obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Onderwerp afdrukken
Speedtouch780 IPB DLNA
gert017
Hallo,

Ik heb dit ook gepost bij "eigen netwerk", maar het zou ook met de firmware te maken kunnen hebben.

wij zijn tevreden IPB gebruikers Smile ( ja die bestaan ook..) maar hebben nu een klein probleempje.

Sinds een jaar hebben wij een Samsung LCD tv met netwerkaansluiting. Internet werkt prima op de tv.
Multimedia bestanden vertonen vanaf de pc via het DLNA netwerk werkt niet. KPN ondersteunde dit ook niet op de Speedtouch780 werd verteld door de helpdesk.
Na onze zomervakantie probeerde ik gewoon of het ging en zie daar, de pc herkende de tv en de tv zag de bestanden op mijn pc.
Vermoedelijk is er ergens in juli-augustus een update geweest waardoor DLNA via de speedtouch780 wel goed werkt.

Na de grote storing van een paar weken geleden heb ik de Speedtouch moeten resetten (resetknop aan de achterkant) omdat het VOIP lampje niet uit zichzelf ging branden.

Je raadt het al..... alles werkt nu weer goed v.w.b. Internet en telefoon, maar multimedia bestanden delen met DLNA lukt niet meer.

Wat is wijs???

Groeten, Gert
 
Codemeister
Ik heb de andere post even verwijderd ter voorkoming van verwarring.
Heb je het programma Serviio (http://www.serviio.org) al eens geprobeerd?
 
gert017
Hallo Codemeister,

Bedankt voor de tip.

Ik heb Serviio gedownload en geïnstalleerd.
Het werkt helaas niet als het via de ST780 gaat.
De pc rechtstreeks met de tv verbonden ( crosscable)en met vaste ip adressen werkt wel goed, maar ja, dan heb je geen Internet.

Groeten.
 
gert017
Sergiio geprobeerd op Windows 7, Windows XP en Ubuntu Linux ( 3 pc's dus).
Ik krijg het niet aan de praat. TCP 8895 en UDP1900 opengezet op ST780, geen resultaat.

Zal nog wat verder snuffelen.
 
Codemeister
Heb je een map/bestand gedeeld en vervolgens de Serviio Console ingeschakeld (herstart noodzakelijk).
 
gert017
Ja hoor, map gedeeld, opnieuw opgestart. Helpt niet.

Het frappante is dat het een paar maanden met de standaard Samsung software en standaard Windows instellingen heeft gewerkt. Na het keihard resetten van de ST780 werkt het niet meer. Ook niet met Serviio of Wild Media Server.
 
Codemeister
Misschien is er een firmware-update in de tussentijd geweest en heeft dat er mee te maken. Zo ja: dan heb ik geen oplossing! Zo nee: bekijk nog eens je instellingen, wie weet zijn die gewijzigd - dan doel ik op bijvoorbeeld de firewall die iets blokkeert (je weet maar nooit) of of of...
 
gert017
Heb ondertussen een Sweex router RO003 geleend en er tussen geknoopt.
Alles werkt nu als een tierelier.. Grin, ook met Serviio! ( Mooi programma.Wink)
 
gert017
Een simpele switch werkt ook goed ( 3Comm) .

Dus vanaf de ST780 een UTP kabel naar de switch, pc's en tv oo op de switch aangesloten en alle apparaten kunnen vlot met elkaar communiceren, ook het multimedia sharen gaat goed. Smile

Nu heb ik altijd gedacht dat een ST780 een router was met een 4 poorts switch, maar blijkbaar werkt dat toch anders...

In ieder geval draait alles binnen mijn netwerk nu zoals het hoort.
Gewijzigd door gert017 op 26 november 2010, 13:41
 
gert017
Na de laatste firmware-update 7.4.32.7 werkt het DLNA ook rechtstreeks via de Speedtouch780 EB, dus zonder tussenkomst van een switch. Grin. Scheelt weer wat apparaten en kabeltjes in de meterkast.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch780 IPB DLNA', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Arcadyan 7519 gebruiken als DLNA mediaserver op Sony Bravia Hardware instellingen : 2 17 apr 2011
arcadyan dlna KPN met eigen modem/router : 2 01 nov 2010
dlna arcadyan Helpdesk : 4 15 okt 2010
Advertentie