obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
uploadsnelheid VDSL valt tegen.
sambal
ca. 2 maanden geleden ben ik overgestapt van 8/1 ADSL naar 16/2 VDSL.
De reële snelheden waren 6,3/1 Mbit en zijn nu 12,6/1,3 Mbit.
Dus de download is echt verdubbeld, de upload echter bij lange na niet. En het ging me nu net om de uploadsnelheid.
Zo heeft dit abbo niet echt veel nut voor mij, daar de 8 MBit download al voldeed aan mijn behoeften.
Ik woon ca. 950 meter van de centrale. Is er iets aan te doen?
 
Giant2000
Het kan nog veranderen. Ik had oorspronkelijk ook slechts 1,3 upload, maar dat is nu gem. 1,8 met uitschieters naar 2,0 (de max. snelheid voor mijn pakket)
 
sambal
Na 2 maanden nog?
Je hebt niets bijzonders gedaan, neem ik aan?
Ik begrijp dat de afstand tot de centrale van nog meer belang is als bij ADSL, maar aangezien de download wel verdubbeld is, zou ik dat toch ook van de upload mogen verwachten, of zie ik dat verkeerd?
 
Cyberbot
ik hebt het zelf probleem,
als ik bel krijg ik geen duidelijk antwoord,
ik ga lekker naar Ziggo in January
collega hebt 40 MB bij Ziggo nog goedkopper als bij hier en hij halt het zeker,
 
Codemeister
@sambal: hoe kom je aan die afstand?

@Cyberbot: let even op je spelling...
 
Giant2000
@ sambal: doe maar even een harde reset van het modem, dat wil nog wel eens helpen.
Je snelheid wordt automatisch bijgesteld tot deze stabiel is. Dat heeft bij mij ook wel maanden geduurd, maar nu heb ik hem lekker.
 
spikey38
heb je de splitter er nog tussen???
gooi die er maar tussen weg.
dan moet het beter worden.

groetjes; henk
 
sambal
@codemeister
De afstand tot de centrale heb ik van Speedtest.nl. 'k weet niet hoe nauwkeurig dit is, het wordt in ieder geval op de meter nauwkeurig aangegeven.

@spikey38
Splitter is niet aanwezig.

@giant2000
Wat bedoel je met een harde reset. Het reset knopje indrukken of aan- en uitschakelen?
Aan- en uitschakelen helpt niet en de resetknop gebruik ik liever niet, daar ik dan al mijn instellingen opnieuw moet invoeren.

@cyberbot
Ik ben zeer tevreden met KPN, ze hebben goede nieuwsgroep ondersteuning en naar mijn ervaring een goede helpdesk, dus overstappen naar een andere provider is voor mij geen optie.


Hieronder wat Koppelingsinformatie

DSL-type: ITU-T G.993.2
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 339 / 14 527
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/MB]: 2 361 / 336
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496728,4 / 13,2
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,2 / 2,8
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,7 / 4,4
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 91 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 38.764 / 1
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 184 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

Wat opvalt zijn de hoge waarden voor 'uitgangsvermogen (verzenden)' en 'FEC-fouten (verzenden)'.
Ik weet alleen niet wat dit betekent.
Gewijzigd door sambal op 14 november 2010, 19:37
 
Codemeister
Uitgangsvermogen is prima en geeft bij VDSL een vage waarde aan. Kun je negeren. FEC-fouten zijn verloren of beschadigde pakketjes die automatisch worden hersteld door de Experia Box: tenzij deze in de miljoenen lopen hoef je je hier geen zorgen over te maken.

De SN-marge mag in principe niet onder de 6 dB komen. Iets lager kan, maar in jouw geval zit 'ie aan z'n limiet. Je snelheid zal waarschijnlijk niet naar boven worden bijgesteld. Wellicht lager inderdaad je uploadsnelheid iets naar boven, gezien deze een marge van 6,7 dB heeft.
 
Giant2000
@ sambal
Ja ik bedoel inderdaad de "paperclip" reset.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'uploadsnelheid VDSL valt tegen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Internet valt weg. KPN Glasvezel diensten : 2 15 feb 2016
VDSL verbindings probleem FEC errors 100 per minuut KPN Internet Storing : 4 09 mrt 2015
Advertentie