niet werkt gebeurt dit op zowel een laptop met windows 7 die 802.11n gebruikt als op een laptop met Vista die 802.11g heeft en op een Apple Ipod.
Als ik het modem reset en een half uur wacht komt de verbinding meestal weer terug op alle bovenstaande 3 apparaten.

Vorige week moest ik zo vaak resetten zonder dat het signaal terugkwam waardoor het modem blijkbaar zodanig in de stress raakte dat wifi helemaal niet meer terug kwam. Ik heb daarop een draadje gelegd naar mijn Windows 7 laptop en dat gaat supersnel.
Toen ik dit weekend klaar stond om de Helpdesk te bellen met de opmerking "Wifi doet het niet meer" bleek het weer ok te zijn en heb tot nu toe nog steeds geen problemen op bovenstaande machines.

Het heeft naar mijn idee niets met mijn computers te maken: verschillende besturingssystemen (beide volledig legaal) en verschillende (betaalde) antivirusprogramma's, maar met een instabiele Thomson TG789vn.

Ik wil het nog een tijdje aanzien en als het blijft kwakkelen de Helpdesk bellen met het verzoek het modem te vervangen.

Groetjes,

Herman
Gewijzigd door Herman op 14 december 2010, 21:42
 
SirPeter
Als het draadloze internet traag is met bijvoorbeeld van de ene pagina surfen naar de andere of soms niet zichtbaar in de netwerklijst en andere netwerken wel. Dan is het meestal een frequentie probleem.

Bekabeld aansluiten. Naar website 192.168.2.254 gaan. Daarna naar thuisnetwerk. Vervolgens klik op de wlan:netwerknaam, Vervolgens rechtsboven naar configureren. Kanaal selectie op handmatig zetten. Kanaal naar bijvoorbeeld 11.

Kans is zeer groot dat het dan net zo snel is als bedraad internet Smile
 
Herman
Ha SirPeter,

Ik heb gisteravond het kanaal naar 11 gezet en moet zeggen dat alles (2 laptops en Ipod) nu nog werkt. Het ultieme bewijs is er als het na 2 weken nog werkt.

De snelheid is ongeveer de helft van bedraad (gemeten met Speedtest.nl) maar dat vind ik niet zo'n probleem. Mogelijk ligt dit aan het protocol: Mijn laptop met windows 7 en hardware 802.11n haalde via draadloos wel dezelfde snelheid als bedraad. Probleem was dat hij het vaak niet deed :-( en wel werken vind ik belangrijker dan snelheid.

Bedankt voor de hulp en groetjes,

Herman
 
Herman
Ha SirPeter,

We zijn nu iets meer dan een week verder en ik heb nog geen storing gehad. Dit is een record.

Mijn werklaptopje is inmiddels ook aangeschoven op het Wifi netwerk en ook die werkt zonder onderbrekingen. De Ipod speelt nu weer ouderwets prima Youtube filmpjes.

Waarom zou de omzetting naar kanaal 11 helpen ? Maar het lijkt wel te werken.

Over een week meld ik me weer.

Groetjes en alvast bedankt,

Herman
 
egbert1987
Hier thuis hebben we ook veel gedonder gehad met de (witte arv7519) experiabox van kpn. Bedraad was de verbinding zeer goed, maar draadloos was het een dikke ellende. Het laden van pagina's ging zo traag als stroop. Heb wel 4 keer naar de helpdesk gebeld, alle instellingen nagekeken, maar zij konden er ook niet uitkomen.
Tenslotte werd mij een nieuwe experiabox (zelfde model) opgestuurd. Deze had ook weer het zelfde probleem.

Maar nadat ik gisteren even aan het ''prutsen'' was, met het erergiebeheer, (dat batterijtje rechtsonder op bureaublad), kwam ik er achter dat als de laptop op energiebesparing staat, dat deze dan ook energie gaat besparen op de verbinding met het draadloze netwerk.

Dit zou de verklaring kunnen zijn, waarom veel mensen bedraad wel snel internet hebben, en draadloos niet. (draadloos internet zit immers vaak op laptops, dus met een energiebeheerfunctie). De helpdesk van KPN heeft mij deze optie in iedergeval nooit verteld. Zij hebben me zelfs een nieuwe experia box gestuurd).

De oplossing om dit te veranderen is als volgt:
-Klik met de linker muisknop op dat batterijtje rechtsonder op je bureaublad.
-Klik op ''meer opties.

Nu kun je bij elk ''ernergieschema'' (gebalanceerd, erergiebesparing en hoge prestaties) de schema-instellingen wijzigen.

-Klik nu dus achter een van zo'n energieschema op ''De schema-instellingen wijzigen''.
-Klik nu op ''geavanceerde energie-instellingen wijzigen''.

Open nu het tabje: ''Instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk''
En vervolgens het tabje: ''Modus voor energiebesparing''.

Nu kun je de energiebesparing op accu en op netstroom wijzigen. Zet deze op MAXIMALE PRESTATIES.

Het beste kun je dit gewoon doen voor alle 3 de schema's. (Energiebesparing, Gebalanceerd en Hoge Prestaties) Dat weet je tenminste zeker dat ie altijd op maximaal staat, en dus nooit stroom gaat besparen op de draadloze verbinding.

Ik zou zeggen, probeer dit in iedergeval. Misschien dat het helpt. Bij mij in iedergeval wel.
 
Herman
Ha SirPeter en allen,

ik ben nu 2 weken verder en ik heb geen storing of hapering meer gehad via Wifi. Dit is een record.

Het is gewoon stabiel geworden, zoals het hoort natuurlijk.

Als goed engineer moet ik het kanaal terugzetten naar 1 en kijken of het probleem terug komt , maar ik weet nog niet of daar wel energie in wil steken.

Ik kom wel terug als er weer problemen zijn.

Groetjes en bedankt,

Herman
 
cuore verde
Heb je al een ander kanaal geprobeerd, het kan dat andere modems in de buurt jouw signaal verstoren.
Sluit je laptop met een ethernet-kabel aan op een van de gele lan-poorten 1,2 of 3.
Zodra er verbinding is, open je internetbrowser en vul daar het volgende in.

192.168.2.254

Je komt nu in het configuratie-scherm van de experiabox, onderaan staan een paar iconen waaronder draadloos.
open dit scherm en in het nieuwe scherm klik je op configuratie (rechts boven). in het nieuwe scherm staat dan ergens kanaalkeuze deze staat standaard op automatisch, deze moet je op handmatig zetten.
vervolgens kun je zelf een kanaal kiezen, begin bij 13 die wordt niet zo vaak gebruikt.
Vergeet niet op toepassen te drukken na iedere verandering.
En als dat ook niet helpt kun je onderaan in hetzelfde scherm waar je het kanaal veranderd, overschakelen op wepcodering
dat werkt altijd maar is natuurlijk wel slechter beveiligd en je moet even de verbinding op je laptop opnieuw instellen.
Probeer gewoon even uit welk kanaal het beste werkt.
Gewijzigd door cuore verde op 30 december 2010, 22:12
 
Dolledokus
Eindelijk meer mensen met dit probleem.
Dus ik haak me eventjes aan aan klagend Nederland.
Dit probleem heb ik al meer dan een half jaar geleden ook eens gemeld.
Nooit niks mee gedaan.

Bij mij valt de verbinding gewoon zonder enige reden weg,te pas en te onpas.
Hij schakelt zichzelf ook even vrolijk weer in.

Het is meer lastig als dat het niet functioneerd.
Maar ik vraag me wel af waarom ie er soms het internet uit gooit? das toch vreemd dat ie dat uit zichzelf doet?

Daarnaast, als het de antivirus shit zou zijn of de firewall en je moet die uitzetten om het wel te laten werken, zoals iemand hierboven ergens beschrijft,wat heb ik dan in godsnaam aan die beveiliging?,niks dus,dus das belachelijk,sta je helemaal open voor welk virusje dan ook,nee laat maar! En dus lijkt het me niet meer dan redelijk hier een fatsoenlijke oplossing voor dient te komen.
En elke keer een update aan de firmware van je experia daar geloof ik al helemaal niet meer in.

Ach zoals ik al zei,het is meer lastig als wat anders.
Dus laten we hopen dat het een keer goed komt,want mijn idee is dat het gewoon aan kpn ligt.
En dat zal dan wellicht in de box zelf zitten of zo.(firmware foutje o.i.d)
Mahja zoals wel meer dingen,daar houden ze ons toch niet van op de hoogte. En dat zijn ze ook zeker niet van plan. Mij zal het worst wezen overigens,want nogmaals het is meer lastig als wat anders.
Dus reden tot klagen??? (misschien als je ernstig ziek bent of zo,of je arm valt eraf,dan heb je reden tot klagen,toch?!) :-)
 
Herman
Ha Dolledokus en anderen,

Ik zou mijn centen zetten op het kiezen van een ander kanaal. Sinds ik dat gedaan heb, 3 weken geleden, heb ik geen Wifi probleem meer gehad.

Daarvoor was het om de 3 dagen mis.

Groetjes,

Herman
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos internet Speedtouch TG787 werkt soms niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Werkt opname? Hardware instellingen : 4 10 sep 2019
Advertentie